منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
لب‌های زیباتری داشته باشیم
لب‌های زیباتری داشته باشیم

لب‌های زیباتری داشته باشیم

تاریخ انتشار:
13 تیر 1399
زمان مورد نیاز:
14 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
20 تیر 1401
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

درمان‌های حجیم سازی لب کدامند؟

با بالا رفتن سن، یکی از عوارضی که در صورت ما ایجاد می شود، ظاهر شدن چین و چروک اطراف لب و همچنین کاهش حجم لب‌ها است که خشکی پوست در کنار این علائم، باعث می‌شود که لب‌ها زیبایی اولیه خود را از دست بدهند. متخصصین زیبایی عقیده دارند که هرچه سن بالاتر برود، با کاهش کلاژن سازی، حالت کششی در بافت‌های پوستی از بین می‌رود و پوست شادابی خود را از دست می دهد.

اگر در کنار بالا رفتن سن، مواردی چون اعتیاد به دخانیات، استفاده بیش از حد از نی و قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور آفتاب، اضافه شود، می‌تواند شرایط را وخیم‌تر کند و صدمات بیشتری را به پوست و لب ها وارد کند. البته امروزه با توجه به پیشرفت‌هایی که در زمینه جراحی زیبایی، صورت گرفته است می‌توان امیدوار بود که لب‌ها را به زیبایی قبل از بالا رفتن سن برگرداند.

اگر شما هم دوست دارید لب‌هایی زیبا داشته باشید، بهتر است مارا در این مقاله همراهی کنید ما می‌خواهیم برای شما همراهان عزیز مجله پزشکی از شیوه هایی بگوییم که امروزه در زیباسازی و حجیم سازی لب‌ها مورد استفاده قرار می گیرند. البته اولین راهکار و ساده‌ترین آن استفاده از لوازم آرایشی و کسب مهارت در شکل سازی لب هاست و همچنین رطوبت رسانی کافی به لب‌ها که می‌تواند از خشکی آن ها جلوگیری کرده و ظاهری زیباتر به لب‌های شما ببخشد.

حجیم سازی لب

استفاده از کرم‌های موضعی

ساده ترین درمان برای لب‌ها، استفاده از کرم‌های موضعی است و متخصصین در این مورد کرم رتینوئید و سرم آنتی اکسیدان را توصیه می‌کنند و همچنین استفاده مداوم از کرم‌های ضد آفتاب. این روش توسط متخصصین پوست و زیبایی هم مورد تایید واقع شده‌است که ما در ادامه چند مورد از کرم های تایید شده را ذکر خواهیم کرد:

PCA Skin: یک درمان غیر تهاجمی است که با بالا رفتن سن و شروع مشکلات پوستی، مورد استفاده واقع می شود. این کرم حاوی نیاسین آمید است که می‌تواند چین‌وچروک‌ها را کمتر کرده و همچنین رنگ پوست را طبیعی‌تر نشان دهد. شرکت تولیدی این دارو عقیده دارد که این دارو می‌تواند تا اعماق پوست نفوذ کند و خاصیت درمانی خود را برجای بگذارد.

کرم شب غنی شده: کرم‌های شب غنی‌شده چون Replenix حاوی پپتید، سلول های بنیادی، سرامید‌ و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که در بهبود چین‌وچروک‌ها مؤثر بوده و حالت آب‌رسانی برای پوست را دارند. این کرم ها  از تغییر رنگی که براثر افزایش سن و یا نور آفتاب پیش می‌آید، جلوگیری می کنند.

کرم‌های موضعی Dermelect  و Perioral : این کرم‌ها را ضد پیری می‌نامند که باعث نرم شدن لب‌ها می‌شوند و همچنین با استفاده دو بار در روز از این کرم‌ها، می‌توان چین‌وچروک‌ها را کمتر کرده و رنگ طبیعی را به لب‌ها برگرداند.

کرم موضعی Replenix Plumping: توسط این دارو ویتامین B3 به لب‌ها می‌رسد. ویتامین B3 می تواند باعث زیباتر شدن رنگ لب‌ها و خونرسانی بهتری به آن ها شود و درنتیجه لب‌ها را پرتر نشان دهد. وجود اسید هیالورونیک هم در این کرم، آبرسانی خوبی برای لب‌ها انجام می‌دهد.

حجیم سازی لب

بوتاکس

تا مدتی قبل بوتاکس فقط برای پیشانی و دور چشم‌ها استفاده شده و باعث از بین رفتن چین‌وچروک‌ها می شد. خط های عمودی چون خط اخم و خط های افقی که بر روی پیشانی قرار می گرفت و همچنین خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم. اما امروزه در خیلی از جاهای دیگر هم از بوتاکس استفاده می شود ازجمله خطوط عمودی که با بالا رفتن سن، اطراف لب شکل می گیرند. با بوتاکس لب می‌توان کارهای زیر را درمورد لب انجام داد:

  • از بین بردن چین‌وچروک‌ها در قسمت بالا و پایین لب

  • لیفتینگ کنار لب

  • تقویت لب فوقانی

مانند هر تزریق دیگری، این نوع تزریق هم می‌تواند عوارضی را بر جای بگذارد البته عوارض آن بستگی زیادی به نوع داروی استفاده شده دارد. متخصصین توصیه می‌کنند به‌هیچ‌وجه از داروهای بوتاکس چینی استفاده نشود. از شایع‌ترین عوارض تزریق بوتاکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افتادگی پوست

  • اختلال در حرف زدن

  • مصنوعی ساختن بیش از حد لبخند

  • اختلال در لبخند زدن

قیمت جهانی بوتاکس را می توان حدود 200 تا 450 دلار تخمین زد.

لیزر

امروزه لیزر چنان وارد دنیای پزشکی و زیبایی شده است که می توان گفت هیچ کاری وجود ندارد که نتوان با لیزر آن را انجام داد. لیزر را می توان یک معجزه زیبایی و درمانی نامید. با استفاده از لیزر چین‌وچروک اطراف لب را به صورت چشمگیری کاهش پیدا می کند. در این نوع لیزر و برای زیبایی لب، از لیزرهای تفکیک‌شده و غیره کاهنده استفاده می‌شود.

این نوع لیزر باعث کلاژن سازی می شود. عوارض جانبی لیزر بسیار خفیف است که می‌توان به قرمزی یا تورمی دو یا سه روزه اشاره کرد. برای لب‌ها می‌توان سه تا پنج جلسه لیزر را تخمین زد که به صورت ماهی یک‌بار انجام می شود. هزینه لیزر در زیبایی لب را می توان 400 تا 1000 دلار تخمین زد.

تزریق ژل یا فیلر لب

تزریق اسید هیالورونیک را می‌توان یک راه درمانی بی خطر نامید که نسبت به درمان‌های دیگری که نام بردیم، ماندگاری خوبی را هم دارد. برندهای متفاوتی از این نوع ژل در بازار وجود دارد که حتماً اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید، زیر نظر یک پزشک متخصص زیبایی برندی خوب و مطمئن را انتخاب کنید تا نتایج بهتری را دیده و با عوارض کمتری روبرو شوید. ژل تزریقی می‌تواند چین‌وچروک‌ها را از بین برده و به لب‌ها حجم خوبی را بدهد.

تزریق چربی

یکی از روش‌هایی که می‌توان آن را دائمی نامید در رابطه با زیبایی لب، تزریق چربی است. در این روش جراحان پلاستیک، چربی بدن خود بیمار را استخراج کرده و از آن برای زیباسازی لب استفاده می‌کنند. به وسیله تزریق این چربی، لب‌ها حجیم تر و جوان‌تر می شوند. این روش می‌تواند کبودی یا تورم بیشتری نسبت به روش‌های دیگر ایجاد کند زیرا چربی بدن با یک سوزن بزرگ انجام می شود. این چربی چون متعلق به خود بدن است، مقداری از آن جذب می‌شود اما مقدار دیگری باقی مانده و مدت زمان زیادی دوام می آورد. هزینه جهانی آن حدود 1500 تا 2000 دلار تخمین زده می‌شود.

بیشتر بخوانید:
لیزر واژن 
  لیزر موی زائد
  ترمیم پرده بکارت
  تنگ کردن واژن

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
مجله پزشکی
داغ‌ترین برچسب‌ها