منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
لیزر موهای زائد چند جلسه است؟
لیزر موهای زائد چند جلسه است؟

لیزر موهای زائد چند جلسه است؟

تاریخ انتشار:
16 اسفند 1402
زمان مورد نیاز:
4 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
16 اسفند 1402
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

امروزه یافتن راهکارهایی برای کاهش بدون درد موهای زائد بدن به یکی از اهمیت‌های بالای اجمالی به خصوص برای خانم‌ها تبدیل شده است. کلینیک های زیبایی با استفاده از تکنولوژی‌های به روز از جمله لیزر الکساندرایت قصد فراهم کردن نتیجه ای عالی در کم ترین  تعداد جلسات را برای زیباجویان خود دارند. در ادامه قصد داریم شما را با عوامل تاثیر گذار در تعداد جلسات لیزر موهای زائد بیشتر آشنا کنیم.

تاثیر فناوری لیزر موهای زائد در تعداد جلسات درمان چیست ؟

تاثیر فناوری لیزر بر تعداد جلسات درمان موهای زائد به عوامل مختلفی از جمله  زخامت مو، نوع پوست، منطقه‌ی بدنی و دستگاه لیزر مورد استفاده بستگی دارد.نتیجه درمان با لیزر موهای زائد به طور معمول پس از  6 الی 8 جلسه کاملا مشهود است و این تعداد ممکن است بر اساس نوع و زخامت موها، نوع پوست، منطقه‌ی درمانی و دستگاه لیزر تغییر کند.

به عنوان مثال، برخی افراد با موهای روشن و پوست روشن ممکن است به تعداد کمتری جلسه نیاز داشته باشند، در حالی که افراد با موهای تیره و پوست تیره‌تر ممکن است نیاز به تعداد بیشتری جلسه داشته باشند. به هر حال، برای تعیین تعداد جلسات دقیق، بهتر است با یک متخصص پوست و زیبایی مشورت کنید تا ویژگی‌های خاص شما در نظر گرفته شود و برنامه‌ی درمانی مناسب برای شما تعیین شود.

عوامل تاثیر گذار در تعداد جلسات لیزر موهای زائد

تعداد جلسات مورد نیاز برای دستیابی به نتایج دائمی وابسته به عوامل مختلفی است که شامل نوع دستگاه لیزر موهای زائد، تایپ پوستی، رنگ موها و ضخامت آنها می‌شود. با این حال، اغلب افراد نهایتا بعد از 12 جلسه شاهد کاهش قابل ملاحظه‌ای در تعداد و ضخامت موها می‌شوند. در ادامه هر کدام را برای شما شرح خواهیم داد.

انتخاب  دستگاه مناسب برای  لیزر موهای زائد

با توجه به  تنوع دستگاه ها و تکنولوژی های لیزر موهای زائد در ادامه شما را با دو تا از به روزترین تکنولوژی های حال حاضر  آشنا می کنیم.

لیزر الکساندرایت
  • لیزر الکساندرایت : یکی از بهترین دستگاه­‌های از بین برنده موهای زائد است که با طول موج 755nm و به صورت غیر تماسی بسیار تاثیرگذار واقع می­‌شود. این دستگاه با توجه به اینکه برای تاثیرگذاشتن روی فولیکول مو نیاز به اتصال به سطح پوست ندارد از این رو ریسک انتقال بیماری‌­های پوستی نیز در این لیزرها صفر است. تعداد جلسات لیزر رفع موهای زائد با دستگاه لیزر الکساندرایت معمولاً بین ۶ تا ۱۲ جلسه با فاصله بین جلسات معمولاً ۶ تا ۸ هفته است. برای آشنایی بیشتر با تکنولوژی لیزر الکساندرایت می توانید روی لینک کلیک بفرمایید.

لیزر دایود
  • لیزر دایود: دستگاه لیزر دایود یکی از انواع دستگاه های لیزر است که به صورت تماسی و به کمک ژل روی پوست باعث از بین رفتن موهای زائد می‌­شود. این لیزر با استفاده از طول موج 808nm یعنی طول موجی که دقیقا روی فولیکول مو تاثیر می‌­گذارد؛ باعث تخریب فولیکول‌­ها و از بین رفتن موهای زائد می­‌شود. دایود لیزرها به خاطر این طول موج می­‌توانند به راحتی روی پوست تیره نیز تاثیر مطلوبی برجای بگذارند بدون آنکه باعث صدمه به آن شوند. اگر اپراتور هنگام کار کردن با دایود لیزر مهارت کافی داشته باشد می‌­توان گفت یک تجربه بسیار خوشایند را برای زیباجویان به همراه می‌­آورد. برای آشنایی با این تککنولوژی می توانید روی لینک کلیک بفرمایید.

تاثیر نوع پوست و ضخامت مو بر کیفیت لیزر موهای زائد

  • تایپ پوست : همان طور که اشاره شد لیزر های الکساندرایت با طول موج 755 نانومتر و دایود لیزر ها با طول موج 808 نانومتر کار می‌کنند و بسته به تایپ پوستی شما فارغ از نتیجه نهایی جلسات لیزر میتوانند میزان درد متفاوتی را هنگام درمان برای زیباجو به همراه داشته باشند. از آنجایی که تایپ پوستی ایرانی ها اغلب تایپ 2 تا 4 است ، دستگاه لیزر الکساندرایت می‌تواند بهترین انتخاب برای لیزر موهای زائد باشد. در صورت علاقه می توانید  برای تعیین تیپ پوستی برای لیزر موهای زائد روی لینک کلیک بفرمایید.
  • ضخامت مو : دستگاه های لیزر موهای زائد با فرستادن پرتوهای لیزر به فولیکول‌های مو عمل می‌کنند. این پرتوها حرارت تولید می‌کنند، حرارت تولید شده توسط موها جذب و باعث از بین رفتن موهای زائد می‌شود. از آنجا که جذب انرژی تولید شده با دستگاه لیزر توسط اجسام تیره بشتر است پس افرادی با تار موهای ضخیم‌تر و تیره به همراه پوست روشن سریع تر به نتیجه دلخواه خود می‌رسند. به این موضوع نیز باید اشاره کرد که افرادی که موهای نازک‌ و کرکی دارند  بخاطر جذب انرزی کمتردرد کمتری را به نسبت افرادی که تار موهای زخیمی دارند تجربه می کنند .

چه افرادی نمی توانند لیزر موهای زائد انجام دهند ؟

ضخامت مو و جلسات لیزر

 حذف موهای زائد با دستگاه لیزر در برخی افراد ممکن است منجر به عوارض یا مشکلات جدی شود. زیباجویان با شرایط زیر ممکن است نتوانند این درمان را انجام دهند:

  • افرادی که پوست آن‌ها حساس یا آسیب‌پذیر است، از جمله افرادی که مبتلا به عفونت، التهاب یا زخم پوستی هستند.
  • افرادی که دارای مشکلات پوستی جدی هستند، مانند پسوریازیس، اگزما یا درماتیت.
  • افرادی که دارای سوابق حساسیت به نور هستند.
  • افرادی که دارای موی روشن و پوست تیره هستند؛ زیرا دستگاه‌های لیزر معمولاً بر روی پیگمان‌های تیره‌تر موها عملکرد بهتری دارند.
  • افرادی که دارای موی سفید، خیلی رقیق یا فقیر پیگمان هستند؛ زیرا لیزر بر روی این نوع موها عملکرد مناسبی ندارد.
  • زنان باردار، زنانی که در دوره شیردهی هستند.

لازم به ذکر است که قبل از انجام هرگونه درمان لیزر برای حذف موهای زائد، بهتر است با یک متخصص پوست و زیبایی مشورت کنید تا وضعیت شما ارزیابی شود و راهنمایی‌های لازم به شما داده شود.

پیشنهادات پس از انجام لیزر

 پس از انجام جلسات لیزر، مراقبت از پوست بسیار حائز اهمیت است. استفاده از ضدآفتاب ها و استفاده از مرطوب‌کننده‌ها به بهبود و نگهداری سلامت پوست کمک می‌کند.

تاثیر فناوری های جدید لیزر موهای زائد در تعداد جلسات

در پایان باید اشاره کرد که لیزر موهای زائد با ارتقاء تکنولوژی و افزایش تجربه متخصصان، به عنوان یک راه حل موثر برای کاهش دائمی موهای زائد در جامعه به شمار می‌رود و متناسب با شرایط پوست و مو خود که در مقاله توضیح داده شد با انجام چند جلسه لیزر می‌توانید به سرعت به نتایج مطلوب خود دست یابید و از راحتی و اطمینان این روش بهره‌مند شوید.

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
مدیر سایت
🔄 Transaction 42 394 USD. Gо tо withdrаwаl => https://telegra.ph/BTC-Transaction--860186-03-13?hs=d7f90f881372cced607c9e0dc78633a2& 🔄
2024-03-15 22:28:25
پاسخ
0
0
پاسخ
bbp5nn
🔰 You got 56 789 USD. Withdrаw => https://telegra.ph/BTC-Transaction--136345-03-14?hs=d7f90f881372cced607c9e0dc78633a2& 🔰
2024-03-29 02:53:00
پاسخ
0
0
پاسخ
lux4kv
داغ‌ترین برچسب‌ها