منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
انواع جراحی سینه
انواع جراحی سینه

انواع جراحی سینه

تاریخ انتشار:
8 اردیبهشت 1399
زمان مورد نیاز:
8 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
13 بهمن 1399
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

آیا جراحی سینه جزو جراحی های پر خطر است؟

جراحی سینه جزء جراحی های زیبایی طبقه‌بندی می‌شود. سه نوع جراحی زیبایی بر روی سینه انجام میگیرد:

  • جراحی جهت تقویت سینه

  • جراحی جهت کم کردن سایز سینه

  • جراحی جهت بازسازی سینه

ما در این مقاله می خواهیم توضیحاتی در مورد این چند نوع جراحی در اختیار شما همراهان عزیز مجله پزشکی قرار دهیم تا اگر قصد انجام چنین جراحی هایی را دارید، اطلاع و آگاهی بهتری در مورد آن بدست بیاورید

جراحی های سینه

جراحی جهت تقویت سینه

هرگاه بیمار بخواهد ظاهر سینه خود را تغییر دهد، چه از نظر اندازه و چه از نظر شکل سینه، این جراحی را انجام می دهد. زنانی که از کوچکی سینه خود ناراحت هستند یا زنانی که پس از بارداری شکل اولیه سینه خود را از دست داده‌اند، به این نوع جراحی روی می آورند. در مواردی که تقارن بین سینه ها وجود ندارد هم جراحی تقویت سینه توصیه می شود.

جراحی تقویت سینه با پروتزگذاری صورت میگیرد این پروتز یا در زیر عضلات سینه یا در بالای آن جایگذاری می گردد. جراحی تقویت سینه را می توان جزو جراحی هایی با تهاجم کم دسته بندی کرد. پروتز های سینه از سیلیکون درست شده اند که داخل آنها ژل سیلیکونی قرار دارد و فرد جراحی شونده می تواند با کمک پزشک خود اندازه متناسب با بدن خود را انتخاب کند.

عمل تقویت سینه یک عمل پیچیده نیست البته این هم یک عمل جراحی است که می‌تواند عوارض جراحی را داشته باشد. قبل از انجام این جراحی بهتر است با پزشک خود مشورت کرده و انتظارات خود را بگویید و در مورد عوارض آن اطلاعات و آگاهی های لازم را کسب کنید.

نکته: بهتر است همیشه گزینه های جایگزین را هم پیدا و در مورد آنها مطالعه کنید چون به هر حال عمل جراحی حتی اگر پیچیده نباشد می‌تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد.

نکته: برای انجام عمل جراحی تقویت سینه حتماً به متخصصین این رشته که دارای تجربه بالایی هستند مراجعه کنید.

جراحی های سینه

جراحی جهت کاهش سایز سینه

جراحی کاهش سایز سینه در مورد خانم هایی انجام می شود که سینه های بسیار بزرگ و سنگینی دارند. گاهی ممکن است سایز بزرگ سینه ها شرایط زندگی را برای این عده از خانم ها دشوار کند و حتی بر روی کمر آنها فشار وارد ‌کند و باعث درد در گردن و شانه ها می شود. در این گونه موارد می توان این جراحی را یک جراحی درمانی نامید که جلوی صدمات وارده به بدن را می‌گیرد.

در جراحی کاهش سایز سینه توده چربی و پوستهای اضافی برداشت می‌شود. یکی از عوارض مهم این جراحی از بین رفتن اعصاب حسی اطراف سینه است و زنانی که این تجربه جراحی را داشته اند دیگر نمی توانند به کودک خود شیر دهند اما در بیشتر مواقع پس از انجام جراحی کاهش سایز سینه، ناراحتی های شانه و کمر و گردن برطرف می گردد.

جراحی های سینه

جراحی جهت اصلاح سینه

جراحی اصلاح سینه نیز یک جراحی درمانی است که بیشتر در زنانی با سابقه سرطان سینه، انجام می شود. خانم هایی که سرطان سینه دارند و مجبورند بخشی از سینه خود را بردارند با این جراحی می توانند شکل ظاهری سینه را تا حدودی به حالت اولیه برگردانند. البته در این جراحی هم حس سینه را نمی‌توان برگرداند یا نمی‌توان با این سینه اصلاحی به کودک شیر داد.

شکل و ظاهر سینه ترمیمی به وسیله پروتز ترمیم میشود. البته در شرایط خاص می توان از بافت های خود بیمار هم در این زمینه استفاده کرد. بیشتر از بافت های شکمی استفاده می گردد و مورد بعدی بافت جایگزین، عضلات باسن یا عضلات پشت هستند.

نکته: افرادی که مجبور شده اند برای درمان بخشی از سینه خود را برداشته اند می‌توانند در هر زمانی این عمل را انجام داده و مطمئن باشند که اثری برروی برگشت سرطان آنها ندارد. البته باید حتما این فرآیند تحت نظر پزشک متخصص صورت بگیرد.

انجام لیفت سینه

در تعدادی از خانم ها پوست سینه قدرت خوبی ندارد و وزن سینه را تحمل نمی کند در نتیجه این خانم ها سینه های افتاده ای را خواهند داشت. در این شرایط می‌توان از لیفت سینه استفاده کرد که پوست اضافی برداشته میشود. برای برداشتن این پوست اضافی و لیفت سینه دو نوع جراحی استفاده می شود.

جراحی الگوی هوشمند: که برش هایی در دو طرف سینه و زیرا آن داده می شود.

جراحی نوعlejeour : برش ها در اطراف نوک سینه و کمی پایین تر از آن داده می شود.

نکته: در انجام لیفت سینه ممکن است زخم‌های ایجاد شوند که به صورت دائمی بمانند البته می‌توان با کمک محصولات ترمیمی این زخم ها را بهبود بخشید.

  

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
مجله پزشکی
داغ‌ترین برچسب‌ها