منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
لیزر زگیل تناسلی؛مزایا، معایب، هزینه، عوارض
لیزر زگیل تناسلی؛مزایا، معایب، هزینه، عوارض

لیزر زگیل تناسلی؛مزایا، معایب، هزینه، عوارض

تاریخ انتشار:
30 اردیبهشت 1401
زمان مورد نیاز:
4 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
21 فروردین 1402
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:
همه چیز درباره لیزر زگیل تناسلی

درمان با لیزر، کوچک‌ترین اثری از ضایعات باقی نمی‌گذارد. در لیزر درمانی زگیل تناسلی، ضایعات عمیقاً مورد هدف قرار می‌گیرند و از بین می‌روند. نابودی کامل زگیل‌ها تمایل آن‌ها به بازگشت را کم می‌کند.
ما همه ابعاد و جوانب لیزر درمانی را بررسی کرده‌ایم و در قالب یک مقاله کوتاه، در اختیار شما قرار داده‌ایم. پاسخ همه سؤالات شما در مقاله ماست.

لیزر درمانی زگیل تناسلی چیست؟

تاکنون درمان قطعی برای نابودی ویروس زگیل تناسلی کشف نشده است و در همه درمان‌ها، ویروس به صورت ضعیف شده در بدن می‌ماند. با این حال روش‌هایی وجود دارد که این ضایعات را عمیقاً پاکسازی می‌کند و احتمال عود بیماری را به حداقل می‌رساند. یکی از این روش‌های قطعی، لیزر درمانی است که در آن از اشعه لیزر برای از بین بردن زگیل‌ها استفاده می‌شود.

لیزر زگیل تناسلی(HPV)

لیزر درمانی زگیل تناسلی چگونه انجام می‌شود؟

در لیزر درمانی، اشعه لیزر به بافت آسیب دیده می‌تابد و خونرسانی به آن را متوقف می‌کند، در نتیجه زگیل به سرعت از بین می‌رود. بعضی بر این باورند که دود ناشی از تاباندن لیزر به ضایعه، باعث انتشار آن می‌شود، اما اینطور نیست. طی فرآیند لیزر درمانی از یک دستگاه مکشی وکیوم استفاده می‌شود که بخارات را بلافاصله بعد از به وجود آمدن جذب و از محل دور می‌کند.

لیزر زگیل تناسلی چگونه انجام می شود؟

آیا لیزر درمانی زگیل تناسلی درد دارد؟

فرآیند لیزر درمانی معمولاً بدون درد است. چون از بی حسی موضعی استفاده می‌شود. بیمار بعد از عمل ممکن است کمی درد و سوزش احساس کند که با مصرف پماد و مسکن در کوتاه‌ترین زمان بهبود می‌یابد.

لیزر درمانی زگیل تناسلی تا چه اندازه مؤثر است؟

درمان با لیزر یکی از بهترین و مؤثرترین روش‌ها برای از بین بردن زگیل‌های تناسلی است. اشعه لیزر با نفوذ به عمق ضایعات، آنها را پاکسازی می‌کند. بعد از درمان نیز بیماری به سرعت بهبود می‌یابد و احتمال بازگشت زگیل بسیار کم است.

میزان تاثیرگذاری لیزر زگیل تناسلی

آیا لیزر درمانی زگیل تناسلی برای زنان باردار خطرناک است؟

یکی از مزایای درمان زگیل تناسلی با لیزر این است که برای زنان باردار نیز قابل استفاده است و تاکنون این روش برای آنها خطرساز نبوده است. اگر خانم باردار به زگیل تناسلی خفیف مبتلا شود، بهتر است درمان را تا بعد از زایمان به تعویق بیندازد. در صورتیکه امکان تأخیر در معالجه وجود نداشت، لیزر درمانی یکی از بهترین گزینه‌هاست.

لیزر زگیل تناسلی در بارداری

مزایای لیزر درمانی زگیل تناسلی چیست؟

درمان با لیزر معمولاً روش ایده‌آل برای اکثر افراد است. یکی از دلایلی که باعث شده است لیزر درمانی معمولاً اولین انتخاب باشد، مزایای قابل توجه آن است، از جمله:

  • زگیل‌ها را معمولاً طی یک جلسه پاکسازی می‌کند.
  • تعداد دفعات تکرار فرآیند کمتر است.
  • امکان انتشار بیماری وجود ندارد.
  • ضایعات را به صورت عمقی از بین می‌برد.
  •  احتمال بازگشت زگیل بسیار کم است.
  • درمان سرپایی است و نیاز به بستری شدن ندارد.
  • میزان درد کم است.
  • با انسداد رگ‌ها خونریزی را کاهش می‌دهد.
  • نیاز به پانسمان ندارد.
  • به بافت اطراف کمتر آسیب می‌زند.
  • زخم حاصل از لیزر به سرعت ترمیم می‌شود.
  • برای همه افراد حتی کسانی که سیستم ایمنی ضعیف دارند، مناسب است.
  • قابل استفاده در بارداری است.

دوره درمان زگیل تناسلی با لیزر چقدر است؟

فرآیند لیزر درمانی معمولاً طی یک جلسه انجام می‌شود، مگر اینکه بافت آسیب دیده وسیع و قطور باشد. در این صورت درمان تکرار خواهد شد. بعد از درمان نیز بهبودی به سرعت حاصل می‌شود و بیمار می‌تواند بدون نگرانی به زندگی عادی برگردد. بطور کلی روند درمان با لیزر نسبت به سایر روش‌ها کوتاه‌تر است.

هزینه لیزر درمانی زگیل تناسلی چقدر است؟

لیزر درمانی نسبت به دیگر روش‌ها هزینه بالاتری دارد، زیرا نیازمند تجهیزات تخصصی است. برای مشخص شدن دقیق هزینه درمان، باید بیمار توسط پزشک معاینه شود. چون ممکن است زگیل‌های داخلی که قابل مشاهده نبوده‌اند نیز تشخیص داده شوند. بطور کلی بسته به گستردگی و اندازه زگیل‌ها، هزینه نیز متفاوت است.

قیمت لیزر زگیل تناسلی HPV

مراقبت‌های بعد از لیزر درمانی زگیل تناسلی چیست؟

معمولاً محل لیزر نیاز به پانسمان ندارد. اما خشک نگه داشتن ناحیه برای مدتی ضروری است. درصورت زیاد بودن ضایعات انجام اقدامات زیر برای بهبودی سریع لازم است، از جمله:

  • استفاده از پماد آنتی بیوتیک دو بار در روز
  • مصرف کرم ترمیمی سیکالفیت در هفته دوم بعد از عمل
  • خشک و تمیز کردن نواحی مرطوب و چین دار

آیا بعد از لیزر درمانی زگیل تناسلی می‌توان رابطه جنسی داشت؟

برای برقراری رابطه جنسی بعد از لیزر درمانی عجله نکنید. زیرا در مواردی که زخم ایجاد شده باشد امکان آلودگی وجود دارد. بهبودی بعد از لیزر درمانی مدت زیادی طول نمی‌کشد. بهتر است تا زمان ترمیم کامل ناحیه از برقراری رابطه خودداری کنید.

آیا لیزر درمانی زگیل تناسلی بهترین انتخاب است؟

لیزر درمانی در نابودی ضایعات پوستی بسیار موفق عمل کرده است. گرفتن بهترین نتیجه در کمترین زمان، مزیتی است که لیزر به آسانی از عهده آن برآمده است. همچنین میزان عود ضایعه در این روش بسیار ناچیز است. اگر می‌خواهید بدون نگرانی از عقب افتادن کارها، درمان خود را آغاز کنید، لیزر بهترین گزینه است.

آیا روش دیگری می‌شناسید که به اندازه لیزر مؤثر باشد؟

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
مرضیه شریفی
داغ‌ترین برچسب‌ها