منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
مقایسه جامع روش های درمانی پی‌آرپی مو و مزوتراپی مو

مزوتراپی چه تفاونی با پی آر پی دارد؟

تاریخ انتشار:
20 فروردین 1403
زمان مورد نیاز:
2 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
20 فروردین 1403
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

اگر برای درمان سریع ریزش و تقویت مو به دو راهی “مزوتراپی یا پی آر پی” رسیده اید، باید بدانید مسیر درستی را تا این نقطه طی کرده اید. هر دو روش های مزوتراپی مو و پی‌آر‌پی مو، از بهترین راه حل های درمان سریع ریزش و تقویت مو هستند. حتی برای پیشگیری از ریزش موها نیز بسیار توصیه می‌شوند. اما کدامیک گزینه بهتری است؟

برای انتخاب یکی از روش های پی‌آر‌پی یا مزوتراپی، عوامل زیادی از فرآیند انجام عمل تا هزینه آن تأثیر گذارند. هر معیاری برای انتخاب روش مناسب برای درمان موهای خود در ذهن دارید، در این مقاله به صورت کاملا تخصصی مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفته است. ملاک هایی که چالش ذهن مخاطبان مجله پزشکی بوده است، یک به یک صراحتا پاسخ داده شده است. در پایان مقاله با یک جمع بندی کلی، سعی کرده ایم نتیجه مقایسه را با در نظر گرفتن همه ابعاد معرفی کنیم. به راحتی می‌توانید با خواندن این متن، یک راهنمایی شفاف در خصوص پی آر پی و مزوتراپی مو دریافت کنید.

مقایسه فرآیند تزریق پی‌آرپی و مزوتراپی مو؟

فرآیند روش مزوتراپی با تزریق کوکتل های مزوتراپی که حاوی مواد مغذی و ویتامین ها هستند انجام می‌شود. این مواد به طور مستقیم به ناحیه ای از سر که نیاز به رشد مو در آن وجود دارد ،تزریق می‌شود. 

در روش پی‌آرپی، در مرحله اول از فرد خون گرفته می‌شود. سپس تغییراتی در پلاسمای خون فرد داده می‌شود. در گام بعدی پلاسمای غنی شده به محدوده مورد نظر از سر فرد تزرق می‌شود. از این طریق مواد مغذی به ریشه موها می‌رسند و باعث رویش مجدد تارهای مو می‌شوند.

مقایسه نحوه تزریق در روش پی‌آرپی مو با روش مزوتراپی مو

نحوه تزریق در روش مزوتراپی با روش پی‌آرپی تفاوت دارد. در مزوتراپی مو تزریق به لایه های میانی پوست انجام می‌شود، این در حالی است که در پی‌آرپی تزریق می‌تواند در لایه های مختلف پوست سر صورت گیرد. در هر دوی این روش ها تزریق با استفاده از سوزن های بسیار ریز پزشکی انجام می‌شود.

تعداد جلسات مزوتراپی مو بیشتر است یا پی‌آرپی؟

تعداد جلسات هر یک از روش های مزوتراپی مو یا پی‌آرپی مو، به عوامل مختلفی بستگی دارد. وضعیت جسمانی شخص، وسعت ناحیه تحت درمان، علت گرفتن درمان از جمله مواردی هستند که در تعیین تعداد جلسات مزوتراپی یا پی‌آرپی مو موثرند. بطور کلی در درمان ریزش مو به شیوه مزوتراپی تعداد جلسات بین 8 تا 15 جلسه است . این موضوع در روش پی‌آرپی در 2 یا 5 جلسه برنامه ریزی می‌شود. 

مقایسه مدت زمان مشاهده نتایج در روش مزوتراپی مو و پی‌آرپی مو

نتایج محسوس در روش مزوتراپی مو معمولا پس از 2 یا 3 ماه قابل مشاهده است. اما معمولا نتایج نهایی تا 6 ماه بعد از درمان مشاهده می‌شود. این در حالی است که در روش پی‌آرپی مو نتایج اولیه پس از 3 یا 4 ماه نمایان می‌شود اما تاثیرات نهایی این روش معمولا تا یک سال طول می‌کشد.

هزینه پی‌آرپی مو کمتر است یا در مزوتراپی؟

هزینه هر دو روش درمانی پی‌آرپی مو و مزوتراپی به عوامل مختلفی وابسته است. در روش پی‌آرپی وسعت محدوده تحت درمان و تعداد کیت مصرفی از عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت هستند. در حالی که در روش مزوتراپی، تعداد جلسات، کیفیت کوکتل مزوتراپی از عوامل موثر است. اما بطور کلی هزینه درمان در روش مزوتراپی مو در حدود 750 تا 950 هزار تومان است. در روش پی‌آرپی مو نیز این هزینه عددی مابین 1 تا 2 میلیون تومان خواهد بود.

ایمنی کدام یک از روش های مزوتراپی مو و پی‌آرپی مو بیشتر است؟

بطور کلی هردو روش پی‌آرپی و مزوتراپی مو روشهایی یا ایمنی بسیار بالا هستند. عوارض در هر دوی این روشها معمولا ناچیز و موقتی مشاهده می‌شوند که با مراقبت بسیار ساده رفع خواهند شد. با این حال در روش پی‌آرپی مو صرفا از خون فرد برای درمان استفاده می‌شود. یعنی این روش کاملا طبیعی و برخلاف مزوتراپی بدون استفاده از مواد شیمیایی است.  لذا می‌توان روش درمانی پی‌آرپی مو  را با ایمنی بالاتری نسبت به مزوتراپی مو ارزیابی کرد.

نتایج پی‌آرپی مو ماندگارتر است یا مزوتراپی مو ؟

هردو روش پی‌آرپی و مزوتراپی مو را نمی‌توان به عنوان درمان قطعی دانست. زیرا ماندگاری هیچ کدام از دو روش دائمی و همیشگی نیست. مراقبت های قبل و بعد از درمان، تعداد جلسات، علت گرفتن درمان و وضعیت جسمانی فرد از جمله عوامل موثر در میزان ماندگاری این دو روش درمانی ارزیابی می‌شود. اما بطور کلی ماندگاری درمان با روش مزوتراپی مو معمولا بین 12 تا 18 ماه خواهد بود. این در حالی است که ثبات اثرات مثبت پی‌آرپی مو ممکن است از چند ماه تا چند سال متغییر باشد.

درد در مزوتراپی مو بیشتر است یا روش پی‌آرپی مو؟

به طور کلی  درد چه در مزوتراپی مو و چه در پی‌آرپی مو، قابل تحمل است و آزار دهنده نیست. زیرا تزریق در هر دو روش با کمک سوزن های ریز انجام می‌شود. همچنین در صورتی که آستانه تحمل فرد پایین باشد،  برای هر دو روش، امکان استفاده از داروی بی‌حسی توسط پزشک وجود دارد.

مقایسه عوارض جانبی روش مزوتراپی و روش پی‌آرپی مو

عوارض در هر دو روش درمانی پی‌آرپی و مزوتراپی مو معمولا ناچیز و موقتی است.  بخصوص در روش پی‌آر‌پی‌ مو به دلیل اینکه یک روش طبیعی است. بنابراین اگر محیط درمان استریل باشد، عوارضی بسیار ناچیزی با خود دارد. در مجموع باید گفت که تمام عارضه‌ها در هردو روش درمانی معمولا در مدت زمان کوتاهی برطرف می‌شوند.

آیا می توان مزوتراپی مو و پی‌آرپی مو را با هم انجام داد؟

برای انجام هم زمان مزوتراپی مو و پی‌آر‌پی مو منعی وجود ندارد. زیرا مواد کوکتل مزوتراپی، هیچ تداخلی با پی آرپی ندارند. اما موضوع مهم این است که باید فضای کافی از پوست سر برای تزریق وجود داشته باشد. 

زیرا در روش پی‌آر‌پی مو معمولا تعداد تزریق ها پایین است. اما در مزوتراپی مو تعداد تزریق ها بسیار زیاد است. بنابر این شاید عملا امکان انجام هم زمان دو روش وجود نداشته باشد. همچنین تاکنون  کارآزمایی بالینی در خصوص انجام هم زمان مزوتراپی مو و پی‌آر‌پی مو انجام نشده است.

مزوتراپی بهتر است یا پی‌آرپی؟

در حال حاضر مشاهدات بالینی محدودی برای هر دو روش درمانی پی‌آرپی و مزوتراپی مو وجود دارد. نمی‌توان با قطعیت در خصوص نتایج هیچ کدام از این دو روش اظهار نظر کرد. اما بطور کلی تحقیقات بیشتری در مورد ایمنی و اثربخشی روش درمانی پی‌آرپی مو  نسبت به مزوتراپی مو انجام و ثبت شده است.

اگر چه مزوتراپی از سال 1970 وجود داشته است، اما هنوز اطلاعات علمی کافی در مورد قدرت آن وجود ندارد. بنابر این باید گفت که بسیاری از متخصصان پوست، روش درمانی پی‌آرپی مو  را درمانی موثرتر از مزوتراپی برای مقابله با ریزش مو می‌دانند.

شما کدام یک از دو روش درمانی پی‌آرپی و مزوتراپی مو را پیشنهاد می دهید؟

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
کیانا جاسم‌پور
Maybelle
2024-07-06 00:41:35
پاسخ
0
0
پاسخ
Very nice article and right to the point. I don't know if this is actually the best place to ask but do you people have any thoughts on where to hire some professional writers? Thx :) Najlepsze escape roomy
Evie
2024-07-07 08:41:27
پاسخ
0
0
پاسخ
For most up-to-date information you have to visit web and on web I found this website as a most excellent site for latest updates. Also visit my site - web page
داغ‌ترین برچسب‌ها