منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
نتیجه بلفاروپلاستی کی مشخص میشود
نتیجه بلفاروپلاستی کی مشخص میشود

نتیجه بلفاروپلاستی کی مشخص میشود

تاریخ انتشار:
1 اسفند 1402
زمان مورد نیاز:
3 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
7 اسفند 1402
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

یک سوالی که بعد از عمل جراحی دو یا چهار پلک بوجود می‌آید این است که نتیجه بلفاروپلاستی کی مشخص میشود؟ با ما همراه باشید تا به این سوال بصورت کامل پاسخ دهید.

عمل بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی، جراحی زیبایی است که برای رفع افتادگی پلک بالا و پف زیر چشم انجام می‌شود. در این عمل، جراح پوست اضافی، چربی‌ها و عضلات فلج شدهٔ این ناحیه را برداشته و پلک‌ها را به شکل طبیعی‌تر درمی‌آورد.

اندازهٔ برش، میزان برداشت پوست و بخیه زدن جراحی در این عمل بسیار مهم است. جراح باید با دقت و تجربهٔ کافی، این مراحل را انجام دهد تا از بروز عوارض احتمالی جلوگیری کند.

بعد از عمل بلفاروپلاستی چه اتفاقاتی می افتد؟

دوره نقاهت عمل پلک حدوداً 17 روز است. در این مدت، کبودی، ورم و التهاب در اطراف چشم‌ها وجود دارد که با گذشت زمان بهبود می‌یابد. در طی این مدت، باید به چشم‌پزشک مراجعه کنید تا بخیه‌ها بررسی و کشیده شوند.

به طور کلی، دوره نقاهت عمل بلفاروپلاستی سخت و اذیت‌کننده نیست و می‌توان آن را به راحتی سپری کرد. نتیجه این عمل تا چند ماه بعد کامل می‌شود و فرم چشم‌ها مشخص می‌شود.

نتیجه بلفاروپلاستی کی مشخص میشود

نتیجه بلفاروپلاستی کی مشخص میشود

افراد پس از عمل بلفاروپلاستی، مشتاقانه منتظرند که بتوانند به فعالیت‌های روزمره خود بازگردند، چشمانشان حالت طبیعی خود را به دست آورد و جای زخم، تورم و کبودی‌ها از بین برود. به طور کلی، نتیجه نهایی این عمل زیبایی چشم تا چند ماه بعد کامل نمی‌شود. با این حال، اگر فرد مراقبت‌های بعد از عمل را به طور مرتب و طبق دستور پزشک انجام دهد، می‌تواند انتظار داشته باشد که بین 2 تا 3 هفته پس از عمل، شاهد نتایج قابل توجهی باشد.

بلفاروپلاستی در 6 هفته بعد از انجام عمل

یکی از مهمترین سوالات بیماران بعد از انجام عمل پلک این است که نتیجه عمل زیبایی پلک کی مشخص می‌شود. با ما همراه باشید تا 6 هفته بعد از جراحی را برای شما تداعی کنیم:

هفته اول بعد از جراحی بلفاپلاستی

پس از جراحی بلفاروپلاستی، بسیار مهم است که استراحت کافی داشته باشید. کبودی و تورم در هفته اول کاملاً طبیعی است و می توانید با استفاده از کمپرس سرد به مدت 10 دقیقه در فواصل 10 دقیقه به کاهش آنها کمک کنید. همچنین، از انجام فعالیت های سنگین و مصرف غذاهای شور و نوشابه ها خودداری کنید.
تصویر کمپرس سرددر پنجره جدیدی باز می‌شود.

هفته دوم بعد از عمل بلفاپلاستی

کبودی و تورم همچنان تا هفته دوم ادامه دارد. برای محافظت از چشمان خود در برابر نور خورشید از عینک آفتابی استفاده کنید. همچنین، از استفاده از موبایل و کامپیوتر به مدت طولانی خودداری کنید تا از خشکی چشم جلوگیری کنید.

نتیجه بلفاروپلاستی کی مشخص میشود

سومین هفته  پس از عمل بلفاپلاستی

در هفته سوم، علائم بهبود می یابد و می توانید به فعالیت های کاری خود بازگردید. تاری بینایی و درد نیز کاهش می یابد. مقدار کمی کبودی همچنان وجود دارد که به تدریج برطرف می شود. همچنین، می توانید با نظر پزشک از قطره چشمی استفاده کنید.

 هفته چهارم  پس از جراحی بلفاپلاستی

روند بهبودی همچنان ادامه دارد. استراحت و خواب کافی را فراموش نکنید. همچنین، از اضطراب و استرس دوری کنید تا روند بهبودی را تسریع کنید.

 هفته های پنجم و ششم  پس از عمل بلفاپلاستی

در هفته پنجم، کبودی و تورم تقریباً برطرف می شود. همچنین، می توانید از لنز چشم استفاده کنید. در  هفته ششم، نتیجه نهایی جراحی ظاهر می شود. بسیار مهم است که در این هفته ها، توصیه های پزشک را جدی بگیرید و تمام دستورات پزشک را انجام دهید.

نتیجه بلفاروپلاستی کی مشخص میشود

نکات مهم بعد از جراحی بلفاروپلاستی

  • در صورت وجود درد، از مسکن های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.
  • از مالیدن چشمان خود خودداری کنید.
  • از مصرف الکل خودداری کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی خودداری کنید.
  • در صورت مشاهده هرگونه مشکل، با پزشک خود تماس بگیرید

رعایت مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی نقش مهمی در بهبودی سریع و موفقیت آمیز این عمل دارد.

معرفی دکتر شهرام شیرانی

دکتر شهرام شیرانی دارای بورد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی با بیش از ۳۰ سال سابقه و تخصص در انواع جراحی‌های زیبایی دارای “بورد تخصصی جراحی عمومی، برد فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی، فلوشیپ جراحی دست و اعصاب میحطی و جراحی میکرو” به عنوان بهترین متخصص بلفاروپلاستی در تهران هستند. برای مشاوره رایگان و تعیین نوبت با شماره ۰۲۱۸۸۶۷۸۵۱۲ حاصل فرمایید.

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
مدیر سایت
داغ‌ترین برچسب‌ها