منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
راه‌های ترک سیگار به صورت اصولی و قطعی
راه‌های ترک سیگار به صورت اصولی و قطعی

راه‌های ترک سیگار به صورت اصولی و قطعی

تاریخ انتشار:
30 فروردین 1402
زمان مورد نیاز:
5 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
30 فروردین 1402
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

برخلاف تمامی باورهای اشتباه و غلط سیگار حاوی مقدار قابل توجهی نیکوتین و بیش از هزاران نوع ماده سمی و خطرناک می باشد، که به مرور زمان حس وابستگی و به زبان عامیانه اعتیاد را در فرد ایجاد می کند، اعتیاد به سیگار در تمامی سنین به صورت کاملا مشهود قابل مشاهده می باشد و همچنین ترک سیگار به نسبت سایر مواد مخدر خطرناک صنعتی و سنتی حتی سخت تر می باشد و علت این مسئله بار روانی ترک سیگار است، ترک سیگار تنها راه نجات و رهایی از عوارض جبران ناپذیر آن برای بدن در آینده نه چندان دور می باشد.

روش های قطعی ترک سیگار

راه های ترک سیگار

اغلب افراد در سال های اخیر به دلیل آگاهی از عوارض هولناک اعتیاد به سیگار در سنین مختلف قصد ترک این عادت بد را دارند، در صورتی که ترک سیگار نیازمند تدارکات خاص و اصول مناسب و صحیح می باشد، که فرد به راحتی از نظر روانی کاملا آماده ترک سیگار شود، ترک سیگار بر اساس روش های گوناگونی در سراسر دنیا در حال انجام است.

 از روش های بیهوده  در دنیا استفاده از چسب، رژیم های خاص، داروهای آرام بخش و ترک سیگار با ویپ می باشد، هر یک از این روش های ذکر شده کاملا به صورت مقطعی و کوتاه مدت هستند و بلافاصله بعد از مدت زمان خاصی حس نیاز در فرد فعال شده و نمی تواند فرآيند ترک سیگار را به اتمام برساند، در حال حاضر تنها روش علمی و مطمئن جهت ترک سیگار که کاملا بدون آسیب روحی و جسمی می باشد و در انتهای این فرآيند درمانی پاکی صد درصد در انتظار فرد است، مراجعه به مراکز ترک اعتیاد تحت عنوان کمپ های مخصوص و معتبر می باشد، کمپ های ترک اعتیاد به راحتی شرایط لازم را جهت رهایی از این ماده خطرناک را برای شما فراهم می کنند، تا به راحتی سیگار را کنار گذاشته و زندگی عادی و شاداب قبل خود را ادامه دهید.

  • کمپ های معتبر و باتجربه برای ترک سیگار از روش های اصولی و خاص استفاده می کنند، که فرد از نظر متابولیسم بدنی و روحی با مشکل مواجه نشود.
  • امکان عدم ترک سیگار در این روش کمتر از ۳ درصد می باشد، چون تمامی مراحل ترک سیگار به صورت پله ای و دقیق هستند‌‌.

ترک سیگار با ویپ

یکی از وعده های دروغین تبلیغاتی و همچنین دنیای مجازی ترک سیگار به کمک ویپ می باشد، در واقع این محصول در راستای ترک سیگار به هیچ عنوان موثر شناخته نمی شود و خود جنبه اعتیاد آوری داشته و همچنین وابستگی فرد را نسبت به سیگار پس از مدت زمان کوتاهی به راحتی افزایش می دهد.

 ویپ به هیچ عنوان روش علمی برای ترک سیگار نمی باشد و فقط در برخی از موارد نادر شانس ترک سیگار به کمک این محصول کمتر از ۵ درصد می باشد و حتی ویپ خود به تنهایی عوارض خطرناکی به همراه داشته و آسیب هایی که به دستگاه تنفسی وارد می کند، گاهی اوقات کاملا جبران ناپذیر می باشد.

در پاسخ به سوال این که آیا ویپ ضرر دارد؟ باید با قاطعیت گفت: این محصول نه تنها روشی مطمئن برای ترک سیگار نیست، بلکه حتی خود به تنهایی عامل بسیاری از بیماری های خطرناک است، که در آینده نه چندان دور در کمین فرد می باشد، طبق آزمایشگاه انجام شده روی گروه خاصی از افرادی که قصد ترک سیگار به کمک ویپ را داشتند.

 در کشور آلمان برای دانشمندان ثابت شد، که ویپ حاوی مواد خاص و خطرناکی می باشد، که به راحتی در بافت ریه نفوذ می کند و ایده ترک سیگار به کمک ویپ رویایی دست نیافتنی و پوچ است!

ترک سیگار با جایگزین کردن ویپ

اوردوز سیگار

اوردوز سیگار در اصل حالتی است، که فرد هنگامی که بیش از مقدار مجاز در یک روز سیگار را می کشد، با مشکل مواجه می شود، در واقع وضعیت جسمی هر فرد هنگام مواجه شدن با مواد اعتیاد آور نظیر نیکوتین به یک اندازه نیست و در صورت اعتیاد شدید و مصرف مداوم فرد دچار اوردوز می شود و قطعا در این حالت آسیب هایی که بدن وارد می شوند.

 به راحتی قابل جبران نیستند، حتی برخی از افراد به دلیل حساسیت به ماده نیکوتین نیز دچار این عارضه خطرناک می شوند و جان آن ها به خطر می افتد. داده های آماری اخیر ثابت کرده اند، که اوردوز سیگار و اوردوز مشروب به هیچ عنوان فرقی با یکدیگر نداشته و به یک اندازه خطرناک و مهلک هستند، فردی که دچار اوردوز سیگار شده است.

 دارای علائم زیر است:

  • سیاهی قسمت اطراف چشم، بزرگ شدن مردمک چشم 
  • حالت بیهوشی و تشنج در موارد نادر
  • کاهش بینایی و قدرت ادراک بلافاصله پس از اوردوز با سیگار
  • اسهال، استفراغ و همچنین عدم تعادل در حالت عادی 
  • از دست دادن حافظه به صورت کوتاه مدت و تخریب

بافت های حیاتی بدن  برای رهایی از این معضل بزرگ شما نیازمند یک انتخاب صحیح و به موقع هستید، تا به راحتی بتوانید عادت بد خود را کنار گذاشته و مانند یک انسان پاک و سالم زندگی خود را ادامه دهید و از زندگی در کنار عزیزان خود نهایت لذت را همیشه ببرید.  

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
مجله پزشکی
داغ‌ترین برچسب‌ها