منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
میوه‌های تابستانی لاغر کننده
میوه‌های تابستانی لاغر کننده

میوه‌های تابستانی لاغر کننده

تاریخ انتشار:
31 اردیبهشت 1399
زمان مورد نیاز:
12 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
6 آذر 1401
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

میوه‌های کم کالری با خاصیت چربی سوزی، بهترین گزینه برای رژیم غذایی هستند. مصرف میوه‌های لاغر‌کننده تابستان، علاوه بر کمک به چربی سوزیِ بهتر در فصل گرم سال؛ به حفظ سلامتی و تناسب اندام شما نیز کمک خواهد کرد.
ما در این مقاله 13 میوه کم کالری و لاغر کننده تابستانی را به شما معرفی کرده‌ایم. همچنین علت نقش این میوه‌ها در لاغری را نیز برای شما شرح داده‌ایم. شما با اطلاعات این مقاله، می‌توانید از بین میوه‌های لاغر کننده و کالری سوز، کم کالری‌ترین را بشناسید و در رژیم لاغری خود قرار دهید. در انتها به راحتی میوه‌های تابستانی کم کالری را برای چربی سوزی در رژیم خود قرار خواهید داد.

توت فرنگی؛ میوه تابستانی برای آب کردن چربی‌های سرسخت

با تبدیل کردن توت فرنگی به میان وعده تابستانی، منوی خود را شیرین کنید. یک فنجان توت فرنگی حدود 3 گرم فیبر تقویت کننده سلامت روده، درصد زیادی ویتامین و مقدار زیادی B6 انرژی زا دارد. توت فرنگی همچنین سرشار از آنتی اکسیدان، پتاسیم، ویتامین K، منیزیم و منگنز بوده و یک منبع آهن برای رژیم گیاهخواری است. خوردن این میوه به رفع خستگی کمک کرده و اضافه وزن ناشی از کم خونی را کاهش می‌دهد. این میوه لاغر کننده تابستانی، با افزایش سوخت و ساز بدن و تحریک تولید هورمون‌های چربی سوز، برای کاهش وزن بسیار مفید است.

رژیم لاغری با توت فرنگی 

هندوانه؛ پر آب‌ترین میوه کم کالری تابستان

هندوانه میوه‌ای کم کالری، بدون چربی و بدون سدیم، با طعمی شیرین و با طراوت است. این میوه سرشار از فیبر، ویتامین E، A و است. شیرینی این میوه تابستانی، بدون اختلال در رژیم غذایی، شما را سیر می‌کند. هندوانه نسبت به سایر میوه‌ها، کربوهیدرات کمتری داشته و به خوبی در برنامه‌های غذایی کم کربوهیدرات قرار می‌گیرد. به دلیل اینکه بیش از 90 درصد هندوانه از آب تشکیل شده است، شما می‌توانید با جذب کالری کم، آب مورد نیاز بدن خود را در روزهای گرم تابستان تأمین کنید. زیرا تأمین آب مورد نیاز بدن در رژیم‌های لاغری امری ضروری است.
 
هندوانه برای لاغری 
محققان دانشگاه پوردو و دانشگاه کنتاکی با انجام آزمایشی بر روی موش ها دریافتند که سطح کلسترول در موش‌هایی که آب هندوانه مصرف می‌کنند، کاهش یافته و نسبت به گروهی که محلول کربوهیدرات غیر هندوانه مصرف می‌کنند، کاهش وزن بیشتری دارند.

خربزه؛ بهترین میوه تابستانی لاغر کننده شکم

خربزه سرشار از مواد معدنی مانند بتاکاروتن، منیزیم، فسفر، کلسیم، آهن، مس و روی است و بهترین میوه لاغر کننده تابستان است. این میوه با داشتن خاصیت ملین، به هضم غذا کمک می‌کند. همچنین با جلوگیری از ذخیره چربی، مانع افزایش وزن می‌شود. خربزه به دلیل داشتن فیبر، از میوه‌های لاغر کننده شکم نیز محسوب می‌شود. این میوه کالری بسیار کمی داشته و بدون نگرانی می‌توان آن را در رژیم غذایی کاهش وزن قرار داد.

خربزه و لاغری

آناناس؛ میوه تابستانی سیر کننده و در عین حال لاغر کننده

آناناس سیر کننده و کم کالری است و خوردن این میوه آبدار تابستانی، راهی هوشمندانه برای افزودن شیرینی به رژیم غذایی لاغری است. این میوه سرشار از فیبر است که به هضم سالم غذا کمک می‌کند. همچنین بروملین موجود در آناناس، ضد التهاب بوده و به تجزیه پروتئین‌های معده که ایجاد نفخ می‌کنند، کمک می‌کند. این آنزیم چربی سوز عالی با تجزیه بافت سلولی، چربی‌ها را از بین می‌برد. خوردن آناناس مدت زمان احساس سیری را افزایش می‌دهد و شما می‌توانید با خوردن اسموتی آناناس سرحال و هیدراته بمانید.
 
خواص آناناس برای لاغری 

آلبالو؛ میوه تابستانی کالری سوز

آلبالو مملو از رزوراترول است، آنتی اکسیدانی که برای ایجاد تغییرات در بدن، عملکردی بسیار قوی دارد. محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن، پولمن دریافتند که موش‌هایی که دوزهای بالایی از رزوراترول دریافت کردند، می‌توانند چربی سفید اضافی بدن خود را به چربی قهوه‌ای تبدیل کنند. این رویداد متابولیسم را افزایش داده و به سوزاندن کالریِ بیشتر و کاهش وزن کمک می‌کند.
 
آلبالو و کاهش وزن 

گریپ فروت؛ میوه کاهنده وزن تابستانی

گریپ فروت علاوه بر محتوای بالای ویتامین خود که می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و به شما در دفع سرماخوردگی‌های تابستانی کمک کند، برای افرادی که سعی در لاغری دارند، انتخاب شگفت‌انگیزی است. مطالعات نشان می‌دهد که گریپ فروت می‌تواند به تثبیت سطح انسولین نیز کمک کند. محققان دانشگاه واندربیلت دریافتند بزرگسالان چاق که قبل از غذا نصف فنجان آب گریپ فروت خالص می‌نوشند، به طور قابل توجهی شاهد کاهش وزن خود خواهند بود. لازم به ذکر است که گریپ فروت باید به مقدار کم مصرف شود. زیرا این میوه بر سیستم عروق بدن تأثیرگذار است.
 
گریپ فروت برای لاغری شکم 

هلو؛ میوه سلامتی و لاغر کننده تابستانه

قرار دادن تعدادی هلو در رژیم غذایی می‌تواند این تابستان را به سالم‌ترین تابستان شما تبدیل کند. هلو منبع خوبی از ویتامین و بتاکاروتن است که هر دو با بهبود سلامت سیستم ایمنی و کاهش وزن مرتبط هستند. همچنین محققین می‌گویند اگر روزانه ۱ هلو مصرف کنید، علاوه بر آهن، ۵۰ درصد ویتامین مورد نیاز بدن خود را تأمین کرده‌اید. اگر می‌خواهید برای کاهش وزن خود انتخاب سالم‌تری داشته باشید، هلو را در مخلوط کن ریخته و فریز کرده و به عنوان یک دسر بدون شکر مصرف کنید.
 
خواص هلو برای لاغری

انبه؛ میوه تابستانی سرشار از فیبر و کالری سوز

انبه به دلیل داشتن مقادیر کافی ویتامین و مواد مغذی، احساس سیری را به فرد منتقل کرده و برای کنترل اشتها بی‌نظیر است. این میوه سرشار از فیبر بوده و با افزایش عملکرد گوارشی بدن، به سوزاندن کالری ‌اضافی و کاهش وزن کمک می‌کند. در یک مطالعه، شرکت‌کنندگانی که عصاره دانه انبه آفریقایی مصرف کردند، با کاهش وزن و سایز قابل توجهی به ویژه در دور کمر و باسن مواجه شدند.
 
انبه و رژیم لاغری 

شاه توت؛ میوه تابستانی ضد اضافه وزن

شاه توت سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است. راتین موجود در شاه توت می‌تواند یک رویکرد درمانی جدید برای درمان چاقی و دیگر بیماری‌های مرتبط با اضافه وزن ارائه کند. راتین با فعال کردن چربی قهوه‌ای و افزایش سوخت و ساز بدن، به کاهش وزن و آب شدن چربی‌های شکم کمک می‌کند. همچنین شاه توت با سوزاندن انرژی و تولید حرارت در بدن، در درمان چاقی نقش بسزایی ایفا کرده و از ابتلای افراد چاق به بیماری‌های ناشی از اضافه وزن پیشگیری می‌کند.
 
خواص شاه توت برای لاغری

آلو سیاه؛ میوه مناسب تابستانی برای کاهش وزن

یکی از مهم‌ترین خواصی که آلو سیاه یا همان آلو برقانی که البته با نام آلو جنگلی هم شناخته می‌شود دارد، کمک به کاهش وزن است. زیرا خوردن این میوه، به فرد احساس سیری منتقل کرده و از خوردن خوراکی‌های متفرقه توسط فرد جلوگیری می‌کند. همین امر به کاهش وزن منجر می‌شود. فقط کافیست روزانه چند عدد آلو سیاه مصرف کنید تا به سرعت به نتیجه دلخواه برسید.
 
تأثیر آلوسیاه در لاغری 

شلیل؛ میوه لاغری تابستانه

شلیل علاوه بر کم کالری بودن، سرشار از بتاکاروتن، آنتی‌اکسیدان‌هایی چون ویتامین و روی بوده و با داشتن مقادیر زیادی فیبر، انتخابی مناسب برای کاهش وزن است. محققان دریافتند که فیبر به عنوان یک کربن پر کننده و هضم کننده است و باعث طولانی‌تر شدن احساس سیری می‌شود. این میوه تابستانه در بهبود هضم غذا و عملکرد دستگاه گوارش نیز به شدت تأثیرگذار است. برای کاهش وزن می‌توانید روزانه آن را مصرف کنید و یا میوه را خرد کرده و آن را به غلات صبحانه سرد یا ماست اضافه کنید.
 
خوردن شلیل برای لاغری

طالبی؛ میوه تابستانی پر آب برای لاغری

طالبی کالری بسیار کمی دارد و از جمله میوه‌های مناسب برای رژیم غذایی کاهش وزن است. از دیگر خواص طالبی، داشتن میزان بالایی آب و مواد مغذی است. طالبی سرشار از فیبر بوده و مصرف آن موجب احساس سیری می‌شود و از این طریق از پرخوری جلوگیری کرده و به کاهش وزن و لاغری کمک می‌کند. حدود ۹۰ درصد طالبی از آب تشکیل شده و می‌تواند یک گزینه بسیار عالی برای رژیم لاغری باشد.
 
رژیم لاغری طالبی 

گیلاس؛ میوه تابستانی آب کننده چربی شکم

گیلاس میوه‌ای کم کالری و آبدار است. گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین A، C، E و ویتامین‌های گروه مانند تیامین، ریبوفلاوین و ویتامین B6 است که باعث افزایش متابولیسم بدن شده و سوخت ‌و ساز بدن را زیاد می‌کند. بنابراین خوردن این میوه خوشمزه به کاهش وزن، آب شدن چربی‌های شکم و لاغری کمک می‌کند. علاوه بر این فیبر موجود در گیلاس، اشتها را کاهش داده و با جلوگیری از پرخوری، به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند.
 
خواص گیلاس برای لاغری 

جدول کالری میوه‌های کم کالری تابستان

طبق تحقیقات انجام شده کالری میوه‌های لاغر کننده تابستانی در جدول زیر قابل مشاهده است.
 
جدول مقدار کالری میوه‌های تابستانی برای رژیم لاغری 

کم کالری‌ترین میوه لاغر کننده تابستان کدام است؟

میوه‌های تابستانی کم کالری و سرشار از فیبر، راتین، رزوراترول، ویتامین C، بتاکاروتن و ویتامین‌های گروه B در کاهش وزن نقش بسزایی دارند. بنابراین قرار دادن این میوه‌های سرشار از مواد مغذی در رژیم لاغری بهترین انتخاب است. طبق تحقیقات انجام شده میوه‌های کم کالری و لاغر کننده تابستان عبارتند از هندوانه، خربزه، طالبی، گریپ فروت، توت فرنگی، آناناس، هلو، آلو سیاه، شاه توت، آلبالو، شلیل، گیلاس و انبه. از میان این میوه‌ها، هندوانه کم کالری‌ترین میوه لاغر کننده تابستان است.

از میان میوه‌های لاغر کننده تابستانی کدام را برای رژیم لاغری خود انتخاب می‌کنید؟

 

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
مرضیه شریفی
علی
2020-05-24 23:39:36
پاسخ
1
0
پاسخ
جالب بود
داغ‌ترین برچسب‌ها