منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
تست شخصیت شناسی (تست مالی)
تست شخصیت شناسی (تست مالی)

تست شخصیت شناسی (تست مالی)

تاریخ انتشار:
25 خرداد 1399
زمان مورد نیاز:
17 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
6 آذر 1401
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

نگرش شما به مسائل مادی چگونه است؟

مسائل مالی همیشه در زندگی بسیار مهم بوده است و اگر بگوییم مسائل دیگر بسیار مهم‌تر از مسائل مادی هستند، شاید غلو کرده باشیم زیرا هنگامی‌که مشکلات مالی وجود داشته باشند، آرامش را گرفته و بجای آن استرس را وارد زندگی می کنند. به توصیه روانپزشکان بهتر است زوجین قبل از ازدواج، نگرش های خود را نسبت به مسائل مختلف مورد ارزیابی قرار دهند زیرا اگر تفاوت‌های زیادی در نگرش ها وجود داشته باشد، این ارتباط نمی‌تواند دوام زیادی پیدا کند.

یکی از این مسائل که بهتر است مورد بررسی و توجه قرار گیرد، دید دو طرف نسبت به امور مالی است. اینکه یک فرد ولخرج باشد و فرد مقابل خسیس، بسیار دردناک است. ما در این مقاله می‌خواهیم برای شما همراهان مجله پزشکی تستی ساده برای شناسایی نگرش مادی، قرار دهیم پس برای شناختن بیشتر خود، مارا تا انتهای مقاله همراهی کنید.

شخصیت های پولی

در کل تاریخ بشری، جنگ‌های بی‌شماری بر سر پول و ثروت شکل گرفته است به طوری که خیلی از بزرگان دینی، پول را دشمن بر روان انسان‌ها می‌دانند. جنایت‌هایی که چون لکه ننگی برای همیشه بر تاریخ ما مانده‌اند. پول را می‌توان یک انگیزه مهم برای گذشتن از خطوط قرمز انسانیت دانست. افراد زیادی نمی‌توانند از وسوسه پول بگذرند. انسان‌ها را می‌توان از نظر پول به سه دسته تقسیم کرد که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم:

تست شخصیت شناسی مالی

شخصیت‌های ولخرج

افرادی که در این گروه قرار دارند نمی‌توانند پول خود را براحتی نگه دارند. جالب است بدانید که به گفته روان‌شناسان افرادی که ولخرجند، گاهی به علت اضطراب از مدیریت پول خود، ترجیح می دهند که آن را خرج کنند. هنگامی که پول خود را خرج می‌کنند و وسایل مورد نیاز یا غیرضروری را تهیه می‌کنند، احساس آرامش و امنیت می‌کنند. درصورتی‌که این احساس یک احساس اشتباه است که آنگاه آن‌ها را به سمت رفتاری نادرست سوق می‌دهد.

شخصیت‌های پول جمع کن

برعکس افراد ولخرج، افرادی که در این گروه قرار دارند، پول را مانند جان خود دوست دارند و اگر قسمتی از پول خود را از دست بدهند، انگار بخشی از وجودشان از بین رفته است. اینگونه افراد در نگهداری پول‌ خود، رفتاری وسواس‌گونه و اضطراب گونه از خود نشان می دهند.

شخصیت های مخاطره جو

افرادی که در این گروه قرار دارند را می توان متفکران جادویی نامید. آن‌ها همیشه به دنبال بردن در بازی ها یا شرط‌بندی‌ها هستند و احساس می کنند فقط باید از ته دل آرزو کنند و چیزی را بخواهند! بردن در بازار سهام، یا در بازی یا حتی قمار، به آن‌ها احساسی فنا ناپذیر می دهد.

افراد متعادل

این گروه از افراد میانه رو هستند. پول را درست و به موقع خرج می کنند و اگر بتوانند مقداری را هم پس انداز می کنند. به مدیریت مالی آگاهند و تعصب خاصی بر روی مسایل مالی ندارند.

تست شخصیت شناسی مالی

تست شخصیت‌شناسی مالی

در ادامه با انجام یک تست ساده می‌خواهیم حدود شخصیت پولی شما را مشخص کنیم. این پرسش‌ها نگرش‌های شما را می‌سنجد. سوال‌های زیر را بدقت خوانده و اولین جوابی که به ذهنتان می‌آید را علامت بزنید. به ازای هر جواب درست، ۱ امتیاز را لحاظ کنید.

قدرتمند بودن همان ثروتمند بودن است

درست                            غلط

موفقیت به دنبال پول داشتن است

درست                            غلط

همیشه می‌خواهم بهترین جنس و بهترین برند را خریداری کنم

درست                            غلط

برای اینکه دیگران مطابق میل و نظر من باشند، حاضرم پول خرج کنم

درست                            غلط

هنگامی که بفهمم درآمد من نسبت به افراد دیگر بیشتر است احساس آرامش و رضایت می کنم

درست                            غلط

دوست دارم به همه بگویم که اجناس گران‌قیمت می‌خرم و برای آن‌ها پول‌های زیادی را خرج می کنم حتی اگر از من پرسیده نشود

درست                            غلط

اطرافیان یا حتی خود من، متوجه شده ایم که در مورد پولداری غلو می‌کنم

درست                            غلط

هنگامی که فردی می تواند مارک‌های دهن‌پرکن و اسم و رسم‌دار وسایل من را ببیند، احساس خوشحالی می‌کنم

درست                            غلط

دوست دارم بدانم که چه کسانی درآمدی بیشتر از من دارند

درست                            غلط

افرادی که بیشتر از من درآمد دارند، افرادی هستند که می‌توان آن‌ها را ستایش کرد

درست                            غلط

همیشه هنگام خرید به این فکر می‌کنم که نظر دیگران در مورد خرید من چگونه است

درست                            غلط

دوست دارم همه از خریدهای گرانقیمت من تعریف کنند و این تعریف به من احساس بسیار خوبی می دهد

درست                            غلط

تفسیر نتایج آزمون

به هر جواب درست ۱ امتیاز دهید و سپس در دسته‌های زیر نتیجه موردنظر خود را مشاهده کنید.

امتیاز 0 تا 5: شما هرگز از پول برای بهتر کردن دیدگاه دیگران نسبت به خود استفاده نمی‌کنید. اما بدانید که همیشه اینگونه نیست که استفاده از پول فقط برای کسب قدرت و شخصیت اجتماعی است بلکه باید پول را در راه درست استفاده کنید و موقعیت اجتماعی خود را تا حدودی حفظ کنید.

امتیاز 6 تا 9: می توان به شما گفت که در حد متعادل و میانه از پول برای رسیدن به قدرت و موقعیت اجتماعی استفاده می‌کنید.

امتیاز 10 تا 12: شما از آن دسته افرادی هستید که به پول به منزله قدرت، آبرو و شخصیت نگاه می کنید. نظر دیگران و توجه آن‌ها به شما بسیار برایتان مهم است و بهتر است کمی دیدگاه خود را متعادل سازید.

ازدواج و پول

تستی که مشاهده کردید براساس یک پژوهش در دانشگاه کالیفرنیا تهیه و تایید شده است. این تحقیق بر روی ۳۰۰ نفر در با شرایط مختلف اقتصادی انجام شد و اصل سنجش این بود که متوجه شوند افراد چه میزان از پول خود را برای رسیدن به جایگاه‌های اجتماعی و قدرت و شخصیت، صرف می‌کنند و چه قدر پول را در این زمینه‌ها مؤثر می‌دانند. یکی از مواردی هم که در این تحقیق مورد بررسی قرار داده شد سازش بین زن و شوهر و نقش پول در این رابطه بود.

یکی از مواردی که می‌تواند زندگی شمارا به آرامی جلو ببرد یا آن را دچار تنش کند، شباهت یا ناهماهنگی در شخصیت پولی شما است. این تحقیق نشان داد که افرادی با شخصیت پولی بسیار متفاوت، مشکلات زیادی داشتند. یکی از موارد پربحث پس از ازدواج، مسائل مالی است که حتی می‌تواند به‌راحتی رابطه زوجین را به سمت طلاق هدایت کند.

بیشتر بخوانید:
تست کاریزماتیک  
  تعصب تا قتل
  تست هوش نوزاد
  سالادهای لاغری

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
کیانا جاسم‌پور
داغ‌ترین برچسب‌ها