منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
حقایق باورنکردنی در مورد خوردن آب منی
حقایق باورنکردنی در مورد خوردن آب منی

بررسی علمی خوردن آب اسپرم

تاریخ انتشار:
31 خرداد 1400
زمان مورد نیاز:
6 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
26 فروردین 1402
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

ازهر ده شریک جنسی، یک زوج به اقدامات غیر عادی در رابطه جنسی علاقه دارد. یکی از این کارها، تمایل به خوردن آب منی است. سوالات و نگرانی های زیادی در مورد خوردن آب منی وجود دارد. اینکه آیا بلعیدن آن خطرناک است یا سبب بارداری می‌شود؟ آیا می‌توان آب منی را ماده ای مفید برای پوست و سلامت بدن دانست؟ چقدر می توان بلعیدن آب منی را کار درستی دانست؟

این مقاله به ایمنی، فواید و خطرات خوردن مایع منی می‌پردازد. مجله پزشکی در اینجا مهمترین سوالات در مورد قورت دادن آب منی را جمع آوری کرده است. پس خواندن این مقاله شما را نسبت به ابعاد مختلف این اقدام آگاه خواهد کرد. این نوشته بهترین مشاوره برای داشتن رابطه جنسی سالم خواهد بود.

خوردن آب منی چه موادی وارد بدن می‌کند؟

مایع منی از مواد مختلفی تشکیل شده است. اسپرم جز کوچکی از آن است. زیرا بیش از پنجاه ترکیب مختلف در آب منی وجود دارد. مهمترین مواد تشکیل دهنده آب منی در فهرست زیر آمده است.

  • فروکتوز، کلرین
  • اسکوربیک اسید
  • زینک، کلسترول، پروتئین
  • کلسیم، منیزیم، فسفر، سدیم، پتاسیم
  • آنتی ژن‌های گروه خونی
  • سیتریک اسید، اوریک اسید، اسید لاکتیک
  • DNA
  • ویتامین B12، ویتامین C
  • نیتروژن
Eating semen 01

مایع منی چه مزه ای است؟

مزه آب منی در افراد مختلف متفاوت است. منی می‌تواند مزه شور، شیرین، تلخ یا طعم فلزی داشته باشد. میزان مواد تشکیل دهنده آن در تغییر مزه، هنگام خوردن آب منی تاثیر گذار است. بطور مثال منی که میزان فروکتوز در آن زیاد تر است بیشتر طعم شیرینی دارد. خوردن برخی مواد غذایی یا داشتن عادت های خاص، در مزه آب منی موثر است. بطور مثال سیگار کشیدن می‌تواند سبب تغییر در مزه مایع منی شود.

چرا برخی افراد به خوردن آب منی تمایل دارند؟

احساس تمایل به خوردن مایع منی عمدتا دارای ریشه های روانی است. وجود فانتزی های نامتعارف جنسی، گاها سبب می‌گردد که برخی افراد به خوردن آب منی تمایل داشته باشند. موارد زیر می‌تواند از جمله عواملی باشد که تمایل به خوردن مایع منی را در افراد ایجاد می کند:

  • علاقه به رفتارهای جنسی غیر متعارف
  • دیدن تصاویر و فیلم های پورنوگرافی
  • وجود ناهنجاری‌های جنسی به سبب وجود اختلال روانی
Eating semen 02

آیا قورت دادن مایع منی خطرناک است؟

خوردن آب منی سالم نمی‌تواند خطرناک باشد. زیرا در این مایع هیچ ماده خطرناکی وجود ندارد. این موضوع زمانی مخاطره آمیز است که مایع منی سالم نباشد. یا به عبارت دیگر حاوی ویروس ها، باکتری ها و عفونت باشد. در این صورت قورت دادن آن می‌تواند سبب انتقال بیماری‌های مقاربتی شود. زیرا بیماری‌های جنسی از طریق قورت دادن مایع منی قابل انتقال است.

احتمال انتقال بیماری به خصوص زمانی که فرد دچار انواع زخم دهانی یا زخم های گلو و مری باشد، افزایش می‌یابد. زیرا در محل زخم ها، مخاط از بین می‌رود و به محلی برای نفوذ ویروس ها و عفونت های مقاربتی تبدیل می‌شود.

Eating semen 03

بهترین کار این است که پیش از رابطه جنسی از سلامت فردی اطمینان حاصل کرد. انجام معاینات و آزمایش های مربوطه در این خصوص بسیار حیاتی است. در زیر لیستی از بیماری‌هایی که از طریق خوردن مایع منی و برقراری رابطه جنسی دهانی قابل انتقال است، آورده شده است. برخی از این بیماری ها مانند هرپس تناسلی، هم از زن به مرد و هم از مرد به زن قابل انتقال است.

  • کلامیدیا
  • سوزاک
  • سیفلیس
  • تبخال تناسلی (HPV)
  • ویروس پاپیلوم انسانی
  • HIV ( احتمال انتقال بسیار پایین)
  • تریکومونیازیس

فواید خوردن آب منی چیست؟

ادعاهای بسیاری در مورد فواید خوردن آب منی وجود دارد. اما بسیاری از آنها اشتباه است. زیرا با هر انزال، مقدار کمی منی از بدن خارج می‌شود. این مقدار آنقدر نیست که بتواند اثری بر سلامتی داشته باشد. با این حال برای اثبات این موضوع نیاز به مطالعات بیشتری وجود دارد. همچنین موارد دیگری از فواید آب منی مطرح شده است که در زیر به هریک پاسخ روشنی خواهیم داد.

اثرات روانی خوردن آب منی چیست؟

تحقیقاتی در سال 2003 در مورد اثرات روانی خوردن آب منی انجام شده است. براساس آن گزارش شده است که زنانی که اقدام به خوردن آب منی می‌کنند، خلق و خوی  آرام تری دارند. این زنان کمتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار داشته اند. اما این پاسخ فقط یک احتمال است. زیرا  متغییر های دیگری نیز در آن اثر گذار است. 

گزارش های دیگری در مورد تاثیر خوردن آب منی در کاهش استرس نیز وجود دارد. این موضوع به دلیل خاصیت اکسی توسین و پرژسترون است. زیرا هر دو این ترکیبات در منی یافت می‌شود. بطور کلی لازم است مطالعات بیشتری برای اثبات اثرات روانی خوردن مایع اسپرم انجام شود.

Eating semen 04

آیا قورت دادن آب منی بر رابطه جنسی اثر مثبت دارد؟

نمی‌توان پاسخ قطعی داد که بلعیدن مایع منی در رابطه جنسی اثر مثبت دارد یا منفی. زیرا این موضوع کاملا به تمایل طرفین به انجام این کار بستگی دارد. کسانی هستند که این کار را دوست دارند. حتی بلعیدن آب منی را دلیلی برای اثبات عشق خود می‌دانند. این موضوع کاملا ریشه روانی دارد. قطعا برای آنها لذت رابطه جنسی بیشتر خواهد بود. اما خوردن آب منی به اجبار یکی از طرفین، تاثیر مخرب بر کیفیت سکس خواهد داشت.

Eating semen 06

آیا خوردن مایع منی احتمال بارداری را افزایش می دهد؟

قورت دادت آب منی نمی‌تواند سبب بارداری شود. زیرا بارداری صرفا از طریق رسیدن اسپرم به تخمک و بارور سازی تخمک اتفاق می افتد. پس نمی‌توان با خوردن آب منی انتظار بارداری داشت یا در مورد وقوع آن نگران بود.

آیا می توان مایع منی را خورد؟

هنوز تحقیقات کافی در مورد تاثیرات دقیق خوردن آب منی انجام نشده است. اما روشن است که مایع منی در رده مواد دفعی بدن قرار می‌گیرد و بدن مرد به هر حال بعد از مدتی آن را دفع می‌کند. بنابراین از این منظر مایع اسپرم، مانند ادرار است. ادرار و مایع منی هر دو به عنوان مواد دفعی بدن استریل هستند و خوردن هر دو مشکلی برای بدن ایجاد نمی‌کند.

با این وجود تمایل به خوردن یا خوراندن ادرار و مایع منی منشأ روانی دارد و از نظر پزشکی توجیحی ندارد. توصیه می‌شود در صورتی که در رابطه جنسی تمایل به خوردن مایع اسپرم وجود دارد، اقدامات و آزمایشات لازم جهت حفظ سلامت خود را در نظر داشته باشید.

سؤالات خود را در مورد استفاده از آب منی را با متخصصین مجله پزشکی درمیان بگذارید.

هیچ منبع معتبری برای اثبات اینکه مایع منی برای پوست مفید است وجود ندارد. اما مایع منی می‌تواند حاوی باکتری باشد. این باکتری ها در زنانی که آلرژی دارند، ممکن است سبب بروز حساسیت های پوستی شود. از جمله حساسیت های پوستی گزارش شده: قرمزی، خارش و تورم است.

بسیاری از افراد بر این باور هستند که منی سرشار از پروتئین است. اما واقعیت چیز دیگری است. میزان پروتئین موجود در مایع منی بسیار ناچیز و اندک است. پس نمی‌توان گفت که این میزان تاثیر خاصی بر سلامتی خواهد داشت.

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
کیانا جاسم‌پور
ناهید مرادی
2021-12-16 01:00:25
پاسخ
66
9
پاسخ
من منی شوهرمو میخورم
ساناز
2021-12-17 10:41:09
پاسخ
92
13
پاسخ
سلام من منی مرد خیلی زیاد خوردم ولذت بردم ودوست دارم بخورم تا آخر و کاملا سالمم وبیماری ندارم آیا امکان داره بعدها مریض بشم
رضا
2023-01-04 22:47:17
پاسخ
7
11
پاسخ
من میتونم باهاتون صحبت علمی کنم؟
میم
2022-10-31 05:12:59
پاسخ
13
4
پاسخ
نوش جان گورای وجودتان باد .. تن درست و سالم و موفق باشید
فرهاد
2022-02-28 16:43:48
پاسخ
17
11
پاسخ
سلام سوال من اینه اگه مردی.مرد دیگه ای باشه سکس کنه مشکلش چیه؟
عماد
2023-03-17 09:50:37
پاسخ
19
15
پاسخ
ساناز جان شمارت بده همو ببینیم
مهسا
2023-06-17 00:22:27
پاسخ
62
21
پاسخ
من منی زیاد خوردم ازچندتامرد
فاطمه
2024-02-07 10:20:13
پاسخ
21
5
پاسخ
اب مرد خواص داره ولی همیشه باید استفاده بشه
داغ‌ترین برچسب‌ها