منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
ادویه های زیبایی را بشناسیم
ادویه های زیبایی را بشناسیم

ادویه های زیبایی را بشناسیم

تاریخ انتشار:
7 آبان 1397
زمان مورد نیاز:
6 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
18 بهمن 1398
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:


به گزارش مجله پزشکی ادویه ها تنها برای خوش طعم کردن غذا بکار نمی روند و در درمان بیماری ها و حتی زمینه ی زیبایی هم می توان از آنها استفاده کرد. در این مقاله می خواهیم با ادویه هایی آشنا شویم که شما را زیباتر می کنند!

زنجبیل

زنجبیل دارای آنتی اکسیدان های مفیدی است که با کمک آنها می توان از پیری زودرس و رنجور بودن چهره جلوگیری کرد. از زنجبیل می توان برای از بین بردن شوره ی سر هم کمک گرفت. این ادویه خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و برای حفاظت از موها گزینه ی بسیار منا سبی است.

زردچوبه

زردچوبه که می توان از آن بعنوان ادویه ای طلایی نام برد یک درمان طبیعی برای بیماری های پوستی به شمار می آید. می توانید مقداری پودر زردچوبه را آب خیار و آبلیموی تازه مخلوط کنید و روی پوستتان قرار دهید. پانزده دقیقه روی پوستتان بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید. پس از چند هفته ادامه ی اینکار می توانید اثرات جالب این معجون را در زیبایی و شفافیت پوستتان ببینید.

از زردچوبه می توان به عنوان لایه بردار هم استفاده کرد. این ادویه را با مقداری آرد و آب مخلوط کنید و خمیر بدست آمده را قبل از حمام روی تمام پوستتان کشیده و ماساژ دهید.

نکته: اثر درمان های طبیعی را به شرطی می توان مشاهده کرد که صبور باشید و در طولانی مدت و بصورت مستمر از آن استفاده کنید!

دارچین

ادویه ای خوش عطر و بو که بر طبق تحقیقات انجام شده اثر خوبی بر کم عمق شدن چین و چروک پوستی دارد. دارچین رگ های خونی را تحریک کرده و باعث خون رسانی بهتری به پوست می شود. برای اینکار می توانید از پودر یا عصاره ی دارچین استفاده کنید و مخلوط آن با روغن زیتون را به پوستتان زده و ماساژ دهید.

پودر سیر

پودر سیر آمینو اسید مفیدی دارد که می تواند برای پوستتان معجزه آفرینی کند! پودر سیر را می توان اکسیر زیبایی و سلامت نامید. تحقیقات نشان داده است افرادی که از پودر سیر برای موهایشان استفاده کرده اند به ندرت دچار ریزش مو شده اند و به رشد موهای شان هم اضافه شده است.

می توانید پودر سیر را با روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را به کف سر و موهای خود زده و بگذارید برای نیم ساعتی بماند و سپس با آب ولرم موهای تان را بشویید.

فلفل قرمز

این ادویه ی تند می تواند تازگی را به پوست شما برگرداند. فلفل پوست شما را قابل انعطاف نگه می دارد. می توانید با کمک گرفتن از این ادویه پوست خود را که خشک و شکننده شده است، ترمیم کنید.

یک مقدار آووکادو را له کرده و با پودر فلفل قرمز و کمی عسل مخلوط کرده و روی پوست خشک شده ی خود قرار دهید و کمی ماساژ بدهید. بعد از پانزده دفیفه به خوبی پوست خود را بشویید. حواستان باشد که این مخلوط به هیچ وجه با چشمانتان تماس نداشته باشد.

منبع:  thehealthy

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
مجله پزشکی
داغ‌ترین برچسب‌ها