منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
رنگ مو و عوارض آن
رنگ مو و عوارض آن

رنگ مو و عوارض آن

تاریخ انتشار:
12 بهمن 1398
زمان مورد نیاز:
5 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
18 بهمن 1398
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

 رنگ کردن مو یک جذابیت غیرقابل انکار در بین خانم‌ها است. البته جدیداً در بین آقایان هم دیده می شود! رنگ کردن مو بر زیبایی شما می افزاید اما ممکن است عوارض و تاثیرات منفی هم برای موهای شما داشته باشد.

عوارض مورد بحث در این مقاله مربوط به رنگ موهای شیمیایی است. اثرات مخربررنگ های شیمیایی ممکن است بعد از مدتی (چند روز تا چند هفته پس از رنگ کردن) خود را نشان دهند. اگر موهای خود را مرتب رنگ می کنید و با هر رنگ جدیدی وسوسه می شوید رنگ موهایتان را تغییر دهید بیشتر از افراد دیگر در معرض عوارض تخریب کننده رنگ های شیمیایی قرار می گیرید. در اینجا در مورد عوارض رنگ های شیمیایی صحبت می کنیم.


ضررهای رنگ های مو برای سلامت بدن

 حساسیت:

 چه قصد شما از رنگ کردن، گرفتن سفیدی های مو باشد و چه برای زیبایی، ممکن است در خطر عوارض آلرژیک رنگ‌های شیمیایی قرار بگیرید. این حساسیت مربوط میشود به واکنش های آلرژی زای ماده‌ای به نام پارا-فنیلین دی آمین یا همان PPD. از شایع ترین علائم آلرژیک می توان به خارش و سوزش پوست سر و تورم پوستی اشاره کرد.

موهای شکننده:

مواد شیمیایی موجود در این رنگ ها باعث می شود رطوبت موها از بین رفته و موهای شما خشک شود. بعد از چند بار رنگ کردن موهای شما خشک و شکننده می‌شود. بعلت خشکی موها، درخشندگی شان را از دست می دهید. گاهی این خشکی به قدری جدی است که مجبور به کوتاهی مو خواهید شد. می‌توان گفت برای یک زیبایی موقت، موهای خود را از دست می دهید.

پوست تحریک پذیر:

ممکن است رنگ مو باعث واکنش های پوستی شود مانند سوزش پوست، تورم آن و خارش. بهتر است دو روز قبل از اینکه رنگ را به موهای خود بزنید، آن را بر روی قسمت کمی از موهای خود، آزمایش کنید تا مطمئن شوید که بدنتان به این نوع رنگ مو حساسیت نشان نمی دهد. اگر ورم و حساسیت های ناشی از رنگ مو بعد از مدتی خوب نشد حتما به پزشک مراجعه کنید.

 سرطان:

آزمایش های زیادی نشان داده اند که PPD به سلول های DNA آسیب می رساند و ممکن است باعث سرطان شود. البته PPD موجود در رنگهای شیمیایی زیاد نیست و هنوز مشخص نشده که این مقدار می‌تواند باعث سرطان شود یا خیر. جامعه سرطان آمریکا درصدد است که آزمایش های بیشتری را در رابطه با این موضوع انجام دهد.

 رزورسینول ماده شیمیایی دیگری است که در این رنگ ها وجود دارد و می تواند کار غدد درون ریز را مختل کند.  این اختلال درصد ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد.

راش:

راش یک نوع ضایعه پوستی است که ممکن است پوست به یک نوع رنگ، حساسیت نشان دهد. بعد از مشاهده چنین حساسیت هایی حتما به پزشک مراجعه کنید.

آسم:

مطالعات مختلفی نشان داده اند آرایشگرانی که به طور پیوسته با مواد شیمیایی رنگ مو سر و کار دارند، احتمال بالایی دارد که به آسم مبتلا شوند. این درصد بالا بخاطر سر و کار داشتن با PPD های موجود در رنگ مو است.

نکته: طبق تحقیقات انجام شده و توصیه پزشکان بهتر است مردم از رنگ های موی طبیعی به جای شیمیایی، استفاده کنند زیرا زیباشدن به هر قیمتی نمی ارزد!


منبع: doctor.ndtv
  

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
مجله پزشکی
داغ‌ترین برچسب‌ها