منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
دمنوش گیاهی کاهش ریزش مو
دمنوش گیاهی کاهش ریزش مو

دمنوش گیاهی کاهش ریزش مو

تاریخ انتشار:
2 خرداد 1399
زمان مورد نیاز:
12 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
2 خرداد 1399
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

دمنوش هایی که می توانند موها را تقویت کنند

یکی از معضلاتی که در حوزه پوست و زیبایی متخصصان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، ریزش موها و تقویت آن‌ها است. مهم ترین دلیلی که باعث افزایش ریزش مو می‌شود، بالا رفتن سن است اما عوامل دیگری هم در این زمینه مؤثر هستند مانند استرس، بیماری سفلیس، بارداری، عفونت، التهاب‌های داخلی، بالا رفتن سطح ویتامین A و بعضی از داروها و درمان ها چون شیمی درمانی.

ما در این مقاله می‌خواهیم برای شما همراهان عزیز مجله پزشکی دمنوش‌هایی را معرفی کنیم که با آن‌ها می‌توانید از ریزش موهای خود جلوگیری کنید و آن‌ها را تقویت کنید. از این دمنوش‌ها می‌توان به‌‌عنوان شستشودهنده مو استفاده کرد. دمنوش هایی که حاوی آنتی‌اکسیدان هستند و می‌‌توان آن‌ها را دمنوش های ضد پیری نامید. برای شناختن این دمنوش‌ها تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

دمنوش چای سبز

چای سبز در دهه‌های اخیر به‌‌عنوان یک نوشیدنی بسیار پرطرف‌دار شناخته شده‌است که اولین خاصیتی که درمورد آن به ذهن می‌رسد، کاهش وزن است اما این تنها یکی از خواص بی‌شمار چای سبز می باشد. چای سبز در حوزه زیبایی هم بسیار کاربرد دارد. شما می‌توانید علاوه بر نوشیدن چای سبز، آن را دم کرده و موهای خود را با آن شستشو دهید. در چای سبز تانین وجود دارد که می‌تواند موهای شما را درخشان کند و کافئین موجود در آن هم باعث افزایش رشد مو می‌شود.

نکته: اگر چای سبز را با چند قطره لیموی تازه مخلوط کنید، می‌تواند جلوی شوره سر را هم بگیرد.

دمنوش هایی برای تقویت مو

دمنوش اسطوخودوس

اسطوخودوس با آن رایحه خوبی که دارد، برای آرام‌بخشی استفاده می شود یک دمنوش معطر و شناخته شده که توصیه بیشتر متخصصین طب ایرانی برای آرامش است. اسطوخودوس می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی، بهبود کیفیت خواب،؛ سم‌زدایی بدن و کاهش التهاب شود.

اسطوخودوس را می‌توانید همراه با نعناع و رزماری دم کنید. اسطوخودوس برای جلوگیری از ریزش موها هم نقش مؤثری دارد. با شستن موهای سر خود با اسطوخودوس، می توانید باعث آرام شدن و تسکین پوست سر شوید و همچنین شوره را کمتر می‌کند.

دمنوش یاسمن

دمنوش یاسمن با استفاده از برگ‌ها و گلبرگ‌های یاسمن تهیه می شود، یک چای با عطر ملایم. این دمنوش را می توان کمک درمانی برای بیماری‌های دیابت و قلبی عروقی دانست. همچنین استرس شما را کم می‌کند و باعث افزایش انرژی می‌شود. دمنوش یاسمن خاصیت ضد التهابی دارد که برای درمان عفونت پوست سر هم استفاده می‌شود و آب‌رسان خوبی برای پوست است. هنگامی که موهای خود را شستید آن‌ها را یک بار با چای یاسمن آبکشی کنید و بگذارید روی موهای شما بماند.

دمنوش هایی برای تقویت مو

دمنوش زنجبیل

زنجبیل شدیداً توسط تمامی متخصصین مورد توجه است و می‌‌توان آن را در همه زمینه‌ها استفاده کرد. باید گفت که زنجبیل جزئی جدانشدنی از داروهای ایرانی است. شما می‌توانید چند برش از ریشه زنجبیل را بجوشانید و آن را بنوشید. زنجبیل را داروی سرماخوردگی و آنفولانزا می‌دانند، همچنین حالت تهوع را تسکین می‌دهد و برای دردهای زمان قاعدگی بسیار مؤثر است. اگر می‌خواهید موهای بلندی داشته باشید، برای تقویت موهای خود و همچنین افزایش گردش خون در پوست سر و کم شدن شوره، از دمنوش زنجبیل برای شستشوی سر خود استفاده کنید.

دمنوش بابونه

دمنوش بابونه را درمانی برای کچلی می‌دانند. برای تهیه این دمنوش، تعدادی گل بابونه را برداشته و داخل ۱ لیتر آب جوش قرار دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه بجوشد. سپس آن را صاف کرده و هنگامی که خنک شد، پوست سر و موهای خود را با آن آب آبکشی کنید و بگذارید روی موهایتان بماند. بابونه بسیار ملایم است و می‌‌توان برای پوست‌های حساس و پوست کودکان هم از این دمنوش استفاده کرد. با چند بار استفاده از دمنوش بابونه، خواهید دید که موهای شما روشن‌تر می‌شود.

دمنوش مریم‌گلی

مریم‌گلی منع استفاده برای زنان باردار دارد اما به قدری این دمنوش می تواند پرفایده و مقوی باشد که برای بقیه افراد توصیه فراوانی می‌شود. مریم گلی ویتامین K دارد و می‌تواند باعث تقویت استخوان‌ها و محافظت از قلب شود. همچنین مس و آهن موجود در آن برای درمان کم‌خونی مؤثر است. همچنین برای تقویت حافظه در افرادی که سن آن‌ها بالا می‌رود، توصیه می‌شود.

برای تهیه دمنوش مریم‌گلی یک قاشق غذاخوری برگ مریم گلی را داخل یک فنجان آب جوش ریخته و بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد. می‌توانید برای نوشیدن مقداری عسل به آن اضافه کنید. مسی که در مریم گلی وجود دارد جلوی سفیدی زودرس موها را می‌گیرد و همچنین اگر پوست سر شما دچار اگزما شده است می‌تواند به‌‌عنوان یک مسکن عمل کند.

دمنوش رزماری

رزماری دارای آهن، ویتامین B6، کلسیم و آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی است. این دمنوش برای سلامت دستگاه گوارش، تقویت حافظه، محافظت از مغز و افزایش تمرکز توصیه می‌شود. البته نباید در دزهای بالا مصرف شود چون می‌تواند در قاعدگی زنان، اختلال ایجاد کند و درنهایت و در بارداری هم منع مصرف دارد.

می‌‌توان از رزماری برای شستشوی موها استفاده کرد. رزماری گردش خون پوست سر را افزایش می‌دهد و می‌تواند جلوی ریزش مو را بگیرد و موها را تقویت کند. در تحقیقی که انجام شده است دانشمندان دریافتند استفاده روزانه از دمنوش رزماری می‌تواند در افرادی که شیمی‌درمانی کرده‌اند، باعث رویش مجدد موها شود و همچنین جلوی توقف رشد موها را بگیرد.

حرف آخر

لیستی که ما تهیه کرده‌ایم فقط تعدادی از دمنوش‌های مؤثر برای تقویت موها و رشد مجدد آن‌ها است اما مسلماً این لیست کامل نیست. ما از شما همراهان عزیز مجله پزشکی می‌خواهیم تا تجربیات خود را در مورد استفاده از دمنوش‌ها برای رشد موها، در قسمت نظرات بنویسید تا به لیست مقاله اضافه شوند. همچنین نباید فراموش کنید که برای استفاده از این دمنوش‌ها نوع پوست شما بسیار حائز اهمیت است و برای پوست‌های حساس باید در استفاده از داروهای گیاهی دقت خاصی را به خرج داد.

بیشتر بخوانید:
دلیل بوی بد دهان
مرطوب کننده های معجزه گر
درمان خانگی زخم
ماسک های عالی صورت
بهبود روابط زناشویی در یائسگی
 

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
مجله پزشکی
داغ‌ترین برچسب‌ها