منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
جرمگیری طبیعی دندان
جرمگیری طبیعی دندان

جرمگیری طبیعی دندان

تاریخ انتشار:
9 تیر 1399
زمان مورد نیاز:
13 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
9 تیر 1399
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

چگونه می‌توان از راه‌های طبیعی دندانی سفید داشت؟

تشکیل جرم و پلاک بر روی دندان، یک روزه اتفاق نمی افتد بلکه در طولانی مدت این لکه ها شکل می گیرند. پلاک ها نه تنها ظاهر دندان‌ها را خراب می‌کند، بلکه به لثه‌ها هم حمله کرده و باعث از بین رفتن آن‌ها می‌شوند. همانطور که می‌دانید، خدمات دندانپزشکی، هزینه بالایی دارد درنتیجه در مواقعی که پای سلامت دندان‌ها در میان است، همیشه شعار پیشگیری بهتر از درمان است، باید مورد توجهی خاص قرار گیرد.

برای داشتن دندان‌های سفید و سالم، شاید اولین گزینه‌ای که به فکرتان برسد، مراجعه به دندانپزشک و جرمگیری دندان ها توسط مواد شیمیایی باشد اما ما می‌خواهیم در این مقاله برای شما همراهان عزیز مجله پزشکی، از راه هایی ساده و طبیعی بگوییم که توسط آن‌ها می توانید به دندان‌هایی درخشان و سفید برسید. پس قبل از اینکه با مطب دندان‌پزشکی تماس بگیرید مارا در این مقاله تا انتها همراهی کنید شاید شما هم با هزینه‌های کمتر بتوانید به هدف خود در مورد داشتن دندان‌هایی زیبا برسید.

مسواک زدن

باید بگوییم هیچ چیز نمی‌تواند جانشینی برای مسواک زدن باشد. بهترین زمان مسواک زدن، نیم ساعت پس از خوردن وعده غذایی یا استفاده از شیرینیجات است که می‌توانند به‌سرعت پلاک‌های دندانی را تشکیل دهند. البته یک مسواک زدن درست و کامل در هر بار مسواک زدن، همه دندان‌های خود را باید بخوبی تمیز کنید.

سفید کردن دندان بطور طبیعی

خمیردندان‌های دارای فلوراید

حتماً شما هم دیده‌اید که بیشتر برندهای خمیردندان دارای فلوراید هستند. فلوراید می‌تواند ریشه دندان را تقویت کند و همچنین احتمال پوسیدگی دندان را کمتر کند. البته فلوراید نمی‌تواند تأثیر بسیار فوری داشته باشد و به آرامی اثر می کند. درنتیجه یک رژیم غذایی مناسب هم می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد زیرا ایجاد لک و جرم در دندان ها ارتباطی مستقیم با مواد غذایی که استفاده می کنیم، دارد.

جوش شیرین

جوش شیرین را می‌توان یک ماده بسیار مهم در زیبایی پوست و همچنین دندان دانست. همان‌طور که بارها اشاره کرده‌ایم، از جوش شیرین برای لکه بری و لایه برداری پوست استفاده می‌شود. همچنین جوش شیرین می تواند برای جرمگیری دندان‌ها هم کاربرد داشته باشد. برای استفاده از آن می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با کمی نمک مخلوط کرده و توسط مسواک بر روی دندان‌هایتان بکشید و سپس دهان خود را با آب ولرم بشویید.

گلیسیرین و آلوورا

آلوورا را می توان یک ماده زیبایی نامید. آیا می‌دانستید آلوورا در زیبایی دندان‌ها هم کاربرد دارد؟ برای ساختن جرمگیر آلوورا، نصف فنجان جوش‌شیرین را داخل ۱ فنجان آب ریخته و سپس ۱ قاشق چای خوری ژل آلوورا و 4 قاشق چای‌خوری گلیسیرین را به آن اضافه کنید. این مخلوط می تواند اثری فوری داشته باشد و به زودی نتیجه آن را ببینید. مخلوط خود را به وسیله مسواک بر روی دندان‌ها بکشید.

سفید کردن دندان بطور طبیعی

پوست پرتقال

عده‌ای هستند که دوست ندارند از موادی چون گلیسیرین استفاده کنند و درنتیجه ما می‌توانیم به آن‌ها جایگزین مناسبی مانند پوست پرتقال را پیشنهاد دهیم. روشی بسیار ساده، کافی‌ است تکه ای پوست پرتغال را بر روی دندان‌های خود بکشید. پوست پرتقال می‌تواند دندان‌های شما را سفید کند.

کنجد

یکی از بهترین اسکراب های دندانی، دانه‌های کنجد هستند می توانید دانه‌های کنجد را بر روی دندان‌های خود بکشید و حتی مقداری از دانه‌های کنجد را جویده و بخوبی خرد کنید و سپس با ۱ مسواک خشک این دانه‌های ریز شده را بر روی دندان‌های خود بکشید که مانند ۱ لایه بردار دندان عمل می کند.

انجیر

انجیر یکی از مواد بسیار مغذی و مناسب برای مبارزه با باکتری‌ها است. مصرف روزانه انجیر می‌تواند باعث سلامت لثه و دندان شما شود. با جویدن انجیر غده‌های بزاقی تحریک شده و ترشح بیشتر بزاق، محیط دهانی را میکروب زدایی می کند و همچنین خود انجیر با خاصیت آنتی باکتریالی که دارد، پلاک‌های دندانی را نابود می‌سازد.

خمیر دست‌ساز

شما می‌توانید یک خمیردندان میوه ای بسازید که مقدار زیادی ویتامین C داشته باشد. برای ساخت این خمیردندان می توانید از میوه‌هایی چون گوجه فرنگی، پرتقال و توت‌فرنگی استفاده کنید. هر میوه‌ای را که بیشتر در دسترس دارید، له کرده و سپس با خمیردندان خود مخلوط کنید و دندان‌های خود را با آن مسواک بزنید. ویتامین C یکی از موادی است که می‌تواند براحتی جرم دندان‌ها را از بین ببرد.

سرکه

افرادی که به مزه سرکه علاقه دارند، کار آن‌ها برای داشتن دندان‌هایی سفید و بدون جرم، بسیار راحت است زیرا قرقره کردن سرکه می‌تواند دندان‌های آن‌ها را به روش تضمینی، جرم‌گیری کند. برای اینکار ۲ قاشق غذاخوری سرکه و ۱ قاشق غذاخوری نمک را با کمی آب قاطی کنید و سپس ۲ بار در هفته آن را قرقره کنید.

میخک

ادویه میخک همیشه در دردهای دندانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در هندوستان به عنوان یک درمان مؤثر برای مشکلات دندان است. برای از بین بردن لکه‌های دندانی، مقداری از ادویه میخک را با آب قاطی کنید به صورتی که به شکل یک خمیر دربیاید و سپس آن را روی لکه های دندانی خود بگذارید و سپس دهان خود را شستشو دهید.

ترکیب گیاهی

در کشور هند توجه زیادی به طب سنتیمی شود. آن‌ها برای جرمگیری دندان یک ترکیب گیاهی را پیشنهاد می‌دهند که تشکیل شده از پودر زردچوبه، روغن خردل و نمک که برای جرمگیری دندان‌ها بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید:
  بیماری های وحشتناک
  لمینت دندان
  سنگ لوزه و درمان آن
  درمان درد دندان

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
مجله پزشکی
داغ‌ترین برچسب‌ها