منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
کدام فانتزی جنسی عادی و کدام غیرعادی است؟
کدام فانتزی جنسی عادی و کدام غیرعادی است؟

مهمترین پیامدهای فانتزی جنسی

تاریخ انتشار:
20 شهریور 1399
زمان مورد نیاز:
5 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
29 فروردین 1402
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

بیش از نیمی از آمار طلاق، به دلیل بروز فانتزی‌‌های جنسی نامتعارف اتفاق می‌افتد. یک فانتزی­ جنسی در عین حال که می‌تواند حاصل آسیب­های مختلف در گذشته باشد می‌تواند به داشتن یک سکس لذت بخش منجر شود. پس لازم است که از تخیلات جنسی عادی و غیر عادی آگاه بود و مرز آسیب یا لذت را در مورد آن مشخص کرد.

در این مقاله از مجله پزشکی اطلاعاتی در مورد فانتزی­های جنسی و انواع آن ارائه شده است. سپس تخیلات جنسی مثبت و منفی را مورد برسی قرار داده‌ایم‌.  پاسخ سوالاتی مانند اینکه چه کسانی بیشتر فانتزی جنسی غیر عادی دارند. یا دلایل بروز این تخیلات جنسی در زنان و مردان چیست و سوالات متداول دیگر، را در اینجا خواهید یافت. این مقاله بهترین مشاوره شما برای نگرانی‌ها و سوالات در مورد فانتزی‌های جنسی است.

فانتزی جنسی چیست؟

خیالپردازی جنسی یا همان فانتزی جنسی، بخشی از افکار جنسی یک فرد است که به شکل تصویر ذهنی ایجاد می­‌شود. تخیلات سکسی معمولا موقعیت هایی از رابطه را تصویرسازی می‌کند که کمتر در دنیای واقعی اتفاق می افتد. بسیاری از افراد تمایل دارند فانتزی ‌‌های سکسی خود را در رابطه عملی کنند. زیرا این کار سبب تحریک و لذت بیشتری برای آنها می‌شود. اما مشکل دقیقا جایی است که این تخیلات جنبه نرمال و متعارفی نداشته باشند و به رابطه جنسی و عاطفی آسیب برساند. گاهی این آسیب به مرور زمان ایجاد می‌شود. بنابراین توجه به این موضوع حائز اهمیت است.

فانتزی جنسی چیست؟

انواع فانتزی های جنسی کدام است؟

بطور کلی دو نوع فانتزی جنسی وجود دارد. فانتزی جنسی عادی و فانتزی جنسی غیرعادی.

فانتزی جنسی عادی: فانتزی­هایی هستند که موجب تحریک بیشتر فرد می­‌شوند. برانگیختگی و ارگاسم بیشتر را به همراه دارند. به شخص یا دیگران آسیب نمی‌­رسانند. فانتزی­ها‌ی جنسی طبیعی تاثیر مثبتی بر روابط زناشویی دارند و تجربه­‌های جدیدی در سکس برای زوجین ایجاد می­‌کنند. همچنین حس اعتماد و آرامش را در طرفین افزایش میدهند. 

فانتزی جنسی غیرعادی: وجود اختلالات جنسی، سبب بروز فانتزی های سکسی نامتعارف می‌شود. نشانه آن اغلب تصویر سازی‌های غیر طبیعی و میل شدید جنسی است. پارافیلیا جنسی نمونه ای از این قبیل فانتزی ها است. شخص مبتلا به پارافیلیا، دارای رفتار و علایق غیر عادی به اشیا و موقعیت­های است که از نظر دیگران تحریک کننده جنسی نیستند. همچنین این افراد اغلب شرایطی را دوست دارند که در حالت عادی منزجر کننده است.

مرز بین فتیش و فانتزی جنسی

فتیش جنسی نوعی اختلال است که فرد در رابطه جنسی به بخشی از بدن، رفتار یا اشیا علاقه دارد. فتیش زمانی انحراف به حساب می‌آید که شخص حدود 6ماه بطور دائم در مورد این رفتارها، تخیلات جنسی داشته باشد. می­‌توان گفت، تفاوت بین فتیش و فانتزی جنسی، عملی کردن آن تخیل است. در واقع تا زمانی که فرد تخیلات خود را علنی نکند، کسی از وجود فتیش در او آگاه نمی­‌شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد فتیش، به مقاله فتیش مراجعه کنید.

دلایل بروز تخیلات جنسی در مردان و زنان چیست؟

وجود فانتزیهای جنسی در زنان و مردان امری عادی و طبیعی است. ممکن است افراد برای رهایی از یک حالت روحی آزاردهنده به تخیلات سکسی بپردازند. بطور کلی بروز تخیلات جنسی در افراد مختلف علت های متفاوتی دارد. متداول­ترین این دلایل در فهرست زیر آمده است:

  • افزایش احساس برانگیختگی یا ارگاسم جنسی
  • علاقه به تجربه پوزیشنها و حالت های مختلف سکس
  • رفع نیازهای جنسی برآورده نشده
  • فرار موقت از واقعیت­ها
  • تحقق یک رابطه جنسی ممنوع یا تابو
  • طراحی یک پوزیشن سکسی جدید در آینده
  • ایجاد آرامش یا کاهش اضطراب روانی
  • افزایش اعتماد به نفس جنسی
  • بیکاری و بی­‌حوصلگی فرد
  • رفع نیازهای عاطفی برآورده نشده
  • جبران شریک غیر جذاب یا نامطلوب
  • جلوگیری از حواس پرتی و یکنواختی در طول رابطه جنسی

فانتزی های جنسی غیر عادی و نادر کدام است؟

برخی از فانتزی های جنسی نادر و غیرطبیعی هستند. زیرا در زندگی جنسی فرد اختلال ایجاد می‌کنند. یک فانتزی سکسی غیر عادی می‌تواند به تجربه ناخوشایند و گاها خطرناک تبدیل شود. زیرا اجرای آن نه تنها سبب آزردگی شریک جنسی می‌­شود، بلکه عوارض مختلفی نیز در پی‌دارد. برخی از  فانتزیهای جنسی نادر و نا متعارف عبارتند از:

1)فانتزی چند شریک جنسی

براساس مطالعات انجام شده، مردان تمایل بیشتری به فانتزی چند شریک جنسی دارند. در این حالت فرد تمایل دارد، سکس گروهی را تجربه کند. زیرا با این کار احساس می‌کند که اعتماد به نفس بیشتری دارد و خود را مرکز توجه تصور می­‌کند. فانتزی چند شریک جنسی در مردان حس قدرت کاذب را القا می­‌کند. در حالی که برای زنان تصور جذابیت و دیده شدن را به همراه دارد. سکس گروهی عوارض مختلفی دارد. مهمترین عارضه های آن عبارت است از:

  • افزایش امکان ابتلا به بیماری­های مقاربتی
  • بروز آسیبهای روحی و مشکلات جنسی
  • تمایل بیشتر فرد به استفاده از دارو، مواد مخدر و الکل

2)فانتزی روابط جنسی خشن

رابطه جنسی خشن با رفتارهای آسیب زا و خطرناک همراه است. در این نوع سکس برای ایجاد هیجان از حرکات غیر متعارف استفاده می‌­گردد. این حرکات معمولا همراه با احساس درد است. زنان بیشتر به رابطه جنسی خشن علاقه دارند. زیرا فکر می کنند از این طریق سریعتر به ارگاسم می­‌رسند. سکس خشن، مشکلات جسمی و روحی بسیاری به همراه دارد. حتی در موارد نادر این فانتزی می‌تواند سبب مرگ شود.

3)فانتزی با تنوع بیش از حد در سکس  و ماجرا‌جویی

بطور کلی مردان بیشتر به داشتن فانتزی جنسی با تنوع بیش از حد علاقه دارند. زیرا هیجان و اعتماد به نفس کاذب در آنها با این فانتزی جنسی بالا می‌­رود. معمولا افرادی که دارای این نوع از خیال پردازی سکسی هستند، به طور طبیعی ارضا نمی­‌شوند. زیرا مدام به دنبال روش­های جدید برای ارضا تمایلات خود هستند و انتظارات سیری ناپذیری دارند.

4)فانتزی جنسی تقسیم همسر

فانتزی جنسی تقسیم همسر، یک نوع اختلال جنسی است. در این فانتزی، فرد تمایل دارد، همسر خود را در حال رابطه جنسی با شخص دیگری ببیند. بدون آنکه خودش دیده شود. یا در سکس نقش داشته باشد. اما در برخی موارد ممکن است، فرد به عنوان نفر سوم در رابطه شرکت کند. فانتزی جنسی تقسیم همسر، در مردان بیشتر رایج است. براساس مطالعات انجام شده هدف عمده این فانتزی، تلاش برای ایجاد تنوع در رابطه جنسی ارزیابی شده است.

5)فانتزی جنسی تابو شکن

فانتزی جنسی تابو شکن، تخیلاتی هستند که معمولا افراد از بیان آنها ترس دارند. زیرا در عرف و ارزشهای فرهنگی ممنوع تلقی می‌شود. این نوع از فانتزیها دسته بندی مشخصی ندارد. به این دلیل که ارزش های فرهنگی در جوامع مختلف متفاوت است. به عنوان مثال در ایران سکس گروهی یا تقسیم همسر از جمله فانتزی های تابوشکن محسوب می‌شود. این در حالی است که در بسیاری از جوامع انجام آن رواج دارد.  

فانتزیهای غیرعادی جنسی در چه کسانی به وجود می آید؟

براساس مطالعات انجام شده، دلایل مختلفی برای بروز فانتزی‌های غیر‌عادی جنسی وجود دارد. زیرا معمولا فانتزی های جنسی نامتعارف در کسانی که پیش زمینه های خاصی دارند به وجود می آید. مهمترین این ریشه ها عبارت است از: 

  • وجوداختلالات روانی
  • اعتیاد به مواد مخدر و الکل
  • علاقه و یا اعتیاد به مشاهده فیلم های پورن
  • تجربه آزارجنسی در کودکی

تخیلات جنسی در زنان و مردان چه تفاوتی دارد؟

مردان نسبت به زنان میل جنسی بیشتری دارند و زمان بیشتری صرف تخیلات جنسی می­‌کنند. آنها بیشتر از زنان تمایل دارند، فانتزی­های خود را عملی کنند. تخیلات جنسی زنان نسبت به مردان مثبت­ تر است. همچنین زنان در افکار جنسی جسورتر هستند و این امر بر میل جنسی آنها تاثیر می­‌گذارد. براساس مطالعات انجام شده، میزان محبوبیت فانتزی های جنسی در زنان و مردان متفاوت است. به عنوان مثال زنان بیشتر فانتزیهای عاشقانه دارند. این در حالی است که مردان بیش از زنان به فانتزیهای چند همسری و تابوشکن علاقه مند هستند. در جدول زیر به تفاوت تخیلات جنسی مردان و زنان اشاره شده است:

برای درمان فانتزی های جنسی غیر معمول چه باید کرد؟

بهترین کار برای درمان فانتزیهای جنسی غیر عادی مراجعه به پزشک است. فرد به توصیه پزشک با کمک تکنیک­های کنترل ذهن و کنترل رفتار می­تواند بر فانتزی­های جنسی نامتعارف خود غلبه کند. در زیر برخی تکنیک­ها برای کنارآمدن بهتر با فانتزی جنسی نامتعارف ارائه شده است:

  •  ریشه یابی علت بروز فانتزی جنسی در فرد
  •  شناسایی و حذف شرایطی از سبک زندگی که فرد را بیشتر در معرض فانتزی جنسی غیرمعمول قرار می‌­دهد.
  • تبدیل تخیلات جنسی غیر عادی به تخیلات جنسی مثبت از طریق تصاویر و پرورش ایده­ های مثبت

آیا فانتزی جنسی در بهبود کیفیت سکس موثر است؟

فانتزی جنسی مثبت برای ایجاد تنوع در سکس مفید است. تخیلات جنسی به ویژه از نوع فانتزی عاشقانه می­تواند تاثیر مثبتی بر زندگی زناشویی داشته ­باشد. زیرا سبب تحریک میل جنسی در آقایان می‌گردد و برانگیختگی و ارگاسم در بانوان ایجاد می‌کند. یکی از راهکارها برای افزایش تاثیر مثبت فانتزی جنسی در کیفیت سکس، مراجعه به روانشناس است. در لیست زیر برخی از فواید فانتزی جنسی مثبت آورده شده است:

  • کمک به کاهش بی­ میلی جنسی و دیر تحریک شدن
  • آمادگی بیشتر برای یک رابطه زناشویی موفق
  • ارضای کنجکاوی زوجین و کسب تجربه­ های جدید
  • بهبودی حس شرم و خجالت در شریکهای جنسی بویژه زنان
  • افزایش لذت و کیفیت سکس
  • افزایش خلاقیت در روابط زناشویی و در نتیجه تنوع بیشتر

برای تخیلات جنسی چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

داشتن تخیلات جنسی نا‌متعارف برای یک یا دوبار که تداومی هم نداشته باشد، چندان موضوع مهمی نیست. اما در صورتی که تخیلات جنسی به یک عادت و رفتار آزار دهنده دائمی تبدیل شود؛ ممکن است، کنترل آن برای شخص غیرممکن باشد و رابطه زناشویی را با آسیب جدی مواجه کند. در این حالت لازم است فرد به پزشک متخصص سکسولوژی یا روانشناسی که در این زمینه تجربه دارد مراجعه کند. انتخاب روانپزشک یا حتی پزشک متخصص زنان و زایمان و اورولوژی نیز در بسیاری از موارد مفید است. پزشک با روان درمانی و گاها تجویز دارو در مدیریت تخیلات جنسی به فرد کمک می‌کند.

آیا داشتن تخیلات جنسی طبیعی است؟

بروز فانتزی جنسی امری کاملا طبیعی است. وجود این تخیلات در مردان و زنان متفاوت است. تخیلات جنسی مثبت یا عادی می­‌تواند به فرد کمک کند تا رابطه زناشویی با کیفیت تری داشته باشد. اما اگر فانتزی جنسی به شخص یا اطرافیانش آسیب برساند، از حالت یک فانتزی طبیعی خارج شده و به عنوان فانتزی جنسی غیرعادی شناخته می‌شود. تخیلات جنسی نا متعارف معمولا به دلیل وجود یک پیش زمینه در فرد بروز می‌کند. این موضوع یک اختلال روانی تلقی می‌شود. در این حالت بهترین کار اقدام جهت درمان پزشکی خواهد بود.

شما تا چه اندازه با پرورش فانتزی­ های جنسی در ذهن موافق هستید؟ در مورد فانتزی­های جنسی خود برای ما کامنت بگذارید و در مورد طبیعی و غیر طبیعی بودن فانتزی های جنسی از مشاورین و متخصصین مجله پزشکی در کمترین زمان پاسخ بگیرید.

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
کیانا جاسم‌پور
داغ‌ترین برچسب‌ها