منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
سفت کردن شکم افتاده
سفت کردن شکم افتاده

سفت کردن شکم افتاده

تاریخ انتشار:
29 شهریور 1399
زمان مورد نیاز:
13 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
5 آذر 1401
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

چگونه می توان شکم‌های افتاده را سفت کرد؟

اصولا در زنان و مردان چاق، با مشکلی به نام افتادگی شکم روبه‌رو هستیم. معضلی که می تواند اندام افراد چاق را به طور کامل نامتناسب نشان دهد و حتی افرادی که در دیگر بخش‌های بدن دچار چاقی مفرط نیستند اما شکمی افتاده دارند،  به چشم افراد چاق دیده شوند. همچنین متخصصین روان‌شناسی اعلام داشته‌اند که نتایج تحقیقات متعدد نشان می دهد افرادی با شکم‌های بزرگ، افتاده و شل اعتمادبه‌نفس پایینی دارند و استرس و نگرانی در آن‌ها بیشتر از افراد عادی دیده می شود.

مسلماً این مشکل می‌تواند آزاردهنده باشد اما تمام مشکلات مربوط به تناسب اندام، راه درمان دارند که دست خود فرد است. ما در این مقاله می‌خواهیم برای شما از ورزش و همچنین نوشیدنی قدرتمندی بگوییم که می تواند به شلی و افتادگی شکم شما کمک کند. پس برای داشتن شکمی سفت و اندامی متناسب، ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید. اضافه وزن را می‌توان یک بیماری پایه دانست که به‌دنبال آن بیماری‌های دیگری چون دیابت خود را نشان می دهند. برای خانم‌ها چاقی شکمی با سایز کمر بالای 35  و برای آقایان بالای 40 تعریف‌شده که اصولاً ممکن است با داشتن این چاقی به صورت طولانی‌مدت، فرد مستعد ابتلا به بیماری‌های زیر شود:

  • بیماری فشار خون

  • بیماری دیابت نوع دو

  • سرطان سینه

  • بیماری‌های قلبی و عروقی

  • بیماری های کبدی

نسخه گیاهی و سنتی جهت رفع افتادگی شکم

نسخه گیاهی و سنتی جهت رفع افتادگی شکم

متخصصین طب سنتی عقیده دارند که این نوشیدنی اگر به صورت روزانه مصرف شود، می توانید زیر یک ماه تأثیرات آن را ببینید.

مواد لازم: 

  • پودر زنجبیل: یک و نیم قاشق غذاخوری

  • آب‌لیمو: پنج قاشق غذاخوری

  • فلفل: نصف قاشق غذاخوری

  • آب: یک لیتر

طرز تهیه: 

ابتدا آب را بجوشانید و هنگامی که به جوش آمد، آن را کنار گذاشته و بگذارید پنج دقیقه استراحت کند تا دمای آن کمی پایین بیاید. سپس مواد دیگر را داخل یک ظرف با هم مخلوط کنید. آب گرم را به مخلوط مواد اضافه کرده و بخوبی هم بزنید. شما می‌توانید این نوشیدنی را داخل یک بطری شیشه‌ای در یخچال نگه داری کرده و آن را هر روز مصرف کنید. این نوشیدنی می‌تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد و اگر در کنار آن یک رژیم غذایی سالم داشته باشید، از شل شدن شکم شما جلوگیری کند.

ورزش‌های مناسب برای کوچک کردن شکم‌های بزرگ

وزنه‌برداری: کار کردن با وزنه و دمبل، تمامی عضلات بدن را می‌تواند درگیر کند مخصوصاً عضلات مرکزی. اگر بتوانید تمرینات را زیر نظر مربی انجام دهید و آن‌ها را مناسب با توانایی بدن خود تنظیم کنید، عضلات شما تقویت شده و در نواحی که عضلات قوی‌تر هستند، سوزاندن چربی راحت‌تر صورت می‌گیرد.

بالا بردن پاها: برای انجام این حرکت بر روی یک سطح صاف از روی کمر دراز بکشید و دستان خود را زیر باسن قرار دهید. پاهای خود را جفت کرده و مستقیم بالا برده و پس از یک ثانیه مکث، دوباره آن را نزدیک زمین ببرید و حرکت را تکرار کنید. می‌توانید با توجه به توانایی‌های خود این حرکت را در سه ست شش‌تایی تا ده تایی انجام دهید.

ورزش‌های مناسب برای کوچک کردن شکم‌های بزرگ

شنا سوئدی: شنا سوئدی و پلانک هر دو به یک نسبت می‌توانند عضلات مرکزی و شکمی شما را تقویت کنند. برای انجام آن‌ها حتماً سعی کنید روزانه پنج دقیقه این ورزش‌ها را انجام دهید و حتماً زیر نظر مربی نحوه صحیح انجام آن‌ها را آموزش ببینید زیرا حرکت اشتباه می تواند صدمه زننده باشد.

اسکات: یکی از ورزش‌هایی که بسیار توصیه شده و در تمامی رده‌های ورزشی از آن استفاده می شود، اسکات است. البته برای افرادی که ناراحتی کمر دارند، این حرکت مناسب نیست. شما می توانید اسکات را از مراحل ابتدایی تا پیشرفته انجام دهید.

دویدن: در بین ورزش‌های هوازی، دویدن یک ورزش مناسب برای عضلات شکم است. می‌توانید با دویدن صحیح هر چهار عضله شکمی را تقویت کنید. دویدن مناسب، یک حرکت دوره‌ای می‌باشد به این صورت که یک دقیقه دویدن تند دارید و بین آن سی ثانیه راه رفتن سریع به طوری که ضربان قلب خود را به طور متناوب بالا و پایین بیاورید. دویدن می‌تواند عرض شکم را مورد هدف قرار داده و عضلات این ناحیه را تقویت کند.

رژیم غذایی لاغری و کوچک کردن شکم‌های بزرگ

همان‌طور که گفتیم می‌توانید برای لاغری شکمی از ورزش و طب سنتی استفاده کنید اما مهم‌ترین راه رسیدن به لاغری و تناسب اندام، پیروی از یک برنامه غذایی مناسب زیر نظر متخصص تغذیه است. غذاهایی که شما مصرف می‌کنید، اثر مستقیم بر روی سلامت و زیبایی اندام شما دارند. موارد زیر بهتر است در برنامه روزانه خود رعایت کنید:

  • تا جایی‌که امکان دارد از مصرف شیرینی، قند و شکر پرهیز کنید.

  • کالری روزانه خود را به مقدار کمی پایین‌تر از حالت عادی قرار دهید.

  • حتماً همه وعده‌های غذایی خود را استفاده کنید اما بشقاب غذایی خود را بیشتر با پروتئین، سبزیجات و میوه‌جات پر کنید.

  • کربوهیدرات را حذف نکنید اما میزان آن را کمی کاهش دهید.

  • استرس خود را مدیریت کنید زیرا استرس می تواند هورمون کورتیزول را افزایش داده و شمارا دچار گرسنگی کاذب نماید.

بیشتر بخوانید:

باورهای اشتباه لاغری 
آب کردن پهلو
 لاغری شکم در 20 روز
شنا سوئدی و تست قدرت

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
مرضیه شریفی
داغ‌ترین برچسب‌ها