منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
بهترین مرکز ایمپلنت دندان
بهترین مرکز ایمپلنت دندان

معرفی یکی از بهترین مراکز ایمپلنت دندان

تاریخ انتشار:
23 مرداد 1402
زمان مورد نیاز:
2 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
23 مرداد 1402
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

ایمپلنت های دندان  به گونه ای طراحی شده اند که مادام العمر دوام داشته باشند. با توجه مناسب، یک لبخند بازسازی شده می تواند اعتماد به نفس شما را در ایجاد روابط جدید افزایش دهد و شاید بهتر از این، دندان‌های کاربردی جدید شما می توانند رابطه شما را با غذایتان تقویت کنند. 

در ادامه ما بهترین مرکز ایمپلنت در تهران را به شما معرفی میکنیم.

این راهنما برای چه کسانی ساخته شده است؟

برای کسانی که از ایمپلنت دندان مراقبت میکنند و تک دندانی یا پل های تکیه گاه ایمپلنت دارند. برای هر کسی که قصد دارد تمام دندان های بالا یا پایین خود را با ایمپلنت دندان جایگزین کند. اگر هر یک از این سناریوها شبیه شماست، برای دریافت توصیه های مفید به خواندن ادامه دهید.

مراقبت از ایمپلنت دندان پس از جراحی

روزها و هفته‌های بعد از یک روش، حیاتی‌ترین روزهای مراقبت از ایمپلنت دندانی هستند. در طول این مدت، بدن شما سخت کار میکند تا لثه و بافت استخوانی در محل های کاشت را ترمیم کند. این همچنین زمانی است که ایمپلنت در حال یکپارچگی استخوانی با فک شما است به زمان نیاز دارد تا با استخوان جوش بخورد تا بتواند از پروتز شما پشتیبانی کند.

زمان نقاهت پس از عمل زمانی که اکثر افراد احساس می کنند به حالت عادی بازگشته اند، معمولاً حدود 3-5 روز است. در زیر توصیه های ما برای مراقبت از ایمپلنت ها و بریج های جدید در این دوره حساس بهبودی آورده شده است.

از کشیدن بخیه خودداری کنید و اجازه دهید بخیه ها خود به خود حل شوند. مگر اینکه هماهنگ کننده درمان شما چیز دیگری ذکر کرده باشد، هر بخیه ای که ممکن است داشته باشید طی 7 تا 10 روز خود به خود می ریزد یا حل می شود. هرگز سعی نکنید بخیه ها را به تنهایی بردارید.

از یخ استفاده کنید اگر تورم رخ دهد، میتوانید نواحی آسیب دیده صورت را یخ بگذارید. از یخ به مدت 20 دقیقه و 20 دقیقه در 2 روز اول بعد از عمل استفاده کنید. تا روز سوم، می‌توانید از یخ و گرما استفاده کنید و از کاربرد متناوب برای سفتی عضلات استفاده کنید.

یکی از بهترین مراکز ایمپلنت دندان و کامپوزیت دندان در تهران کلینیک آتن میباشد که این خدمات را به شرایط پرداخت اقساط انجام میدهد.

ایمپلنت دندان در کلینیک آتن

نکات مهم نگهداری از ایمپلنت دندان

  • از مراقبت بیش از حد خودداری کنید. چیزی به سادگی بازرسی بیش از حد محل جراحی میتواند روند بهبودی را مختل کند. وقتی گونه‌های خود را می‌کشید و دهان خود را باز می‌کنید، در خطر پارگی آن ناحیه جراحی هستید که سعی در بهبودی دارد.
  • با آب نمک گرم بشویید. 24 ساعت بعد از انجام ایمپلنت صبر کنید، سپس میتوانید شستشو با آب نمک را شروع کنید.
  • میتوانید دندان های خود را در روز عمل ایمپلنت مسواک بزنید. خیلی ملایم از مسواک با موهای نرم استفاده کنید. این ناحیه برای بهبودی نیاز به زمان دارد. و باز هم، به خصوص در اطراف محل جراحی ایمپلنت، بسیار ملایم باشید. محل جراحی را در خط مستقیم لثه اطراف ایمپلنت مسواک نکنید. هنگام تمیز کردن دندان‌هایتان، به هیچ وجه تکان دادن یا تف کردن انجام ندهید.
  • پس از 5-6 هفته، هنگامی که لثه ها به طور کامل بهبود یافتند، می توانید برای تمیز کردن کامل تر، به جای سرنگ از نخ دندان استفاده کنید.
  • فقط طبق دستور جراح گاز خود را مرتباً عوض کنید ودر 24 ساعت اول از نی پرهیز کنید. مکیدن، تف کردن، و حرکات چرخاندن می تواند روند بهبودی را به خصوص در روز اول تحریک کند.  در این مدت باید لخته های خون در محل استخراج ایجاد شود.
  • پیروی نکردن از این دستورالعمل می تواند منجر به یک وضعیت دندانی ناراحت کننده که زمان بهبودی شما را طولانی تر میکند. این احساس درد یا درد فک ضربان دار است. بعد از 5-6 روز بعد از عمل، این درد را احساس خواهید کرد.
  • از نوشیدنی های گازدار خودداری کنید. نوشابه‌های گازدار یا نوشیدنی‌های اسیدی تند مانند آب پرتقال یا قهوه می‌توانند ایمپلنت را تحریک کنند و همچنین ممکن است منجر به ایجاد حفره‌های خشک شوند.
  • در مصرف غذاها و نوشیدنی های گرم احتیاط کنید. در 24 ساعت اول، کمی بی حسی ناشی از این عمل را تجربه خواهید کرد. برای جلوگیری از سوختگی، هنگام مصرف چیزهایی که تمایل به گرم شدن دارند، مانند قهوه، سوپ و غذاهای مایکروویو بسیار مراقب باشید.

ارتودنسی و ایمپلنت چه تفاوت هایی دارند؟

ارتودنسی و ایمپلنت دو روش متفاوت در حوزه ترمیمی دندان‌ها هستند. در ادامه به توضیح فرق ارتودنسی و ایمپلنت می‌پردازم:

  1.  ارتودنسی رشته‌ای از تخصص‌های دندانپزشکی است که به تشخیص، پیشگیری و درمان اختلالات و ناسازگاری‌های جوانه دندانی، فک و صورت می‌پردازد. در ارتودنسی، از اپارات‌ های ثابت یا قابل حذف به نام براکت و باند استفاده میشود که روی دندان‌ ها قرار میگیرند. با استفاده از نیروهای متفاوت، دندان‌ها به موقعیت صحیح خود هدایت میشوند. ارتودنسی معمولاً برای اصلاح تراکم دندان‌ها، تراز بندی فک‌ها، ترمیم بایت، تصحیح تاری و اختلالات مفصل فکی استفاده می‌شود.

  1.  ایمپلنت دندان یک روش ترمیمی است که در صورت عدم وجود یا از دست رفتن دندان طبیعی، از یک پیچ تیتانیومی که در استخوان فک یا فک بالا یا پایین جایگذاری میشود، استفاده می‌کند. ایمپلنت به عنوان یک ریشه مصنوعی عمل می‌کند و به دندان مصنوعی یا پروتز دندانی متصل می‌شود. ایمپلنت دندانی می‌تواند به افرادی که دندان‌های طبیعی خود را از دست داده‌اند، کمک کند تا قابلیت خوردن، گفتگو و ظاهر طبیعی خود را بازیابند.

بنابراین، ارتودنسی بیشتر برای تنظیم و ترمیم دندان‌ ها و فک‌ ها و ایجاد تراز صحیح بین آنها استفاده میشود، در حالی که ایمپلنت به منظور جایگزینی دندان‌ های از بین رفته و بازسازی قابلیت کامل دندانی استفاده میشود.

کلینیک دندان پزشکی آتن

بهترین مرکز برای ایمپلنت دندان کدام است؟

بهترین مرکز ایمپلنت دندان در تهران کلینیک دندانپزشکی آتن میباشد بلکه شما میتوانید از پزشکان متخصص مشاوره به صورت رایگان دریافت کنید و یکی دیگر از مزیت های دیگر کلینیک آتن شرایط پرداخت اقساط آن بدون هیچ سود و بهره میباشد.

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید.

02177852136

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
مجله پزشکی
Staci
2024-03-30 15:57:34
پاسخ
0
0
پاسخ
I really like your blog.. very nice colors & theme. Did you create this website yourself or did you hire someone to do it for you? Plz answer back as I'm looking to create my own blog and would like to find out where u got this from. many thanks Feel free to surf to my web blog ارتودنسی دندان با لیزر
داغ‌ترین برچسب‌ها