منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
در تابستان لیزر نکنید!
در تابستان لیزر نکنید!

در تابستان لیزر نکنید!

تاریخ انتشار:
19 تیر 1399
زمان مورد نیاز:
8 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
19 تیر 1399
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

توصیه های درمانی در فصل تابستان

با شروع فصل تابستان، تغییرات بزرگی را در زندگی روزمره مردم شاهد هستیم. این فصل با گرمایی که دارد، می تواند خطرساز باشد و مراقبت های خاصی را می طلبد. نکته های زیادی در مورد این فصل در همه زمینه ها چون تغذیه، فعالیت فیزیکی و درمان وجود دارد که ما در این مقاله می خواهیم برای شما همراهان عزیز مجله پزشکی از انجام نبایدهای درمانی و زیبایی فصل تابستان بگوییم پس برای آشنا شدن با نکاتی تازه و علمی در تابستان، ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

تابستان و درمان های پوستی

بسیاری از افراد فصل تابستان را شروعی مناسب برای برنامه های زیبایی و درمانی خود می دانند. از آنجایی که درمان های پوستی بسیار مهم و اصولا هزینه بر است، بهتر است قبل از انتخاب دوره های درمانی یا زیبایی پوستی خود، این مقاله را همراه با ما بخوانید.

درمان های پوستی می توانند در هر فصل و زمانی انجام شوند اما ما می خواهیم با دلایلی علمی بیان کنیم که تعدادی از این درمان ها، بهتر است در فصل تابستان انجام نشده و به فصل هایی دیگر موکول شوند. متخصصین پوست و مو عقیده دارند بهترین زمان برای انجام عمل ها و گرفتن خدمات زیبایی و یا درمانی پوست، بهتر است در دمایی خنک مانند فصل بهار و پاییز انجام شود.

لایه برداری و تابستان

لایه برداری پوست

لایه برداری یکی از خدمات رایج پوستی است که زیر نظر متخصص و با موادی شیمیایی جهت داشتن پوستی روشن، نرم و بدون لک انجام می شود. این مواد شیمیایی استفاده شده در لایه بردارها می توانند تغییرات زیادی را در بافت پوست ایجاد کنند که اگر پس از این تغییرات، پوست شما در مجاورت نور مستقیم خورشید قرار بگیرد، اثرات منفی و گاها طولانی مدتی بر روی پوست شما می گذارد مانند لک های پوستی ماندگار. درنتیجه توصیه می شود لایه برداری پوستی در نیمه دوم سال انجام شود.

لیزر موهای زائد

در تابستان با توجه به پوشش بازتر، رفتن به استخر، آفتاب گرفتن، میهمانی های بیشتر و مسافرت، توجه بیشتری به لیزر موهای زائد برای داشتن بدنی زیباتر، می شود. درحالیکه بهترین فصل برای لیزر پاییز و زمستان است. مبنای لیزر از بین بردن فولیکول های مو بر اساس ملانین یا رنگدانه های مو است. اگر پوست شما آفتاب سوخته باشد، ملانینی بیشتر از حالت طبیعی بر روی پوست شما قرار دارد که می تواند خطرساز باشد و باعث سوختگی پوستی شود.

برداشتن خالکوبی با لیزر

پاک کردن خالکوبی توسط لیزر، امروزه بسیار انجام می شود. اگر شما هم خالکوبی دارید، که می خواهید دیگر بر روی بدنتان نباشد بهتر است آن را به نیمه دوم سال موکول کنید و دلایل این گفته، همان هایی است که برای لیزر موی زائد در تابستان گفتیم. همچنین برداشتن خالکوبی توسط لیزر، می تواند منجر به زخم پوستی شود که این زخم ها در فصل تابستان خطرناک هستند.

اثرات منفی تابستان بر داروها

اثرات منفی تابستان بر داروها

فرازنه فرجیان، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی در رابطه با دارو و فصل تابستان توصیه می کند حتما داروها با تجویز پزشک مصرف شود تا در صورت عوارض، پزشک بتواند به شما کمک کند. به گفته ایشان داروهای حساسیت که در تابستان مصرف زیادی دارند، می توانند با نور خورشید در روزهای گرم تابستان، موجب عوارض شدیدی شوند. داروهای حساسیت زا که خواص آنتی کولینرژیک دارند، در تابستان، حساسیت های پوستی را ایجاد می کنند.

وی گفت: عوارض این داروها در روزهای گرم تابستان برای بیماران زمینه ای و کودکان بیشتر است. تعدادی از این داروها با بالا بردن تعریق، بدن را دچار کم آبی می کنند که این موضوع می تواند بسیار خطرناک باشد. در نتیجه مخصوصا برای افراد بیمار و کودکان، باید این داروها زیر نظر پزشک استفاده شود.

همچنین افرادی که بیماری های خاص دارند یا کودکان و مجبور به استفاده از دارویی خاص با این علایم هستند، باید در طول روز آب کافی مصرف کنند و تا جایی که امکان دارد در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرارنگیرند.

بیشتر بخوانید:

خون دماغ و تابستان 
  بارداری و تابستان
  هنر لباس پوشیدن در تابستان
  ضد آفتاب مناسب
  افسردگی در تابستان

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
مجله پزشکی
داغ‌ترین برچسب‌ها