منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
مزایای ایمپلنت یک روزه دیجیتال
مزایای ایمپلنت یک روزه دیجیتال

مزایای ایمپلنت یک روزه دیجیتال

تاریخ انتشار:
22 تیر 1403
زمان مورد نیاز:
3 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
22 تیر 1403
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

ایمپلنت یکی از روش‌های جایگزینی دندان‌های از دست رفته می‌باشد. کاشت ایمپلنت ممکن است چندین ماه طول بکشد و همین موضوع منجر به این می‌شود که بسیاری از بیماران قید این روش درمانی را بزنند. طول دوره درمان یکی از مهمترین مواردی است که اکثر افراد به آن توجه می‌کنند. به همین منظور به دنبال انجام روش‌هایی می‌روند که طول درمان کوتاهی دارند و می‌توانند نتایج خوبی را از خود بر جای بگذارند. اما جای نگرانی نیست، می‌توان از ایمپلنت یک روزه دیجیتال استفاده کرد.

ایمپلنت یک روزه که با عنوان ایمپلنت فوری نیز شناخته می‌شود یکی از روش‌های عالی برای افرادی می‌باشند که می‌خواهند در مدت زمان کوتاهی جایگزینی برای دندان‌های از دست رفته خود داشته باشند. در ادامه به بررسی مزایای ایمپلنت یک روزه دیجیتال می‌پردازیم، پس با ما همراه باشید.

کاهش دوره درمان در ایمپلنت یک روزه دیجیتال

یکی از اصلی‌ترین مزایای ایمپلنت یک روزه دیجیتال، کاهش دوره درمان می‌باشد. به این صورت که دندانپزشک قادر به کاشت ایمپلنت بلافاصله بعد از کشیدن دندان است. این در حالی است که ایمپلنت معمولی به 5 تا 6 ماه زمان برای کاشت نیاز دارد.

حفظ اعتماد بنفس بیماربا ایمپلنت یک روزه

از دست دادن دندان مخصوصا در ناحیه جلویی فک بالا یا پایین می‌تواند بر روی چهره و لبخند افراد تاثیر منفی بگذارد و کاهش اعتماد بنفس آنها را به همراه داشته باشد. این موضوع در حالی است که با ایمپلنت یک روزه دیجیتال می‌توان در یک جلسه کاشت را انجام داد.

مزایای ایمپلنت یک روزه دیجیتال

فرایند کاشت بدون درد در روش ایمپلنت دیجیتال

یکی دیگر از اصلی‌ترین مزایای ایمپلنت یک روزه دیجیتال که بیشتر افراد را به سمت خود جذب می‌کند، بدون درد بودن فرایند کاشت است. کاشت ایمپلنت فوری به صورت دیجیتال با استفاده از تجهیزات مدرن و بروز انجام می‌شود و یک برش بسیار کوچکی بر روی لثه ایجاد می‌گردد.

دقت بالای راهکار ایمپلنت یک روزه

از آنجایی که در ایمپلنت دیجیتال از دستگاه‌های تصویری برداری سه بعدی برای تعیین محل دقیق کاشت و ساختارهای دندانی استفاده می‌شود، دقت تشخیص مشکلات دندانی بالا می‌رود و دندانپزشک بهتر می‌تواند در رابطه با کاشت ایمپلنت برای بیمار تصمیم بگیرد.

عدم نیاز به جراحی در روش ایمپلنت دیجیتال

بسیاری از روش‌هایی که برای درمان بی دندانی مورد استفاده قرار می‌گیرند نیاز به جراحی دارند. این در حالی است که ایمپلنت دیجیتال به جراحی نیاز ندارد و با ایجاد یک برش کوچک بر روی لثه می‌توان فرایند کاشت را آغاز کرد. ناگفته نماند که این برش به اندازه‌ای کوچک می‌باشد که حتی نیاز به بخیه ندارد.

مراقبت آسان بعد از کاشت ایمپلنت یک روزه

مراقبت صحیح و اصولی می‌تواند باعث افزایش طول عمر مفید ایمپلنت شود. از مهمترین نکات مراقبتی بعد از کاشت ایمپلنت فوری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده منظم از مسواک (بهتر است از مسواک‌های نرم و استاندارد استفاده شود)
  • کشیدن نخ دندان بعد از هر وعده غذایی
  • استفاده از دهانشویه بنا بر تجویز دندانپزشک
  • استفاده از آنتی بیوتیک‌های تجویز شده توسط دندانپزشک
  • عدم مصرف نوشیدنی‌های الکلی
  • عدم استعمال دخانیات
  • مراجعه منظم (هر 6 ماه یکبار) به دندانپزشکی برای معاینه ایمپلنت و وضعیت دهان و لثه
مزایای ایمپلنت یک روزه دیجیتال

ظاهری شبیه دندان طبیعی در ایمپلنت یک روزه دیجیتال

یکی دیگر از مزایای ایمپلنت یک روزه دیجیتال که افراد مختلف را به سمت خود جذب می‌کند، شکل ظاهری ایمپلنت می‌باشد که همانند دندان‌های طبیعی است. علاوه بر شکل ظاهری، با ایمپلنت همانند دندان‌های طبیعی به راحتی می‌توان غذا جوید. طبیعی بودن شکل و ظاهر ایمپلنت باعث حفظ فرم صورت نیز می‌شود و از افتادگی صورت در اثر از دست دادن دندان جلوگیری می‌کند.

بهبودی سریع ایمپلنت یک روزه

از آنجایی که برای کاشت ایمپلنت دیجیتال یک برش کوچک بر روی لثه ایجاد می‌شود، فرایند بهبودی سریع می‌باشد. سریع بودن فرایند بهبودی باعث کاهش احتمال بروز عفونت می‌شود. با این اوصاف نگران دوره نقاهت بعد از کاشت ایمپلنت دیجیتال نباشید.

عدم جابجایی دندان‌های پیرامون ایمپلنت

اگر جای دندان برای مدت طولانی در دهان بیمار خالی بماند، دندان‌های مجاور به مرور به سمت این فضای خالی حرکت می‌کنند. این در حالی است که با استفاده از ایمپلنت یک روزه در مدت زمان بسیار کمی می‌توان جایگزینی برای دندان از دست رفته قرار داد و مانع از حرکت دندان‌های پیرامون ایمپلنت شد.

جلوگیری از تحلیل استخوان‌های فک در روش ایمپلنت دیجیتال

یکی دیگر از مزایای استفاده از ایمپلنت فوری دیجیتال، جلوگیری از تحلیل استخوان فک می‌باشد. بنابراین ایمپلنت می‌تواند به حفظ سلامت استخوان فک و لثه نیز کمک کند. علاوه بر آن از ایجاد چین و چروک صورت جلوگیری می‌کند.

استحکام بالا روش ایمپلنت یک روزه

ایمپلنت‌ها همانند دندان‌های طبیعی از استحکام بالایی برخوردارند. به گونه‌ای که بیمار به راحتی می‌تواند با آن غذا بخورد.

حفظ آرامش بیمار در حین کاشت ایمپلنت

بسیاری از افراد از انجام کارهای دندانپزشکی وحشت دارند و این موضوع باعث به تاخیر انداختن درمان آنها می‌شود. اما این نکته را در نظر داشته باشید که در هنگام کاشت ایمپلنت دیجیتال دردی احساس نمی‌کنید و با آرامش می‌توانید جایگزینی برای دندان‌های از دست رفته قرار دهید.

موفقیت بیشتر کاشت ایمپلنت دیجیتال

از آنجایی که برای کاشت ایمپلنت دیجیتال از دستگاه‌های پیشرفته و عکس برداری سه بعدی استفاده می‌شود، موقعیت قرار گیری ایمپلنت به صورت دقیق مشخص می‌شود. این موضوع باعث افزایش شانس موفقیت کاشت ایمپلنت می‌گردد. با این اوصاف اگر به دنبال راهی مطمئن برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته خود هستید، همین الان نوبت خود را برای انجام ایمپلنت یک روزه دیجیتال در کلینیک تخصصی دیجیتال دندانپزشکی کارن رزرو کنید.

درد، تورم و خونریزی کم در روش ایمپلنت یک روزه دیجیتال

از آنجایی که ایمپلنت فوری در یک جلسه انجام می‌شود، درد و تورم و حتی خونریزی لثه بیمار به حداقل می‌رسد.

ایمپلنت یک روزه راهکار مناسب برای افراد مختلف

افراد مختلف می‌توانند از ایمپلنت یک روزه دیجیتال بهره مند شوند. با این حال افراد زیر کاندیدای خوبی برای کاشت این نوع ایمپلنت می‌باشند:

  • افرادی که از سلامت دهان و لثه برخوردارند.
  • افرادی که آستانه تحمل درد پایینی دارند و یا از انجام کارهای دندانپزشکی وحشت دارند.
  • افرادی که به هر دلیلی یک و یا تعدادی از دندان‌های خود در نواحی مختلف دهان را از دست داده‌اند.
  • افرادی که از سلامت عمومی بدن برخوردارند. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که افرادی همچون دیابتی‌ها نیز با کنترل دیابت و زیر نظر پزشک می‌توانند کاشت ایمپلنت داشته باشند.
  • افرادی که در اثر از دست دادن دندان‌های جلویی فک بالا و یا پایین دچار کاهش اعتماد بنفس شده‌اند و یا در خوردن غذا و صحبت کردن با مشکل مواجه هستند.

ایمپلنت دیجیتال تخصصی را در کارن پیدا کنید

هر فردی بنا به دلایل مختلفی ممکن است یک و یا تعدادی از دندان‌های خود را از دست بدهد و به دنبال جایگزینی برای دندان‌های از دست رفته باشد. یکی از جدیدترین راه‌هایی که اکثر دندانپزشکان برای دندان‌های از دست رفته توصیه می‌کنند، ایمپلنت است. اما از طرفی کاشت ایمپلنت کمی زمان بر می‌باشد. امروزه در کلینیک‌های مختلف همچون کلینیک دندانپزشکی کارن، ایمپلنت یک روزه دیجیتال انجام می‌شود. همانطور که در بخش‌های قبل اشاره کرده‌ایم در این روش با استفاده از دستگاه‌های مخصوص عکس‌های سه بعدی از محل کاشت ایمپلنت گرفته می‌شود تا دندانپزشک بتواند به راحتی محل دقیق کاشت را تشخیص دهد. از طرفی این ایمپلنت در یک جلسه کاشت می‌شود.

اگر شما هم به دنبال خدمات دندانپزشکی در تهران با کیفیت بالا هستید، همین الان نوبت خود را در کلینیک دندانپزشکی کارن رزرو کنید.

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
مدیر سایت

داغ‌ترین برچسب‌ها