منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
هنر لباس پوشیدن در تابستان
هنر لباس پوشیدن در تابستان

هنر لباس پوشیدن در تابستان

تاریخ انتشار:
8 تیر 1399
زمان مورد نیاز:
9 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
8 تیر 1399
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

در تابستان چگونه لباس بپوشیم؟

چیز عجیبی نیست که با شروع فصل تابستان و گرم شدن هوا، تمایل بیشتری به پوشیدن لباس های خنک پیدا کنیم. بهتر است در فصل تابستان برای انتخاب لباس به جای زیبایی و طرح، بیشتر به مناسب بودن لباس توجه کنید زیرا لباس ها در تابستان می توانند نقش خنک کنندگی را داشته باشند.

لباس ها می توانند شما را از گرمای تابستان نجات دهند پس بهتر است با دیدی جدید و جدی تر در فصل تابستان، به آنها نگاه کنید. ما در این مقاله می خواهیم برای شما همراهان عزیز مجله پزشکی از لباس های مناسب برای تابستان بگوییم و شما را با ویژگی های یک لباس خوب آشنا کنیم پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

لباسهایی که زبان بدن را می شناسند!

این موضوع خیلی اهمیت دارد که شما بدانید در تابستان چگونه لباس بپوشید تا بتوانید خنک شوید. لباس هایی با الیاف پلی استرو نایلونی، بدترین انتخاب برای روزهای گرم تابستانی هستند. بهتر است به جای انتخاب این لباس های نامناسب از لباس هایی با الیاف طبیعی استفاده کنید که خنک و بسیار سبک هستند. لباس هایی که از الیاف طبیعی استفاده می شوند، زبان بدن شما را می شناسند.

هرچه هوا گرم تر شود، خنک تر می شوید!

یکی از مواردی که بر شناختن زبان بدن توسط لباسهایی با الیاف طبیعی، دلالت دارد، خاصیت موئینگی است. همین خاصیت، لباس شما را در روزهای گرم تبدیل به یک خنک کننده می کند. الیاف طبیعی شامل کنف، پنبه و کتان هستند که می توانند عرق بدن را به خود جذب کنند و آن را در طول لباس پخش کنند. گرمای هوا باعث تبخیر این رطوبت می شود و عمل تبخیر فضای بین بدن و لباس را خنک نگه می دارد درنتیجه هرچه با گرمای بیشتر، تعریق شما بیشتر شود، با لباس های الیاف طبیعی، خنک تر می شوید.

لباس های مناسب تابستان

شما را خوشبو نگه می دارند

تجمع عرق و رطوبت روی پوست، محل مناسبی برای باکتری هایی می شود که باعث بوی بد بدن هستند. همانطور که اشاره کردیم، لباس های الیاف طبیعی جلوی تجمع عرق بر روی پوست را می گیرند و با همان خاصیت موئینگی، از ایجاد بوی بدن بدن شما جلوگیری می کنند.

لباس های الیاف طبیعی همچون یک کولرهمراه

می توان لباس های الیاف طبیعی را در تابستان، کولرهای همراه نامید. مکانیسم خنک کنندگی کولرهای آبی بدین صورت است که آب پخش شده روی پوشال ها حرارت درون محفظه فلزی کولر را به خودش جذب می کند و به دنبال جذب این حرارت تبخیر می شودو همین سبب می شود تا دمای درون کولر پایین تر از محیط باشد دقیقا شبیه به رفتار لباس های الیاف طبیعی در تابستان که به آن اشاره کردیم.

رنگ های مقاومی دارند

لباس های الیاف طبیعی چه در مدل های زنانه مانند مانتوها یا بلوزهای مردانه، تنوع بالایی دارند و دست شما برای انتخاب بسیار باز است و مهم تر اینکه این الیاف طبیعی رنگ های مقاومی دارند و در مقابل نور خورشید بسیار بادوامند و برای محیط زیست هم سالم ترین نوع لباس و الیاف هستند که هیچ آلودگی برای آب، خاک و هوا ایجاد نمی کنند.

در عین خنک و سبک بودن، مقرون به صرفه هم هستند

لباس هایی با الیاف طبیعی بسیار سبک و خنک هستند و نسبت به ماندگاری که دارند، با قیمت های مناسبی می توان آنها را تهیه کرد. اگر کمی برای ست کردن لباس ها وقت بگذارید خواهید دید زیباترین ترکیب ها را می توان با لباس های الیاف مصنوعی خلق کرد مانند مانتویی گشاد و نخی با شلواری گشاد و از جنس مانتو با شالی ظریف و خنک و یک کفش نمدی که سال ها جزو مدهای پرطرفدار تابستانه در بین خانم ها است.

لباس های مناسب تابستان

خانم ها در تابستان چه بپوشند؟

مانتو

بهتر است مانتوی انتخابی شما در فصل تابستان دارای ویژگی های زیر باشد:

  • رنگ روشن مانند سفید و کرم و آبی و..

  • مانتویی بدون طرح های اضافه و چین و لایه

  • جنس از الیاف طبیعی

کفش

کفش های روباز انتخابی مناسب برای فصل تابستان است که باعث جریان هوا و تعریق کمتر پاها می شود. کفش های نمدی و صندل، مناسب روزهای گرم هستند.

شال یا روسری

شال ها و روسری های نخی با رنگ های روشن و شاد انتخابی مناسب برای روزهای گرم تابستان هستند.

آقایان در تابستان چه بپوشند؟

شلوار

با شروع روزهای گرم بهتر است شلوارهای تنگ و چسبان جین را کنار بگذارید تا باعث عرق سوزی و تعریق زیادتان نشود. شلوارهای گشادتر و پارچه ای و تهیه شده از الیاف طبیعی برای این روزها بسیار مناسب ترند.

بلوز و پیراهن

بلوزو پیراهن نخی و لنین، انتخابی مناسب برای تابستان هستند زیرا باعث حس خنکی در شما شده و پوستتان را از گزند نور شدید آفتاب حفظ می کند.

صندل

در فصل تابستان باید کفش هایی را بپوشید که دارای منافذی برای عبور هوا و خنک شدن پاها باشند زیرا در این فصل پا زیادتر از فصول دیگر عرق می کند. اگر به صندل عادت ندارید، برای تابستان کفشی پارچه ای بخرید.

  

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
مجله پزشکی
داغ‌ترین برچسب‌ها