منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
فوق تخصص روانشناس کودک در تهران
فوق تخصص روانشناس کودک در تهران

معرفی فوق تخصص روانشناس کودک در تهران

تاریخ انتشار:
24 خرداد 1403
زمان مورد نیاز:
4 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
24 خرداد 1403
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

کودکان دلبند ما موجودات بسیار حساسی هستند و توجه به سلامت روان آن‌ها خیلی ضروری است. مخصوصا در سال‌های ابتدایی زندگی، که تاثیر پذیری بسیار بالایی از والدین و محیط اطراف خود دارند. از این رو باید از روش‌های تربیتی مناسبی برای برخورد با آن‌ها استفاده نمود و در همین راستا مراجعه به یک روانشناس خوب و متخصص‌ می‌تواند برای کودکان‌ می‌تواند بسیار مفید و موثر واقع شود. به عبارتی والدین‌ می‌توانند با مراجعه به بهترین روانشناس کودک و دریافت مشاوره‌های لازم رابطه خوبی با کودک خود برقرار کنند و به درمان مشکلات کودک و بهبود سلامت روان او کمک کنند.

اگر‌ می‌خواهید بدانید که چگونه بهترین درمان فرزند خود را بیابید پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

روانشناس کودک کیست؟

شاخه مهمی از روانشناسی و مشاوره، روانشناسی کودک است که به بررسی مسائل حوزه کودک و نوجوان‌ می‌پردازد. مراجعه به این روانشناسان برای تربیت صحیح فرزند و حفظ سلامت روان آن‌ها کاملا واجب و ضروری است. روانشاس کودک همواره در تلاش است که با بررسی و مطالعه، شناخت و درمان مسائل شناختی، روانی، رفتاری و عاطفی کودک موجب ارتقا کیفیت سلامت روان کودک شود و کودک را در پروسه زندگی به سمت سلامت ذهن و روان هدایت نماید. در واقع اساس کار این روانشاسان کار با کودکان است و آن‌ها اقدامات لازم را برای بهبود سلامت روحی کودکان انجام‌ می‌دهند. روانشناسان کودک با ارائه مشاوره‌هایی به والدین در زمینه شیوه‌های درست فرزند پروری، مراقبت از سلامت ذهن و روان کودک آن‌ها را راهنمایی‌ می‌کند تا بتوانند فرزندانی سالم و با نشاط تربیت کنند.

بهترین روانشناس کودک چه ویژگی‌هایی دارد؟

پیدا کردن یک روانشناس کودک خوب و مراجعه به آن بسیار حائز اهمیت است و باید این کار به درستی انجام شود تا بتوان بهترین نتایج را دریافت نمود. یک روانشناس خوب در حوزه درمان کودکان باید از ویژگی‌های زیر برخوردار باشد.

تخصص کودک

حوزه کودک و نوجوان یک حوزه خاص است و والدین برای دریافت خدمات روان درمانی اصولی برای کودک دلبند خود باید حتما به یک متخصص کودک مراجعه نمایند. در واقع‌ می‌توان گفت که ویژگی بهترین روانشناس کودک، تخصص اوست. از این رو در زمان انتخاب روانشناس برای دریافت خدمات روانشناسی باید به تخصص وی توجه ویژه‌ای داشته باشید.

مهارت روانشناس کودک

علاوه بر تخصص، روانشناس کودک باید از مهارت کافی نیز برخوردار باشد تا بتوانید با مراجعه به آن به عنوان درمانگر کودک به هدف خود برسید. برای بررسی مهارت روانشناس کافیست روزمه کاری او را بررسی کنید تا با اطمینان خاطر بتوانید بهترین روانشناس را برای درمان کودک خود انتخاب نماید.

توانایی برقراری ارتباط با کودک

یک روانشناس خوب باید بتواند ارتباط مناسبی را با کودک برقرار نماید. در واقع باید به راهکارهای صحیح برخورد با کودک و جذب او به ادامه فرآید درمان مسلط باشد. با توجه به اینکه کودکان سخت تر با دنیای اطراف خود و افراد جدید ارتباط برقرار‌ می‌کند، این توانایی بسیار مهم است و باید درمانگر کودک حتما از این ویژگی برخوردار باشد.

توانایی ارتباط با والدین کودک

روانشناس باید بتواند ارتباط خوبی را با والدین کودک برقرار کند تا بتواند گزارش رفتار، پیشرفت‌ها و وضعیت روحی و روانی کودک را به خوبی به والدینش انتقال دهد. به این ترتیب با همکاری والدین راحت‌تر‌ می‌تواند مشکلات کودک را برطرف کند.

فوق تخصص روانشناس کودک در تهران

 چرا سلامت روان کودکان بسیار حائز اهمیت است؟

کودکان از همان بدو تولد همانند یک لوح سفید بدون هیچ نقش و نگاری هستند. در واقع برقراری ارتباط با افراد، والیدن و محیط اطراف موجب شکل گیری شخصیت آن‌ها‌ می‌شود. گاهی اوقات در فرآیند رشد نمو به دلایل مختلفی کودکان دچار مشکلات رفتاری، ذهنی و روانی‌ می‌شوند که باید آن‌ها را کنترل و مدیریت نمود. از این رو نیاز است که والدین برای حل این مسائل و برداشتن این مشکلات از سر راه کودک خود چاره ای بیاندیشند که بهترین راه همان مراجعه به روانشناس کودک خواهد بود.  در واقع مراجعه به روانشناس کودک به چند دلیل زیر بسیار حائز اهمیت است.

کمک به رشد و نمو صحیح کودک

والدین با مراجعه به بهترین روانشناس کودک‌ می‌توانند رشد کودک را در مسیر صحیحی پیش ببرند. به عبارتی با کمک روانشناس‌ می‌توانند کودکی را تربیت کنند که از لحاظ ذهنی و روانی سلامت تر از سایر همسالان خود است.

آموزش مهارت ها به کودک توسط روانشناس

کودکان نیازمند به آموزش هستند و آموزش صحیح و مناسب‌ می‌تواند در ابعاد رشدی، رفتاری و اجتماعی کودک بسیار موثر باشد. از این رو روانشناسان کودک باید از مهارت‌های کافی در حوزه‌های مختلف برخوردار باشند.

درمان مسائل روانشناختی

در برخی از کودکان مسائل روانشناختی مانند بیش فعالی، اختلال اوتیسم و … وجود دارد که نیاز است برای ریشه یابی این مسائل و درمان آن‌ها خانواده‌ها به بهترین روانشناس کودک مراجعه کنند. گاهی اوقات در درمان مواردی مانند اختلالات بیش فعالی نیاز به مداخله دارویی نیز وجود دارد که البته باید به دستور یک درمانگر در کنار روان درمانی انجام شود. در واقع دارو درمانی موجب کاهش علائم آزاردهنده اختالات و کنترل رفتارها‌ می‌شود.

فوق تخصص روانشناس کودک در تهران

چگونه بهترین روانشناس کودک را پیدا کنیم؟

انتخاب بهترین روانشناس کودک تهران یکی از چالش برانگیزترین انتخاب‌ها برای والدین است. برای این منظور باید در ابتدا در جستجوی یک مرکز روانشناسی کودک باشید که درمانگران متخصص و مجربی در آن مشغول به فعالیت هستند. برای این منظور نیاز است که رزرومه کاری و تحصیلی هر یک از درمانگران را با دقت کاملا بررسی کنید. دقت داشته باشید که حتما مراکز معتبر و نام آشنا که امکان بررسی پیشنیه فعالیت آن‌ها وجود دارد را برای دریافت مشاوره انتخاب کنید تا بتوانید اطمینان حاصل کنید از تجربه و تخصص کافی برخوردار هستند و‌ می‌توانند به خوبی مشکل کودک شما را برطرف کنند.

اهمیت ارتباط با روانشناس کودک در زندگی کودکان

انتخاب بهترین روانشناس کودک تهران امری بسیار مهم ، ضروری برای تربیت کودکان سالم است. از این رو اگر تربیت و فرزندپروری صحیح و اصولی برایتان حائز اهمیت است و‌ می‌خواهید کودک دلبندتان از لحاظ سلامت روان در محیط امنی قرارداشته باشد  باید بهترین مرکز را برای دریافت خدمات درمانی و مشاوره کودک انتخاب کنید. یکی از بهترین روانشناسان کودک تهران که‌ می‌توانیم به شما پیشنهاد کنیم دکتر ناهید کرمی است. ایشان دارای تخصص و تجربه کافی در زمینه روانشناسی کودک و نوجوان است و خدمات متنوعی را به صورت حضوری و یا آنلاین ارائه‌ می‌دهد تا والدین بتوانند مشکلات روانی کودکان خود را شناسایی کنند و با استفاده از راه حل‌های موجود به بهبود سلامت روان کودک خود کنند. برای رزرو نوبت دکتر ناهید کرمی و دریافت مشاوره حضوری و آنلاین از این روانشناس مجرب کافیست به وب سایت ایشان مراجعه کنید.

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
مدیر سایت

داغ‌ترین برچسب‌ها