منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
نکات مهم و اساسی برای انتخاب همسر
نکات مهم و اساسی برای انتخاب همسر

نکات مهم و اساسی برای انتخاب همسر

تاریخ انتشار:
29 آبان 1402
زمان مورد نیاز:
2 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
29 آبان 1402
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

یکی از مواردی که ذهن بسیاری از خانم ها را درگیر خودش میکند این است که چگونه شوهر خوب پیدا کنند و آن مرد چه ویژگی هایی باید داشته باشد. یکی از مهم ترین تصمیماتی که یک فرد برای زندگی اش میگیرد ازدواج کردن است و مهم تر از آن انتخاب درست برای ازدواج میباشد بنابراین مهم است که به درستی و با برنامه و دیدی منطقی نسبت به این انتخاب اقدام کند. شما باید بدانید که چه نکاتی را رعایت کنید تا به بهترین شکل ممکن با شخصی ازدواج کنید که مناسب شماست به همین جهت در این مقاله نکاتی ضروری درمورد انتخاب همسر بررسی میشود در صورت نیاز به کمک بیشتر میتوانید از مشاوره ازدواج رایگان ما نیز استفاده کنید.

نکات مهم در انتخاب همسر

1. ازدواج در سنین پایین

از آنجایی که در سنین کم معیارهای هر کسی برای انتخاب همسر مدام تغییر میکند نباید همسر مورد نظر خود را انتخاب کنید هر چقدر هم که او را دوست داشته و از عملکرد های او راضی باشید به هیچ عنوان نباید چنین کاری کنید. باید زمانی اقدام به انتخاب همسر کنید که اکثر ویژگی ها در شما تثبیت شده باشد و معمولا این اتفاق حدودا در سنین 24 یا 25 می افتد. اکثر کسانی که در سنین کم ازدواج میکنند با وجود علاقه شدیدی که نسبت به هم داشته اند اما به شدت پشیمانند.امروزه این موضوع ثابت شده که تا زمانی که جوان ها به شناخت خوبی از خود نرسیده اند نمیتوانند همسر مناسب خود را بشناسند و آمادگی لازم برای پذیرفتن مسئولیت یک زندگی را ندارند به همین دلیل نرخ طلاق در زوج های کمتر از 20 سال بسیار بالاست این در حالیست که نرخ طلاق در کسانی که پس از 28 سالگی ازدواج کرده اند به کمترین حد ممکن میرسد.

2. کم بودن مدت زمان بین آشنایی تا ازدواج

بسیاری از دخترها و پسرها پس از مدت کوتاهی که یک دیگر را میشناسند اقدام به ازدواج میکنند. براساس بررسی هایی که انجام شده میزان موفقیت زندگی زناشویی ارتباط مستقیم با مدت زمان آشنایی آن ها دارد و با بیشتر بودن میزان آشنایی احتمال موفقیت نیز بیشتر میشود. این نوع انتخاب همسر در دانشگاه ها بسیار دیده میشود و افراد پس از ورود به دانشگاه و یک شناخت سطحی ازدواج میکنند.شناخت انسان ها کار ساده ای نیست ممکن است شما سال ها یکی از همکاران خود یا یکی از دوستان اجتماعی خود را بشناسید اما هنوز به طور کامل آن را نشناخته باشید. برای شناخت کافی از یک فرد باید او را در موقعیت های مختلفی بررسی کرد نه فقط در اوقات شادی و تفریح پس میتوان گفت با شناخت یکی دو ماهه چنین چیزی غیرممکن است.

3. توجه کردن فقط به احساسات

یکی دیگر از دلایل انتخاب اشتباه همسر و در نهایت شکست در زندگی مشترک بستن چشم بر روی منطق و فقط دیدن علاقه و اشتیاقی که به یک دیگر دارند میباشد. ازدواج تصمیم بسیار مهمی است که یک عمر زندگی شما را شامل میشود پس لازم است که به خوبی درمورد آن فکر و با دیگران مشورت کرد در حالی که هیجان و اشتیاق زیاد اجازه تفکر به فرد را نمیدهد به طوری که حتی اگر مشاوری که به او مراجعه کرده اند به آن ها هشدارهایی بدهند در بسیاری موارد آن را نادیده میگیرند.این اشتیاق دلایل مختلفی میتواند داشته باشد گاهی به این دلیل است که فرد از تنهایی خسته شده، گاهی دلیلش این است که او نگران تغییر نظر طرف مقابل خود و… میباشد.

4. انتظارات تخیلی

اگر از همه کسانی که قصد ازدواج دارند سوال کنید بسیاری از آن ها توقعاتی رویایی و غیرواقع بینانه از ازدواج دارند به گونه ای که انگار قرار است همه چیز پس از ازدواج عالی باشد و تمامی مشکلات حل شود و زندگی پر از شادی داشته باشند؛ اگر شما هم با چنین تصوری وارد زندگی مشترک شوید قطعا ساده ترین مشکلات هم برایتان بسیار بزرگ جلوه میکند و در برابر هر سختی خیلی زود جا میزنید. این درست است که ازدواج با کسی که دوستش دارید احساسات خوبی به شما داده و در بسیاری مواقع زندگی شما را شاد میکند اما باید خود را برای انبوهی از مشکلات نیز آماده کنید.

از اولین لحظه ای که وارد زندگی مشترک میشوید برای موفقیت در آن باید تلاش کرده و سختی های زندگی را تحمل کنید. پس از ازدواج ممکن است بسیاری از مشکلاتی که قبلا داشتید حل شود مانند امر و نهی های مدام خانواده، از بین رفتن احساس تنهایی، برطرف شدن برخی از نیازهای شما مانند نیاز جنسی و… اما از سوی دیگر مشکلاتی که سر راه شما قرار میگیرد موجب ایجاد استرس در شما میشود پس نباید زندگی را به شکلی تخیلی فقط پر از شادی دانست بلکه به شکلی واقع بینانه باید انتظارات خوشی ها و ناخوشی ها را در کنار یک دیگر داشت اگر اکنون با این اشتباه وارد زندگی مشترک شده اید میتوانید از مشاوره خانواده رایگان ما بهره ببرید.

5. انتخاب همسر فقط با نظر دیگران

برخی افراد هستند که معنی مشورت گرفتن و نظر خواهی را به اشتباه متوجه شده اند؛ اگر یکی از عزیزان آن ها مانند پدر یا مادر شخصی را برای ازدواج با او در نظر بگیرند او بدون در نظر گرفتن چیز دیگری همان کار را میکند و یا خودشان از خانواده خود میخواهند که برایشان شخصی را انتخاب کنند. اینکه نظر والدین برایتان مهم باشد بسیار کار درستی است اما نباید به گونه ای باشد که نسبت به معیارهای خود برای ازدواج کاملا بی اهمیت باشید. چنین روش انتخاب همسر معمولا پایان خوشی ندارد چرا که این شما هستید که قرار است یک عمر با شریک عاطفی خود زندگی کنید نه پدر و مادر و یا هر شخص دیگری بنابراین به معیارهای خود اهمیت بیشتری بدهید.

نکات مهم و اساسی برای انتخاب همسر

6. تلاش برای تغییر طرف مقابل

نباید به این فکر کنید که پس از ازدواج امکان تغییر رفتارها و اخلاقیات طرف مقابل امکان پذیر است. بسیاری افراد به مشاور مراجعه میکنند و میگویند که همسرمان شخصی حسود یا مثلا خسیس یا لجباز و یا… است و این رفتارش را عوض نمیکند. شما باید قبل از ازدواج به تمامی رفتارهای پارتنر خود دقت کنید و پیشبینی کنید که آیا پس از ازدواج میتوانید با فلان رفتار او کنار بیایید یا خیر و این فکر که پس از ازدواج ممکن است تغییر کند یا او را تغییر میدهم کاملا اشتباست چرا که شخصیت همسرتان در این سنین شکل گرفته و بسیار سخت حتی اغلب امکان ناپذیر است.

7. ارزش های مشترک

در انتخاب همسر باید بدانید که آیا ارزش ها و اهداف مشترک دارید یا خیر. این مهم است که هر دو طرف در زندگی مشترک به اهداف مشترک یکسان فکر کنند نه اینکه هر کدام تمایل به مسیری متفاوت داشته باشد. فراموش نکنید که منظور این نیست که در هر چیزی اتفاق نظر داشته باشید به عنوان مثال در انتخاب وسایل برای خانه بهتر است به نظر یک دیگر احترام بگذارید اما نظر مشترک در چنین موارد ساده ای اهمیتی ندارد بلکه شما باید در مواردی اتفاق نظر داشته باشید که میتواند مسیر زندگی شما را تغییر دهد.

اهمیت نکات مهم انتخاب همسر

در این مقاله  مهم ترین و اساسی ترین نکات و توصیه ها در مورد انتخاب همسر گفته شد فراموش نکنید داشتن یک همسر مناسب اتفاقی نیست بلکه این شما هستید که با در نظر گرفتن اخلاقیات خود و تعیین معیار های منطقی بر اساس همان اخلاقیات، میتوانید همسر مناسب خود را انتخاب کنید.

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
مجله پزشکی
داغ‌ترین برچسب‌ها