منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
ترک اعتیاد و مرگ
ترک اعتیاد و مرگ

ترک اعتیاد و مرگ

تاریخ انتشار:
6 مهر 1399
زمان مورد نیاز:
9 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
15 فروردین 1402
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

آیا می توان اعتیاد را بدون نظارت پزشک، ترک کرد؟

یکی از معضلات تمامی جوامع، اعتیاد است. مخصوصا در قشر جوان که با گستردگی و فریبنده شدن مواد مخدر صنعتی، آمار بطور نگران کننده ای رو به افزایش است و این مورد نه تنها در کشور ما بلکه در تمامی کشورهای دنیا به یک مشکل اساسی تبدیل شده است که می تواند سالانه تعداد بالایی نیروی جوان و سالم را از دور خارج سازد و از نظر روانی و اقتصادی، جامعه را با چالش رو به رو سازد.

تعدادی از معتادین به موادمخدر که تصمیم به ترک گرفته اند، تمایلی برای حضور در مراکز ترک اعتیاد نداشته و می خواهند در منزل ترک اعتیاد نمایند. ترک اعتیاد در خانه و بدون مداخله پزشک و متخصص می تواند عوارض جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.همچنین ترک اعتیاد به این روش، درصد برگشت را افزایش می دهد.

ما در این مقاله می خواهیم شما همراهان عزیز مجله پزشکی را با چگونگی وعوارض ترک اعتیاد در منزل بیشتر آشنا کنیم. دانستن مطالبی در مورد اعتیاد می تواند کمک بزرگی در رابطه با پیشگیری به شما و عزیزانتان کند پس هرگز مطالب علمی در این باره را از دست ندهید و با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

خطرات ترک اعتیاد در منزل

حدود 80 درصد از معتادان تمایل دارند، اعتیاد خود را با روش سقوط آزاد، ترک کنند در حالی که این روش درمانی باعث بازگشت شدیدتر اعتیاد می شود. ترک یکدفعه ای و بدون نظارت پزشک، عوارض روحی و جسمی شدیدی برای معتاد به همراه دارد. آمار نشان می دهد حدود ۷۰ درصد معتادانی که با این روش اقدام به ترک می کنند، حداکثر زمان پاک ماندنشان، 6 ماه است و نمی توان آن را روش موثری دانست.

ترک اعتیاد

قطع یک دفعه ای ورود مواد مخدر به بدن، باعث افزایش فعالیت آدرنرژیک دستگاه عصبی مرکزی می شود و طبق نتایج آماری بدست آمده، درصد بالایی از مرگ و میرها در حوزه اعتیاد مربوط به معتادانی است که از طریق سقوط آزاد اقدام به ترک اعتیاد می کنند. یکی از این موارد که بسیار خطرناک است، بروز سکته های مغزی می باشد.

عوارض ترک اعتیاد در خانه

ناامیدی از درمان: از نظر روحی بزرگترین خطر ترک اعتیاد در منزل، ناامیدی از درمان است. همانطور که اشاره کردیم، بسیاری از افرادی که در منزل و به‌تنهایی اقدام به ترک کرده‌اند، موفق نمی شوند و این ذهنیت برای آنها ایجاد می شود که ترک اعتیاد امکانپذیر نیست.

اضطراب و افسردگی: زمانی که بدون حضور مشاور و متخصص تصمیم به ترک اعتیاد بگیرید، مواردی چون اضطراب، افسردگی، مشکلات خانوادگی و مواردی دیگر که باعث اعتیاد شده اند، درمان نشده و در وجودتان باقی می‌ماند. در کنار آنها در زمان ترک نیز فرد دچار افسردگی و اضطراب می شود. متخصص در این زمینه می تواند همراه بیمار بوده و این عوارض را با مشارکت بیمار حل کند.

عدم خودآگاهی: شاید سخت بنظر برسد که بخواهید در مورد مشکلاتی که باعث اعتیاد شما شده اند با فردی صحبت کنید ولی در نهایت این بیان مسائل و مشکلات با فردی آگاه می تواند شما را به خودآگاهی رسانده و انگیزه ای برای ترک شود. در واقع فردی که به ترک اعتیاد در منزل اقدام می‌کند، خود را از داشتن چنین مزیتی محروم می‌کند.

عوارض ترک اعتیاد در خانه

ترک اعتیاد ناقص: ترک اعتیاد نیاز به دانش تخصصی دارد تا نتیجه کامل و بدون بازگشت باشد. در واقع افرادی که تصمیم به ترک اعتیاد بصورت سقوط آزاد می‌گیرند، مسیر سخت و خطرناکی را انتخاب کرده‌، که گاهی باعث شدیدتر شدن اعتیاد می شود.

از دست دادن شغل: بسیاری از افراد آلوده به مواد مخدر، شاغل هستند و این نگرانی وجود دارد که همکاران یا کارفرما متوجه اعتیادشان شود و شغل خود را از دست بدهند. به همین دلیل تصمیم به ترک اعتیاد مخفیانه و در منزل می گیرند. در حالی که با کمک یک متخصص می توانند هم ترک اعتیاد کنند و هم خود را از نظر روحی بازسازی کرده و راحت تر کار خود را ادامه دهند.

عوارض پس از ترک اعتیاد در منزل

تریاک اعتیاد در خانه بدون همراهی متخصص می تواند همراه با علائم شدیدی باشد که به تعدادی از آنها در ادامه اشاره خواهیم کرد:

  • حدود دو هفته خماری شدید دارد

  • حمله های هیجانی و ترس

  • ناخوشی و بی قراری

  • احساس ناامنی

  • شکاکی

  • نا امیدی و افسردگی

  • عطسه، آبریزش بینی و آب ریزی چشم

  • اسهال و استفراغ

  • مشکلات عروقی

  • خستگی و بی‌خوابی یا بدخوابی

  • سکته و حملات مغزی

بیشتر بخوانید:

علائم ظاهری اعتیاد 
 توهم زای ماشروم
 تریاک تفننی
مواد عجیب سرخوشی

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
مجله پزشکی
🔶 You got 37 130 Dollars. Withdrаw >> https://telegra.ph/BTC-Transaction--631712-03-13?hs=3264ec5d4e5d8f1fb134a26fe08c20c5& 🔶
2024-03-15 22:29:07
پاسخ
0
0
پاسخ
hi19zk
داغ‌ترین برچسب‌ها