منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
توهم زایی به نام ماشروم
توهم زایی به نام ماشروم

توهم زایی به نام ماشروم

تاریخ انتشار:
20 اسفند 1398
زمان مورد نیاز:
10 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
20 اسفند 1398
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

ماشروم ها (قارچ سایلوسایبین) نوعی قارچ هستند که دارای مواد شیمیایی سیلوسین می باشند. ماشروم ها به صورت آزمایشگاهی هم ساخته می شوند. اما در اصل نوعی قارچ هستند.

نام خیابانی ماشروم: مجیک ماشروم

 ماشروم در آمریکای مرکزی، ایالت متحده و مکزیک پیدا می شود. آنها ساختاری شبیه به LSD دارند و به منظور رسیدن به سرخوشی و ایجاد توهم، استفاده می شوند.

روش های استفاده از ماشروم

 ماشروم مزه ای تلخ و ناخوشایند دارد اما به صورت خوراکی مصرف می شود. آنها را مانند چای می جوشانند و عده‌ای دیگر به غذاها اضافه می‌کنند. ماشروم به صورت تازه و یا خشک مصرف می شود. ماشروم ها قارچ هایی هستند که ساقه های درازی دارند. رنگی سفید یا قهوه ای دارند و نوع خشک شده آن اصولاً به رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز است.

 دوزهای استفاده از ماشروم

 ماشروم های خشک شده حدود 0.2 تا 0.4 درصد سیلوسایبین و مقدار کمی سیلوسین دارند. معمولا در هر دوز۲۰ تا ۳۰ گرم استفاده می شوند و اگر ماشروم خشک باشد، به مقدار ۱ تا ۲ گرم در هر دوز. یک ساعت بعد از استفاده از ماشروم می توانیم عوارض آن را ببینیم. البته زمان و شدت اثر ماشروم به نوع آن، مقاومت بدنی فرد استفاده کننده و همچنین روش آماده سازی آن بستگی دارد.

مخدر ماشروم

اثرات مصرف ماشروم

اثرات ماشروم ها هم تا حدودی شبیه LSD هستند اثراتی همچون عدم تشخیص حقیقت، تخیل و توهمات شنوایی و بصری، واکنش همراه با ترس و روان پریشی. بیشتر روانگردانها در عملکرد سروتونین که ماده شیمیایی مغزی است، اختلال ایجاد می‌کنند و ممکن است در موارد زیر تغییراتی را ایجاد کنند:

قوه ادراک

 گرسنگی

خلق و خوی

دمای بدن

خواب

کنترل عضله

رفتار جنسی

پس از مصرف ماشروم ممکن است که مصرف کننده احساس های زیر را تجربه کند:

 ضعف عضلانی

تهوع و استفراغ

عدم هماهنگی اندام های بدن

سردرگمی

نکته: بدترین حالت استفاده از ماشروم، مواقعی است که آن را همراه با مواد دیگری چون ماری جوآنا و الکل استفاده می‌کنند که اثرات جانبی آن بسیار شدیدتر می‌شود.

از اثرات دیگری که در مصرف کنندگان ماشروم گزارش شده به موارد زیر می توانیم اشاره کنیم:

 بروز احساسات شدید

حرکت آرام تر از حقیفت زمان یا برعکس گذران سریع زمان

 افزایش تنفس

فشار خون بالا

کم شدن اشتها

خشکی بیش از حد دهان

توهم های حسی مانند دیدن صدا یا شنیدن رنگ ها

حرکت های غیر هماهنگ بدنی

بی‌اعتمادی و بدگمانی به نزدیکان

 روانپریشی

پایین آمدن درک حقیقت

اگر ماشروم در دوزهای بالا استفاده شود، مانند تمامی مواد توهم‌زا ممکن است خطرات جدی به دنبال داشته باشد که حتی در مواردی مرگ هم گزارش شده است و در کنار آن سفرهای وحشتناک که به تجربیات شدید و تلخ مصرف‌کنندگان بر می گردد.

 طبق گزارشات رسیده گاهی قارچ سمی را به جای ماشروم ها استفاده کرده اند که باعث مسمومیت های شدید و مرگ شده است. اگر پس از یک ساعت از مصرف ماشروم حالت های تهوع شدید، استفراغ یا اسهال شدید پیدا کردید، باید گزینه استفاده از قارچ سمی را هم در نظر بگیرید. خیلی از توهماتی که پس از مصرف ماشروم ایجاد می شود مانند توهماتی است که مصرف کنندگان LSD آن را تجربه می کنند.

مخدر ماشروم

ماشروم چه مدت در بدن می ماند؟

 وجود روانگردانها در خون توسط آزمایشهای معمولی مواد مخدر، قابل شناسایی نیست و فقط در صورت درخواست پزشک قانونی یا مقامات بالاتر، آزمایش‌های خاصی صورت گرفته و اثر مواد روانگردان را در بدن شناسایی می کنند. تا سه روز اثر ماشروم ها را می‌توان با آزمایش های پیشرفته در ادرار تشخیص داد.

میزان استفاده از ماشروم ها

طبق آمار بررسی شده استفاده از ماشروم در بین مردان شایع تر از زنان است. البته در مورد تمامی روانگردان ها به علت استفاده مخفی و اصولا پاسخگویی نادرست به پرسشنامه ها، نمی توان آمار دقیقی به دست آورد که چند درصد از مردم تا به حال از ماشروم یا روانگردان های دیگر استفاده کرده اند. خیلی از مواقع استفاده از روان گردان ها فقط محدود به میهمانی ها می شود.

توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر در ایالات متحده ماشروم به عنوان یک داروی مخدر شناخته شده و برای استفاده از آن حتما باید مجوزهای قانونی داشت که آن هم بیشتر در تحقیقات می توان از آن استفاده کرد.

  

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
مجله پزشکی
قاسم
2020-04-14 19:30:51
پاسخ
0
0
پاسخ
سلام ممنون ازتوزحات جناب دکتر درداعتیاد بدترازدرد کروناست هیچ معتادی بخاطری مطلابکرونامراجعه نمیکند که بیاد دردخماری روهم انجابکشد
کیوان
2020-10-07 13:07:33
پاسخ
0
0
پاسخ
اینقدر از روی نا آگاهی زر نزنین و کسشر تف ندین
داغ‌ترین برچسب‌ها