منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
مزایای استفاده از ضد آفتاب ضد لک
مزایای استفاده از ضد آفتاب ضد لک

مزایای استفاده از ضد آفتاب ضد لک

تاریخ انتشار:
22 تیر 1403
زمان مورد نیاز:
3 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
22 تیر 1403
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

با توجه به تاثیرات مخرب نور خورشید بر پوست استفاده از ضد آفتاب‌­ها در روتین روزانه امری واجب است. ضد آفتاب­ها در انواع مختلف و با کاربردهای متفاوت تولید می­‌شوند. یکی از نمونه‌­های آن­ها، ضد آفتاب ضد لک است که به منظور جلوگیری از ایجاد لک و تیرگی بر روی پوست مورد استفاده قرار می­گیرد. با افزایش سن یا قرار گرفتن‌های طولانی مدت در معرض نور آفتاب یا تغییرات هورمونی یا استفاده از لیزر به مرور زمان لک­‌هایی بر پوست ظاهر می‌­شود. بنابراین در صورت عدم مراقبت و بی توجهی کم کم زیاد شده و رنگ آن­ها تیره می­گردد. بنابراین ضد آفتاب ضد لک بهترین راهکار برای پیشگیری یا درمان یا کاهش چنین عارضه پوستی است. با توجه به اهمیت این محصول در سلامت پوست در این مقاله به برسی ضد آفتاب ضد لک و فواید آن می­پردازیم.

ضد آفتاب ضد لک چیست؟

این محصول کاربردی از جمله محصولات مراقبتی و محافظتی پوست است که استفاده منظم از آن باعث کاهش ملاسما می­شود. بافت سبک ضد آفتاب­های ضد لک و همچنین جذب سریع آن توسط پوست باعث می­شود که فرد هیچ احساس سنگینی بر پوست خود نداشته باشد.

به دلیل وجود موادی همچون ویتامین E و مشتقات ویتامین C و هیالورنیک اسید و آنتی اکسیدان در ترکیبات آن، از پوست در برابر پیری زودرس جلوگیری می­نماید. هیالورنیک اسید نقش آبرسانی پوست را بر عهده دارد و به همراه شی باتر به عنوان مرطوب کننده و رطوبت رسان عمل می­کنند.

وجود آربوتین در فرمولاسیون این ضد آفتاب در جلوگیری از ایجاد لک‌­های جدید بر پوست موثر است. همچنین وجود عصاره برخی گیاهان مانند شیرین بیان باعث روشن شدن رنگ پوست می­گردد. زینک اکساید نیز از جمله ترکیبات این محصول است که علاوه بر تاثیر گذاری در برطرف کردن باکتری پوست در روشن شدن رنگ پوست نقش دارد.

اسید سیتریک، پروتئین هیدرولیز شده گندم، نیاسینامید، فنیل اتیل رزورسینول و تیتانیوم دی اکسید و بسیاری از مواد مغذی دیگر در فرمولاسیون این ضد آفتاب‌­ها­، آن­ها را به یک محصول فوق العاده در محافظت از پوست در برابر امواج UV تبدیل کرده است. همین ویژگی در پیشگیری از بروز عارضه‌­های پوستی و حتی در کاهش آن­ها بسیار موثر عمل می­کنند.

مزایای استفاده از ضد آفتاب ضد لک

فواید ضد آفتاب ضد لک

ضد آفتاب‌­ها از جمله محصولاتی هستند که برای پوست فواید زیادی دارند. به گونه‌ای که استفاده روتین از آن­ها باید در دستور کار همه افراد قرار گیرد. برای افرادی که لکه­‌های تیره بر پوست آن­ها وجود دارد، به کاربردن ضد آفتاب ضد لک یک امر ضروری و بسیار مهم است. چرا که این نمونه ضد آفتاب­‌ها به دلیل فرمولاسیون خاص خود مزایای زیادی برای پوست دارند که از آن جمله می­توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • محافظت عمقی از پوست
  • جلوگیری از ایجاد لک بر پوست و کاهش لکه­‌های تیره پوست
  • تسکین دهنده پوست
  • پیشگیری از پیری زودرس پوست در اثر اشعه­‌های مضر نور خورشید
  • داشتن بافت سبک
  • عدم ایجاد احساس سنگینی بر پوست
  • محافظت از پوست در مقابل اشعه‌­های UVA و UVB
  • جذب سریع
  • عدم ایجاد رد سفید بر پوست
  • روشن کننده رنگ پوست

نحوه استفاده از ضد آفتاب ضد لک

به کار بردن ضد آفتاب‌­های ضد لک برای همه افراد توصیه می­شود. چرا که اشعه­‌های مضر نور خورشید در همه جا وجود داشته و با نفوذ به لایه­‌های عمقی پوست باعث آسیب آن و در نتیجه پیری زودرس و همچنین ایجاد لکه بر پوست می­شود. استفاده از ضد آفتاب و نحوه صحیح به کار بردن آن برای افرادی که گرفتار هایپرپیگمانتاسیون ضروری است چرا که قرار گرفتن این افراد در معرض نور آفتاب باعث تیره شدن رنگ لکه‌­های موجود بر پوست آن­ها شده و علاوه بر آن عارضه‌­های پوستی آن­ها را تشدید می­‌کند. بنابراین حتما حدود پانزده دقیقه قبل از خروج از منزل باید ابتدا پوست خود را با شوینده مناسب تمیز نمایند. سپس مقدار مورد نیاز از ضد آفتاب را زده و آن را ماساژ دهند تا به خوبی جذب پوست گردد. نکته مهم این است که حتما پس از حدود دو ساعت پس از اولین مرتبه، حتما باز هم از آن استفاده نمایید.

مزایای استفاده از ضد آفتاب ضد لک

برترین ضد آفتاب های ضد لک

در راستای اهداف فروشگاه آرایشی و بهداشتی یاشیل شاپ و تاکید بر تهیه و ارائه مرغوب­ترین محصولات از معتبرترین برندها، سه مورد از برترین ضد آفتاب‌­های ضد‌لک که استفاده از آن­ها برای پوست فواید زیادی دارد در این فروشگاه موجود است که در ادامه به معرفی آن­ها می­پردازیم.

 ضد آفتاب ایزدین اکتیو یونیفای روشن کننده و ضد لک

این ضد آفتاب Isdin با SPF50 دارای فرمولاسیون ویژه است که از تجمع ملانین و ایجاد لک جلوگیری می‌کند و با قابلیت روشن کنندگی که دارد لک‌های قدیمی را از بین می‌برد و اثر آن در یک ماه کاملا مشهود می‌باشد. بافت فلوئیدی و سبکی دارد و برای پوست‌های نرمال، خشک و آتوپیک مناسب است. حاوی نیاسینامید که کوچک کننده منافذ بوده و آسکوربیک اسید با خاصیت آنتی اکسیدانی که روشن کننده و ضدلک می‌باشد.

ضد آفتاب روشن کننده و ضد لک +SPF50 درماتیپیک

این کرم ضد آفتاب ضد لک با دارا بودن فرمولاسیون خاص ضمن حفاظت از پوست در برابر نور خورشید از ایجاد لک روی پوست نیز جلوگیری می­نماید. حتی افرادی که روی پوست خود دارای لک‌­های تیره رنگ هستند با استفاده روتین از این کرم می­توانند تا حد زیادی آن­ها را کاهش دهند. این نمونه کرم­‌های ضد آفتاب دارای ساختار و بافت سبکی هستند و فرد با استفاده از آن­ها احساس ناخوشایندی به وی دست نمی­دهد. همچنین این ضد آفتاب هیچ گونه رد سفیدی بر پوست باقی نمی­گذارد. از مزایای دیگر این محصول این است که در برابر آب و عرق کردن زیاد مقاوم بوده و خاصیت خود را از دست نمی­دهد.

ضد آفتاب ضد لک اوریاژ بریسان SPF50 Uriage

این محصول با داشتن ترکیبات فوق العاده ضمن دارا بودن خواص ضد لک در روشن کردن رنگ پوست نیز تاثیر گذار است. همچنین این نمونه ضد آفتاب دارای خواص آنتی اکسیدان بوده و در ترمیم و تسکین پوست­‌های آسیب دیده از اشعه های مضر نور خورشید تاثیر گذار است. بافت سبک و بدون بو و بی رنگ آن باعث شده که حتی افرادی که دارای پوست حساس هستند نیز بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. از مزایای دیگر این ضد آفتاب جذب سریع و پخش شدن روان و راحت آن است که باعث می­شود علاوه بر سهولت استفاده هیچ رد سفیدی نیز بر پوست به جا نماند.

مزایای استفاده از ضد آفتاب ضد لک

خرید انواع ضد آفتاب ضد لک از یاشیل شاپ

اگر به دنبال بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی هستید، فروشگاه اینترنتی یاشیل شاپ بهترین فروشگاه برای خرید چنین محصولاتی است. اصل بودن کالا، داشتن کیفیت بالا و قیمت منصفانه و ارائه راهنمایی­های لازم در مورد هر محصول از جمله فاکتورهایی است که فروشگاه آرایشی و بهداشتی یاشیل شاپ در فروشگاه خود همواره بر آن­ها تاکید داشته و رعایت کرده است. با توجه به وجود نمونه‌­های مختلف لوازم آرایشی و بهداشتی و دغدغه مندی مشتریان محترم در مورد کیفیت کالاها و همچنین اصل یا تقلبی بودن آن­ها، لازم است که حتما چنین محصولاتی از فروشگاه­های معتبر تهیه گردد زیرا استفاده از یک کالای بی کیفیت می­تواند تهدیدی جدی برای سلامت پوست محسوب شود. شما می­توانید با یک جستجوی ساده و مقایسه برندها و قیمت کالاها با یکدیگر با خاطری آسوده، خرید خود را از فروشگاه یاشیل شاپ به صورت آنلاین یا با مراجعه حضوری انجام دهید.

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
مدیر سایت

داغ‌ترین برچسب‌ها