منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
تزریق ژل چیست و چه کاربردهایی دارد ؟
تزریق ژل چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

تزریق ژل چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

تاریخ انتشار:
30 مرداد 1402
زمان مورد نیاز:
3 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
30 مرداد 1402
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

زیبایی و مفهوم آن در ذهن هر فرد متفاوت است و تمام افراد می‌توانند به معیارهایی از زیبایی برسند که دلخواهشان است. روش‌های زیادی برای زیبایی و بهبود جذابیت ظاهری وجود دارد که یکی از پرطرفدارترین‌های آن تزریق ژل است. تزریق ژل به منظور حجم دهی و جوانسازی پوست صورت و بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد و توانسته نتایج رضایت بخشی در زیباجویان ایجاد کند. در این مطلب هر آنچه در مورد تزریق ژل لازم است بدانید را خدمت شما عزیزان ارائه می‌کنیم.

تزریق ژل چیست؟

ژل یک فیلر مصنوعی و سازگار با بدن انسان است که به منظور افزایش حجم و برجسته سازی بافت زیر پوست به کار می‌رود. البته ژل‌های کنونی حاوی ماده طبیعی هیالورونیک اسید هستند که به صورت طبیعی در پوست وجود داشته و به جوانی و انعطاف پذیری آن کمک می‌کند. در تکنیک تزریق ژل، حجم خاصی از ژل را در نواحی خاصی از پوست صورت و بدن تزریق می‌کنند تا شادابی و جوانی را به آن برگردانند.

تزریق ژل به عنوان یک روش کم تهاجمی، یکی از امن‌ترین و موثرترین روش‌های حجی دهی به پوست که توسط تمام سازمان‌های بهداشتی و درمانی تایید شده است. ژل انواع مختلفی دارد که شامل ژل دائمی، موقت و نیمه موقت می‌باشد. ژل دائمی به دلیل عوارضی که دارد کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و بیشتر از ژل‌های موقت و نیمه موقت به عنوان فیلر استفاده می‌شود. تزریق ژل کاربردهای گسترده‌ای در زیبایی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

کاربردهای تزریق ژل

تزریق ژل به طور کلی به منظور جوانسازی و حجم دهی پوست در قسمت‌های مختلف بدن به کار می‌رود. در واقع ژل از طرفی به عنوان فیلر، بافت زیر پوست را پر کرده و باعث افزایش حجم و شادابی آن می‌شود؛ و از طرفی دیگر با تحریک ساخت کلاژن به انعطاف پذیری و جوانسازی پوست کمک می‌کند. متداول‌ترین کاربردهای تزریق ژل شامل:

کاربردهای تزریق ژل

تزریق ژل لب

تزریق ژل لب محبوب‌ترین کاربرد ژل برای حجیم سازی لب هاست. با تزریق ژل به لب تا 6 ماه لب حجیم بوده و فرم مطلوبی دارد. این تکنیک بیشتر در افرادی که لب‌های نازک یا نامتقارن دارند و مایل‌اند لب‌های حجیم‌تر و خوش فرم تری داشته باشند کاربرد دارد. تزریق ژل لب با تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود؛ ژل لب روسی، عروسکی یا قلوه‌‌ای از پرطرفدارترین تکنیک‌ها هستند که تفاوت آنها در فرم لب و طبیعی یا فانتزی بودن آن است.

تزریق ژل صورت

ژل صورت می‌تواند به منظور حجم دهی و رفع چین و چروک به پوست تزریق می‌شود. پزشک با بررسی قسمت‌های مختلف پوست که نیاز به تزریق دارد، حجم و ناحیه تزریق ژل را انتخاب می‌کند. تزریق ژل به صورت به لیفت و حجم دهی قسمت‌های مختلف صورت مثل گونه‌ها،‌اطراف لب، چانه،‌ پیشانی و نواحی اطراف چشم کمک می‌کند. این روش می‌تواند به منظور متقارن سازی صورت، رفع چین و چروک و خطوط ریز در این نواحی مورد استفاده قرار گیرد.

تزریق ژل بینی

فیلر بینی به منظور رفع نواقص بینی و فرم دهی آن به آن استفاده می‌شود. ژل می‌تواند برجستگی تیغه بینی،‌ عدم تقارن،‌ افتادگی و قوز بینی را برطرف کند. این روش به عنوان یک جایگزین غیر تهاجمی برای عمل بینی استفاده می‌شود که البته دوام کمتری دارد. تزریق ژل بینی به عنوان فیلر برای کوچک کردن بینی کاربرد ندارد و بیشتر برای رفع نواقص بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تزریق ژل دست

با گذشت زمان پوست دست قوام خود را از دست داده و شل می‌شود. تزریق ژل به نواحی مختلف دست به جوانسازی و رفع چین و چروک پوست کمک می‌کند. توجه داشته باشید که برای حجیم سازی بازو می‌باید به ورزش‌های استقامتی روی بیاورید و تزریق ژل آن قدری حجم دهی ندارد که فرم بازو را تغییر دهد یا چین چروک‌های عمیق را پر کند؛ این روش تنها به لیفت پوست و رفع چین و چروک‌های ریز کمک می‌کند.

کاندید مناسب تزریق ژل

تزریق ژل اغلب برای افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به جوانسازی پوست، رفع چین و چروک،‌ لیفت پوست و حجم دهی به نقاط خاصی از اندام احتیاج دارند. بنابراین متخصصان این روش را برای افراد بالای 35 سال توصیه می‌کنند و جوانان را به روش‌های دیگر تشویق می‌کنند. با افزایش سن پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و به همین دلیل در نقاط مختلف بدن شاهد چین و چروک‌های ریز و درشت خواهیم بود.

البته یکی از کاربردهای اصلی تزریق ژل،‌ اصلاح فرم و بهبود عدم تقارن است که در افرا جوان نیز کاربرد دارد. به عنوان مثال برای اصلاح نواقص بینی یا لب و حجم دهی به چنین نواحی می‌توان از تزریق ژل استفاده کرد. تزریق ژل هیالورونیک اسید یا پلی ال لاکتیک اسید می‌توان به تحریک ساخت کلاژن توسط پوست و در نتیجه جوانسازی پوست کمک کرد.

تزریق ژل برای چه افرادی مناسب نیست؟

تزریق ژل به عنوان یک روش بی خطر و بدون تهاجم محسوب می‌شود که عوارض شدید ندارد. به همین دلیل بسیاری از زیباجویان با خیال راحت به سمت این روش روی می‌آورند. مواد موجود در این ژل‌ها سازگار با بدن و زیست تخریب پذیر است و در بدن باقی نمی‌ماند؛‌ اما ممکن است در موارد نادر یک فرد به این ژل حساسیت داشته باشد که باید قبل از تزریق بررسی شود. همچنین بهتر است انتظارات خود از نتایج تزریق ژل را با واقعیات هماهنگ کنید و انتظار نداشته باشید که تزریق ژل بتواند بطور گسترده موجب رفع چین و چروک و خطوط عمیق پوست شود.

بهترین برند ژل چیست ؟

ژل هیالورونیک اسید پرطرفدارترین فیلر برای حجیم سازی و رفع چین و چروک‌های صورت و بدن است. این نوع ژل توسط مهم‌ترین سازمان‌های بهداشتی و وزارت بهداشت تایید شده و ثابت شده که با کمترین عوارض و خطرات بهترین تاثیرگذاری را دارد. ژل هیالورونیک اسید نتایج آنی داشته و این نتایج بین 6 تا 18 ماه ماندگاری دارند؛ البته با گذشت زمان از میزان حجم و تاثیر ژل کاسته می‌شود.

محبوب‌ترین برندهایی که توسط متخصصان برای تزریق ژل مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل ژوویدرم،‌ استایلج، رستلین، بلترو، تئوسیال و … می‌باشد. استفاده از برندهای معتبر در اطمینان از سلامت و امن بودن ژل تاثیر به سزایی دارد.

بهترین مارک ژل صورت

عوارض تزریق ژل چیست؟

تزریق ژل به عنوان یک روش غیر تهاجمی و بی خطر شناخته می‌شود که حتی در برخی افراد هیچگونه عارضه‌‌ای ندارد. اما این تکنیک مثل هر روش زیبایی دیگری با عوارضی همراه است متداول‌ترین موارد آن شامل:

  • تورم، کبودی و قرمزی ناحیه تحت درمان
  • عفونت یا زخم ناحیه تزریق
  • نتیجه نامطلوب مثل عدم تقارن، افزایش حجم بیش از حد و یا ایجاد توده
  • خونریزی جزئی از ناحیه تزریق

توجه داشته باشید که برخی از این عوارض نتیجه عدم تبحر پزشک در تزریق ژل یا بی توجهی به رعایت مراقبت‌های بعد از عمل است. عوارضی مثل کبودی و تورم در برخی موارد و به صورت جزئی بروز پیدا کرده و با رعایت یک سری نکات در دوران نقاهت بهبود می‌یابد.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل

رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق ژل به جلوگیری از عوارض احتمالی و همچنین دستیابی به نتایج بهتر منجر می‌شود. مهم‌ترین مراقبت‌هایی که بعد از تزریق ژل باید رعایت کنید شامل:

  • حداقل تا دو هفته بعد از تزریق ژل از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید.
  • تا یک هفته از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب اجتناب کنید.
  • توصیه‌های پزشک در مورد ماساژ و لمس ناحیه تزریق را با دقت انجام دهید.
  • تا 48 ساعت از شستشو ناحیه تزریق خودداری کنید.

اگرچه بلافاصله بعد از تزریق ژل می‌توانید به کارهای روزمره خود برسید اما با رعایت مراقبت‌های توصیه شده توسط پزشک، عوارض عمل را به حداقل رسانده و نتایج ماندگارتری دریافت می‌کنید.

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
مجله پزشکی
Gino
2024-05-01 15:25:20
پاسخ
0
0
پاسخ
Very good information. Lucky me I found your blog by accident (stumbleupon). I've bookmarked it for later! Here is my website sex videos
داغ‌ترین برچسب‌ها