منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
کدام ماسک برای پوست شما معجزه میکند؟
کدام ماسک برای پوست شما معجزه میکند؟

معرفی بهترین ماسک های معجزه گر پوست صورت

تاریخ انتشار:
27 بهمن 1398
زمان مورد نیاز:
9 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
21 خرداد 1402
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

 میدونی چی باید تو ماسکِ صورتت باشه تا برات معجزه کنه؟! برای پاسخ به این سوال قبل از هرچیزی باید به نوع پوست خود توجه کنید. اگر موادی که در ماسک وجود دارد، مناسب نوع پوست شما باشد؛ آن ماسک، معجزه‌گر پوست شما خواهد بود. به همین علت مجله پزشکی در این مقاله راهنمایی لازم برای تهیه ماسک معجزه گر پوستتان را به شما خواهد داد.

در مقاله جداولی را خواهید دید که به شما در انتخاب مواد طبیعی برای درست کردن ماسک خانگی کمک خواهد کرد. همچنین ترکیباتی که  باید در خرید ماسک مناسب نوع پوست خود به آنها توجه کنید نیز در جدول قرار داده شده است تا هم در خرید ماسک و هم در تهیه خانگی ماسک بهترین انتخاب را داشته باشید. این مقاله بهترین راهنمای شما برای تهیه‌ی ماسک خواهد بود.

راهنمای خرید و تهیه ماسک معجزه گر برای پوست‌های خشک

ماسک های معجزه‌گر برای پوست های خشک حاوی مواد مرطوب کننده هستند. این مواد بهترین گزینه برای درمان خشکی پوست محسوب می‌شوند. زیرا  منافذ پوست را آبرسانی  می‌کنند. در نتیجه به پوست صورت تازگی و طراوت می‌دهند. در جدول زیر بهترین مواد برای ماسک های خانگی و شیمیایی براساس نوع پوست خشک معرفی شده است.

ماسک برای پوست خشک

برای پوست های چرب کدام ماسک های صورت معجزه می کنند؟

پوست های چرب در بیشتر افراد سبب آکنه و جوش می‌شوند و یا آلودگی های محیط را جذب می‌کنند. در نتیجه ماسکی برای این افراد مناسب است که در کنار نکات مثبت دیگر، ویژگی پاک کنندگی نیز داشته باشد. 

اگر فرد از ماسک های آماده استفاده می‌کند، توصیه می‌شود بجای ماسک ورقه ای، از ماسک ژله ای استفاده شود. زیرا این نوع از ماسک ها خاصیت درمانی بیشتری دارند. در جدول زیر بهترین موادی که باید در ماسک برای پوست چرب وجود داشته باشد تا برای شما معجزه کند معرفی شده اند:

ماسک معجزه گر صورت برای پوست های حساس چه ویژگی هایی دارد؟

ماسک های آماده که شفاف هستند، ویژگی تسکین دهندگی دارند. استفاده از این  خاصیت برای پوست های حساس می‌تواند معجزه کند. زیرا این محصولات نواحی ملتهب را مرطوب می‌کند. این ماسکها برای پوست های تحریک شده نیز بسیار تسکین دهنده است. 

این نوع ماسک ها به ویژه برای کسانی که دارای بیماری های پوستی مانند اگزما هستند مفید خواهند بود. در جدول زیر بهترین ماسک های معجزه گر برای پوست های حساس معرفی شده است.

ماسک معجزه گر پوست حساس

ماسک معجزه گر پوست مختلط چه ویژگیهایی دارد؟

بدون شک ماسک معجزه گر برای افرادی که پوست مختلط دارند، یک ماسک آبرسان طبیعی است. اگر ناحیه تیِ صورت معمولاً چرب باشد، اما سایر نواحی صورت خشک باشد، ماسکی معجزه گر خواهد بود که پاکسازی و آبرسانی را در اولویت قرار دهد. زیرا این ویژگی ها از بروز آکنه و جوش جلوگیری می کند.  در جدول زیر بهترین ماسک های معجزه گر برای پوست های مختلط معرفی شده است.

ماسک معجزه گر روشن کننده برای رفع جوش و لک صورت

برای انتخاب ماسکی که جوش و لک را رفع می کند، درقدم اول لازم است به نوع پوست توجه شود. زیرا اگر پوست حساس باشد، استفاده از مواد اسیدی مثل آبلیمو و سرکه اثرات مخربی برجای می‌گذارد. درصورتی که فرد از ماسک خانگی استفاده می‌کند، باید بداند که لازمه تاثیر معجزه آسا این ماسک، مداومت در استفاده از آن است.

توصیه می‌شود ماسک را به صورت مرتب و در یک دوره درمانی حداقل 3 ماهه استفاده کرد. در این صورت به تدریج نتایج معجزه آسای آن پدیدار خواهد شد.  در فهرست زیر بهترین موادی که سبب کاهش جوش و لک صورت می‌شوند آورده شده است:

1.  جلبک اسپیرولینا؛ ماسکی برای رفع جوش و لک صورت

 جلبک اسپیرولینا از جمله موادی است که تاثیرات شگرفی در بهبود جوش و لک صورت دارد. این گیاه خاصیت پاکسازی عمیق پوست را نیز دارد. ماسک های ورقه ای مختلفی در دسترس وجود دارد که در آنها از این ماده استفاده شده است.

این محصولات خاصیت روشن کنندگی دارند و برای رفع جوش و لک صورت بهترین گزینه برای انتخاب هستند. زیرا می‌تواند به عنوان یک ماسک معجزه آسا، پوست را صاف و درخشان کند.

2.        سفیده تخم مرغ و نشاسته؛ ماسک طبیعی موثر در رفع جوش و لک صورت

استفاده از سفیده تخم مرغ در  روشن کنندگی، کاهش جوش و محو شدن لک های صورت موثر است. پودر نشاسته نیز علاوه بر تاثیر گذاری مطلوب، در سفید شدن پوست صورت و رفع لکه ها و پاکسازی پوست، تاثیر معجزه آسایی دارد.

ماسک تخم مرغ و نشاسته

3.        آب سیب زمینی؛ ماسک معجزه گر و از بین برنده جوش و لک صورت

استفاده از آب سیب زمینی در بهبود لکه‌های پوستی بسیار تاثیر گذار خواهد بود. نشاسته موجود در آن سبب روشن تر و شفاف تر شدن پوست صورت می‌شود. این موضوع به تدریج سبب کاهش و از بین رفتن لکه های پوستی می‌شود.

ماسک سیب زمینی

4.        ژل آلوئه ورا؛ گیاهی معجزه گر در برطرف کنندگی جوش و لک صورت

استفاده از ژل آلوئه ورا  از بهترین گزینه ها برای داشتن ماسکی معجزه گر است. زیرا این ماسک می‌تواند پوستی روشن، صاف و درخشان بدست دهد. ماسک ژل آلوئه ورا را می‌توان بصورت خانگی تهیه کرد. همچنین ماسک های آماده ی ورقه ای که حاوی این ژل هستند در بازار یافت می‌شود.

بهترین ماسک معجزه گر پوست صورت چه ویژگی هایی  دارد؟

بهترین ماسک برای انواع پوست، ماسکی است که از مواد طبیعی تهیه شده باشد. اگر از ماسک های ورقه ای آماده استفاده می‌شود، بهتر است مواد تشکیل دهنده روی بسته را بررسی کرد. پیدا کردن کلمه ‘ارگانیک’ راهنمای خوبی خواهد بود.

ماسک های حاوی عصاره آلوئه ورا یا ماست گزینه های خوبی برای انواع پوست هستند. این مواد دارای خاصیت مرطوب کنندگی و پاک کنندگی  هستند. در نتیجه در التیام بخشی و بهبود آکنه اثر گذارند. اگر فرد بخواهد یک ماسک معجزه گر سفید کننده داشته باشد، بهتر است از مواد حاوی نشاسته استفاده کند. آب سیب زمینی یا پودر نشاسته موادی هستند که علاوه بر روشن کردن پوست، التیام بخش و شاداب کننده نیز هستند.

ماسک عصاره های دریایی برای پوست های حساس معجزه گر است. همچنین جلبک اسپیرولینا دارای خواص خارق العاده ای در رفع جوش و لک صورت است.

توصیه می شود از ماسک‌هایی که حاوی رنگ‌های مصنوعی، پارابن‌ها و روغن‌های معدنی هستند، دوری کرد. زیرا این مواد اثرات مخربی بر روی پوست خواهند داشت. بهتر است هر چند وقت یکبار از ماسک های معجزه گر استفاده کنید.  مهم نیست که این ماسک خانگی یا آماده باشد. مهم این است که بهترین مواد متناسب با پوست انتخاب شود.

 

مجله پزشکی همچنان شما را برای انتخاب بهترین ماسک معجزه گر همراهی می کند. سوالات خود را از متخصصین ما بپرسید.

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
کیانا جاسم‌پور
داغ‌ترین برچسب‌ها