منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
اشک شیطان؛ خطرناک ترین مخدر جهان
اشک شیطان؛ خطرناک ترین مخدر جهان

اشک شیطان؛ خطرناک ترین مخدر جهان

تاریخ انتشار:
11 بهمن 1398
زمان مورد نیاز:
7 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
14 شهریور 1402
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

اشک شیطان مخدری است که انسان را به یک آدم خوار تبدیل می‌کند. اما چگونه یک گیاه زیبا به خطرناک ترین مخدر جهان تبدیل می شود؟
مجله پزشکی در این مقاله اطلاعات جامعی درباره مخدرِ عجیبِ نفس شیطان و همچنین مراکز معتبر ترک اعتیاد جمع آوری کرده است. اطلاعات ارائه شده کنجکاوی های شما درباره اشک شیطان را رفع خواهد کرد و آگاهی لازم برای مصون ماندن از خطر این ماده را در اختیار شما قرار خواهد داد. در انتها متوجه خواهید شد که زامبی ها موجودات ماورایی نیستند.

اشک شیطان

نام های دیگر مخدر اشک شیطان کدامند؟

ماده مخدر تولید شده از گیاه طبیعی بوراچرو با نام های مختلفی شناخته شده است که در جدول زیر این اسامی را مشاهده خواهید کرد:

  • نفس شیطان
  • اشک شیطان
  • زامبی
  • فلاکا
  • نمک حمام
  • صورت زخمی
  • آسمان وانیلی
  • قورباغه

نامهای دیگر مخدر اشک شیطان

نفس شیطان چیست ؟

هنگامی که دانه‌ها گیاه زیبای بوراچرو طی یک فرآیندی شیمیایی استخراج شوند، مخدری تولید خواهد شد که مصرف آن تاثیرات وحشتناکی روی بدن انسان خواهد داشت. معروف‌ترین نام ماده مخدری که از این طریق تولید می‌شود، اشک شیطان است.
بخش عمده ماده مخدر اشک شیطان، از موادی به نام هیوسین و اسکوپولامین تشکیل شده است. جالب است بدانید که این دو ماده مصارف پزشکی دارند و به ترتیب برای رفع اسپاسم گوارشی و پیشگیری از تهوع استفراغ استفاده می‌شوند. اما مصرف دوزهای بالا از این ماده آن را تبدیل به یکی از ترسناک‌ترین مواد مخدر در دنیا می‌کند.

نفس شیطان چه شکلی است؟

این ماده مخدر به شکل بلورهای کوچک مات است. شکل ظاهری این مخدر و خطر استفاده از آن باعث شده است که با نام  اشک شیطان شناخته شود. اما این ماده به صورت پودر شده نیز وجود دارد. پودر آن سفید رنگ است و هیچگونه بو و مزه‌ای ندارد، به همین دلیل تشخیص آن بسیار سخت خواهد بود.
شکل ظاهری مخدر اشک شیطان

نفس شیطان چگونه عمل می‌کند؟

بیشتر تاثیر نفس شیطان، بر روی دستگاه عصبی مرکزی و خصوصا مغز است. هنگامی که این ماده جذب بدن می‌شود، تاثیر زیادی بر دستگاه لیمبیک در مغز می‌گذارد. در نتیجه فرد توانایی تفکر و حافظه خود را از دست می دهد. اما در عین حال که فرد هیچگونه هوشیاری و حواسی ندارد، می‌تواند حرکت کند و در برخی موارد می‌تواند سخن بگوید اما کاملا از حرف‌هایی که می‌زند ناآگاه است.
فردی که از مخدر اشک شیطان استفاده می‌کند، تمام عملکرد مغز خود را از دست نمی‌دهد و قسمت شنوایی مغز او فعال می‌ماند. از طرفی نداشتن قدرت تفکر سبب می‌شود تحت کنترل قرار گیرند و حرف‌هایی که می‌شنوند را بدون تفکر انجام دهند و به عبارت دیگر به یک فرد فرمان پذیر و قابل کنترل تبدیل شوند. به همین دلیل گفته می‎‌شود که نفس شیطان انسان را به یک زامبی تبدیل می‌کندبه این ترتیب با استعمال اشک شیطان عملا فرد در معرض سوءاستفاده قرار خواهد گرفت. حتی در مواردی دیده شده است که از افراد تحت تاثیر نفس شیطان، برای انجام جرم و خلافکاری استفاده شده است. همچنین باید بدانید که بعد از محو شدن تاثیرات این ماده از بدن، به دلیل مختل شدن فعالیت دستگاه لیمبیک مغز، فرد هیچگونه خاطره‌ای از کارهایی که انجام داده است و یا سخنانی که گفته است به یاد نخواهد آورد.


نفس شیطان چگونه عمل می کند

نفس شیطان چگونه استعمال می‌‎شود؟

یکی از ویژگی‌های مورد توجه این ماده مخدر نحوه استعمال آن است. آن هم به این دلیل است نفس شیطان را از راهی می‌توان مصرف کرد. در واقع نفس شیطان حتی از طریق تماس با پوست هم تاثیر خود را می‌گذارد! حتی اگر فردی قصد استفاده از این ماده را نداشته باشد، اما به صورت ناآگاهانه هوایی که ذرات این ماده در آن وجود دارد را استنشاق کند، تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. به همین دلیل است که انجام هرگونه تحقیقات بر روی این ماده بسیار خطرناک بوده و حتما باید تحت مراقبت های بخصوصی انجام شود. در کل نفس شیطان از روش‌های زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • دود کردن
  • مخلوط کردن آن با غذا
  • حل کردن آن در چایی و مایعات
  • مصرف به شکل قرص
  • استفاده به صورت شیاف
  • مصرف از طریق سیگارهای الکترونیک (ویپ و…)
  • تزریق کردن

نحوه استعمال نفس شیطان

عوارض مصرف اشک شیطان

نفس شیطان از مخرب‌ترین موادهای مخدر موجود در دنیا است. مصرف این ماده عوارض کوتاه مدت و بلندمدت برای فرد دارد. علاوه بر خشکی دهان، سردرد، احتباس ادرار، سرگیجه، پرخاشگری، پارانویا،  نارسایی تنفسی و  خطر مرگ، مصرف اشک شیطان عوارض زیر را نیز به دنبال خواهد داشت؛

تار شدن دید

تقریبا تمامی نقاط مغز تحت تاثیر اشک شیطان قرار می‌گیرند. یکی از این نقاط “لوب پس سری مغز” است. این قسمت از مغز مربوط به بینایی است و مختل شدن عملکرد آن توسط نفس شیطان، فرد دچار تاری دید می‌شود و نمی‌تواند به خوبی اطراف را ببیند.

از دست دادن اراده

فردی که اشک شیطان را مصرف می‌کند، اراده خود را از دست می‌دهد و نمی‌تواند به خواست خود کاری را انجام دهد. بهتر است بگوییم فرد قدرت تفکر خود را از دست می دهد و عملا قادر به تصمیم‌گیری ندارد. اگر شخص دومی به فرد تحت تاثیر مواد دستور انجام کاری را ندهد، تا از بین رفتن تاثیر اشک شیطان بر مغز، بدن فرد بی‌حرکت در همان حالتی که بود باقی می‌ماند.

بالا رفتن شدید دمای بدن

بالا بودن دمای بدن می‌تواند بسیار خطرناک باشد. افرادی که از ماده مخدر اشک شیطان استفاده می‌کنند، دچار هیپوترمی و یا افزایش بیش از حد دمای بدن می‌شوند و گاهی اوقات این موضوع در حدی شدید است که آنزیم‌های بدن از بین می‌روند و خون دیگر در بدن لخته نمی‌‌شود. در نتیجه‌ای این اتفاق با بالا رفتن شدید ضربان قلب، فرد ممکن است دچار خونریزی داخلی و آسیب دیدگی کلیه، کبد و مغز شود.

توهم و وحشت

فردی که تحت تاثیر نفس شیطان قرار بگیرد، دچار توهمات ترسناک می‌شود. در حالی که به نظر می‌آید فرد هیچ حرکتی نمی‌کند و تقریبا هیچ هوش و حواسی ندارد، اما در واقع در حال تجربه توهمات ترسناک و وحشت آوری است که نمی‌تواند آن‌ها را از واقعیت تشخیص دهد. هرچند که این مورد در زمان مصرف دوز بالایی از این مواد رخ می‌دهد.

عوارض اشک شیطان

عوارض بلند مدت نفس شیطان

طبق تحقیقات انجام شده، تاثیر آن حتی از  مت آمفتامین، هروئین و کوکائین نیز چندین برابر مخرب‌تر است. علاوه بر این موضوع، به دلیل جدید بودن این ماده مخدر صنعتی، هنوز از تاثیرات بلند مدت آن بر بدن اطلاعاتی در دست نیست، اما با توجه به تاثیر گسترده‌ای که این ماده بر بدن می‌گذارد، قطعا عوارض بلند مدت شدیدی نیز در پی آن است.

اثر اشک شیطان چقدر باقی می‌ماند؟

تقریبا 30 الی 45 دقیقه بعد از مصرف فلاکا، تاثیرات آن بر بدن شروع می‌شود و بعد از یک ساعت و نیم به اوج خود می‌رسد. این مخدر بسیار قدرتمند است و می‌تواند 6 الی 8 ساعت کاملا هوش و حواس فرد را از بین ببرد. اما تاثیرات منفی آن تا 3 روز می‌تواند همراه فرد باقی بماند. در صورت مصرف دوزهای بیشتر، فرد تا چند روز بیهوش خواهد شد و در مواردی که از این ماده بیش از حد استفاده شود، فرد با مرگ رو‌به‌رو می‌شود.

اثر اشک شیطان

اقدامات لازم برای از بین بردن تاثیرات نفس شیطان چیست؟

اگر شخصی تحت تاثیر نفس شیطان قرار گرفته باشد، درمان عمدتا به صورت حمایتی صورت می‌گیرد. به عبارت دیگر درمان شامل هیدراتاسیون مایعات وریدی، استفاده از بنزودیازپین‌ها برای رفع بی‌قراری و استفاده از نوراپی‌نفرین برای کاهش ضربان قلب است. بعد از انجام این اقدامات تنها زمان لازم است تا فرد هوشیاری خود را بدست آورد. در این بین موضوع مهم انجام این مراحل در مراکز معتبر ترک اعتیاد است. زیرا در صورت درمان نامناسب، نتیجه رضایت بخش بدست نمی آید.

مصرف نفس شیطان در چه گروه سنی شایع‌تر است؟

مصرف نفس شیطان در تمامی گروه‌های سنی و گاهی اوقات در افراد مسن نیز دیده شده است، اما بخش عمده استفاده از این ماده را گروه جوانان بین 20 الی 30 سال تشکیل می‌دهند. با این حال متاسفانه مصرف ماده مخدر اشک شیطان در بین نوجوانان نیز دیده شده است که می‌تواند آثار بسیار زیانباری بر زندگی آن‌ها بگذارد.

بیشترین گروه های سنی مصرف کننده اشک شیطان

ترک اشک شیطان

نفس شیطان ماده مخدری با تاثیر بسیار قوی‌تر و همچنین وابستگی بیشتر نسبت به سایر مواد مخدر مانند هروئین و کوکائین است. بنابراین ترک این ماده مخدر آسان نخواهد بود. به همین دلیل، بهتر است افراد برای ترک نفس شیطان، به مراکز معتبر ترک اعتیاد مراجعه کنند تا بتوانند به صورت اصولی از این ماده مخرب رها شوند.

آسیب‌ها و تاثیرات نفس شیطان بر روان

همانند تمامی مواد مخدر موجود در دنیا، نفس شیطان تاثیرات منفی بر روان افراد دارد و  پارانویا و روان‌پریشی از عوارض بسیار شایع فلاکا هستند. همچنین فرد با مصرف این ماده ممکن است تصاویر وحشتناکی را مشاهده کند که هرگز فراموش نکند. بنابراین حمایت روانی و استفاده از کمک روانپزشک پس از مصرف ماده مخدر اشک شیطان بسیار ضروری است.
تاثیرات و آسیب های نفس شیطان

خطرناکترین اثرات مصرف اشک شیطان کدامند؟

مصرف بیش از حد اشک شیطان می‌تواند منجر به بالا رفتن شدید ضربان قلب، گشاد شدن مردمک چشم‌ها، تشنج و حتی کما و مرگ شود. در برخی از منابع ذکر شده است که مصرف مکرر فلاکا می‌تواند میل به آدم‌خواری، خودآزاری و تمایل به خودکشی را نیز در فرد ایجاد کند. افرادی که به صورت مکرر از این ماده استفاده می‌کنند، گاهی اوقات ممکن است تا دوهفته به حالت ذهنی اولیه خود باز نگردند.

اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد مخدر اشک شیطان هستید، می توانید سوالات خود را بامتخصصین مجله پزشکی در میان بگذارید 

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
کیانا جاسم‌پور
علیرضا
2021-01-12 23:43:27
پاسخ
1
1
پاسخ
خیلی خوب و کامل بود ممنون
طناز
2022-06-03 13:19:32
پاسخ
1
0
پاسخ
ممنون از طلاع رسانیتون خیلی خوب بود من تا اونجا که تونستم منتشر کردم
مجله پزشکی
2022-07-11 16:31:49
پاسخ
0
0
پاسخ
ممنون از زمانی که گذاشتید.
علیرضان
2022-06-03 19:51:18
پاسخ
2
0
پاسخ
خیلی عالی توضیح داده شده ممنون که مردم روآگاه میکنید
مجله پزشکی
2022-07-11 16:45:56
پاسخ
0
0
پاسخ
ممنون از زمانی که گذاشتید.
داغ‌ترین برچسب‌ها