منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
تست روان‌شناسی میزان اعتیاد جنسی
تست روان‌شناسی میزان اعتیاد جنسی

تست روان‌شناسی میزان اعتیاد جنسی

تاریخ انتشار:
7 تیر 1399
زمان مورد نیاز:
12 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
5 آذر 1401
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

چگونه می توان درصد شهوتی بودن را مشخص کرد؟

تمایل جنسی و علاقه افراد به ایجاد رابطه جنسی، یکی از غرایضی است که برای بقای انسان مورد نیاز است و نمی توان آن را بد دانست بلکه افرادی که فاقد این احساس هستند، باید مورد درمان قرار بگیرند. اما آیا هر میزان از تمایل به برقراری رابطه جنسی، طبیعی است؟ ما در این مقاله می خواهیم برای شما همراهان عزیز مجله پزشکی از تمایل جنسی و شهوت بگوییم و در انتها تستی ساده را برای تشخیص درصد شهوت، به اشتراک بگذاریم پس ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

میل جنسی چیست؟

درصد تمایل جنسی را می‌توان با میزان شهوتی بودن یا اعتیاد جنسی هر فرد، سنجید. میل جنسی را می‌توان یک غریزه نامید که به طور طبیعی در هر فرد وجود دارد و البته تفاوت آن با غرایز حیوانی این است که انسان با توجه به عقل و رفتارهای آگاهانه خود، می‌تواند آن را هدایت و کنترل کند، برای آن خطوط قرمزی ترسیم کند و همچنین این غریزه را به نحو مناسبی پرورش دهد. اگر امیال جنسی به خوبی پرورش داده نشده و در راه درستی قرار قرار داده نشوند، می‌توانند باعث بروز اختلالات روانی و جسمانی شوند.

میل جنسی نیاز بدن به انجام فعالیت‌های جنسی است که پس از دوران سن بلوغ، یکی از معمولترین احساسات غریزی زنان و مردان است که می‌توان آن را حالتی انگیزشی نامید که با محرک‌های بیرونی یا درونی تحریک شده و می‌تواند به یک رابطه جنسی منجر شود یا این‌که در حد همان تمایل مانده و پاسخی دریافت نکند.

تست شخصیت شناسی و تست شهوت

شهوت را می توان نیاز شدید فرد در رابطه با موضوعات جنسی و درگیر ماندن در فعالیت‌های جنسی، نامید. یک مغز سالم و طبیعی، توسط احساس‌ها و سیستم اعصاب سمپاتیک، تحریک می‌شود و توسط این تحریکات، میل جنسی بروز پیدا می‌کند. شروع این میل می تواند با تصور بعضی از صحنه‌ها، خیا‌پردازی‌ها و یا دیدن افرادی خاص، همراه باشد. میل جنسی در حقیقت یک مفهوم ذهنی است که نمی‌توان آن را به‌راحتی اندازه گیری کرد. همانطور که اشاره کردیم، میل جنسی همیشه به فعالیت جنسی ختم نمی‌شود. میل جنسی با موارد زیر ارتباط مستقیمی دارد:

  • شرایط اجتماعی و فرهنگی

  • میزان هورمون‌های بدن

  • سن

  • برنامه غذایی

  • سلامت جسمی

همان طور که فرد گرسنه به دنبال غذا می رود، فردی هم که میل جنسی در او بیدار شده است به دنبال برقراری ارتباط است و می‌خواهد جواب مناسبی را دریافت کند. اما همیشه دریافت پاسخی مناسب برای این میل امکانپذیر نیست. اگر میل جنسی، در راه درستی هدایت شود می‌تواند باعث ایجاد یک رابطه عاطفی محکم، بالا رفتن صمیمیت بین زوجین و رسیدن به اهداف مهم زندگی باشد. اما اگر فرد پاسخ‌های نادرستی در رابطه با میل جنسی دریافت کند، می‌تواند عوارض روحی و جسمی منفی بر سلامت او بگذارد.

میل جنسی در زنان و مردان

میل جنسی در مردان زودتر تشکیل می‌شود و ازآنجایی‌که برای شروع هر رابطه جنسی نیاز به میل جنسی است، می توان گفت این میل در پسران در سن پایین‌تری شکل می‌گیرد و آن‌ها زودتر از دختران مشتاق برقراری رابطه‌های جنسی هستند. مردان اشتیاق جنسی بیشتری را از خود نشان می‌دهند و آمار نشان می‌دهد که در طول زندگی رابطه جنسی بیشتری را نسبت به زنان خواهند داشت. تمایلات جنسی در مرد طولانی‌تر، قوی‌تر و متنوع‌تر است.

تست روانشناسی میزان شهوت

همانطور که گفتیم، تمایل جنسی  امری ضروری در روابط زناشویی است. روابط جنسی هر فرد می‌تواند متفاوت باشد و شرایط فرهنگی، اجتماعی و سلامت بدن می تواند میزان آن را تغییر دهد. ما در ادامه یک تست روان‌شناسی را برای شما همراهان عزیز مجله پزشکی آماده کرده‌ایم که با انجام آن می توانید میزان شهوتی بودن یا اعتیاد جنسی خود را شناسایی کنید. البته اگر شما هم جزو افرادی هستید که دچار اعتیاد جنسی هستید، حتماً باید زیر نظر یک متخصص به درمان این مشکل خود اقدام کنید. این فقط یک تست ساده است و تشخیص قطعی به عهده روانشناس است.

تست شخصیت شناسی و تست شهوت

تست اعتیاد جنسی

آیا به دنبال خرید مجلات یا تصاویر سکسی و یا استفاده از سایت‌هایی با مضامین سکسی، هستید؟

هرگز                 گاهی اوقات                     معمولاً

در روابط جنسی شیفتگی زیادی را از خود نشان می دهید به‌گونه‌ای که می‌توان گفت گرفتار روابط جنسی هستید؟

خیر                   بله

آیا خود یا شریک جنسی شما بر این باورید که رفتار جنسی شما از حالت عادی خارج شده است؟

هرگز                 گاهی اوقات                     معمولاً

آیا شریک جنسی شما از رفتار جنسی شما در طول رابطه گله و شکایت کرده است؟

هرگز                 گاهی اوقات                     معمولاً

آیا احساس خوبی نسبت به رفتار جنسی خودندارید؟

هرگز                 گاهی اوقات                     معمولاً

آیا دیدگاه جنسی خود را از شریک عاطفی خود مخفی می‌کنید؟

هرگز                 گاهی اوقات                     معمولاً

آیا رفتار جنسی شما تداخلاتی را در زندگی خانوادگی تان به وجود آورده است؟

خیر                   بله

آیا تاکنون پیش آمده که نتوانید رفتار اشتباه جنسی خود را متوقف کنید درحالی‌که کاملاً به آن آگاه هستید؟

خیر                   بلی

نحوه محاسبه امتیاز تست

سوالات ۳ گزینه ای: 0 امتیاز هرگز، 1 امتیاز گاهی اوقات، 2 امتیاز معمولا

سوالات ۲ گزینه ای: 0 امتیاز خیر، 2 امتیاز بلی

تفسیر تست

صفر تا ۴ امتیاز: شما  میل جنسی طبیعی دارید و نمی‌توان آن را بیش از اندازه یا غیرطبیعی دانست.

۵ تا ۷ امتیاز: شما ممکن است به اعتیاد جنسی مبتلا شوید درنتیجه بهتر است امیال خود را تا حدودی تحت کنترل خود در بیاورید و برای آموختن تکنیک‌های کنترل رفتاری با یک متخصص مشورت کنید.

۸ امتیاز به بالا: این امتیاز و این تست ساده نشان می‌دهد که شما مبتلا به اعتیاد جنسی هستید البته این یک تشخیص صددرصدی نیست و بهتر است برای تشخیص این موضوع حتماً به یک متخصص مراجعه کنید و در صورت نیاز درمان را شروع کنید.

 

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
کیانا جاسم‌پور
داغ‌ترین برچسب‌ها