منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
آيا عمل پروتز سينه درد دارد؟
آيا عمل پروتز سينه درد دارد؟

آيا عمل پروتز سينه درد دارد؟

تاریخ انتشار:
21 بهمن 1401
زمان مورد نیاز:
3 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
21 بهمن 1401
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

بسیاری از زنان مایل به انجام جراحی بزرگ کردن سینه هستند، اما یک چیز وجود دارد که آنها را عقب نگه می دارد – احتمال درد در طول روند بهبودی. قابل درک است که برخی از زنان نمی خواهند یک بهبودی دردناک را تحمل کنند، حتی اگر نتیجه آن امیدوارکننده باشد و موجب تقویت اعتماد به نفس گردد. اگر نگرانی در مورد درد مانع شما شده است، بدانید که دکتر وحید حریری، جراح ماهری است که می داند چگونه درد بهبودی را برای همه بیماران پروتز سینه به حداقل برساند.

پروتز سینه چگونه انجام می شود؟

عمل پروتز سینه تحت بیهوشی عمومی در کلینیک یا بیمارستان توسط جراح پلاستیک انجام می گیرد. این جراحی حدود 1 تا 2 ساعت طول می کشد. در طی این جراحی تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرید و هیچ گونه دردی را احساس نمی کنید. جراح پلاستیک بسته به بدن شما، نوع پروتز و میزان بزرگ شدن دلخواه، برای قرار دادن پروتز سینه یک برش در یک ناحیه مناسب ایجاد می‌ کند.

آیا پروتز کردن سینه درد دارد؟

در طول عمل بزرگ کردن سینه هیچ دردی احساس نخواهید کرد، زیرا این عمل در حالی انجام می شود که تحت بیهوشی عمومی هستید. پس از بازگشت به خانه و شروع از بین رفتن بیهوشی، احتمالاً در زیر بغل و اطراف قفسه سینه خود احساس درد خواهید کرد. داروهای ضد درد به شما کمک می کنند تا هر درد پس از جراحی را در هفته اول یا دو هفته بعد از جراحی کنترل کنید. پس از بهبودی کامل، نباید هیچ دردی از پروتز سینه احساس کنید.

علاوه بر سطح نسبی تحمل درد، چند فاکتور دیگر وجود دارد که تعیین می‌ کند پس از جراحی بزرگ کردن چقدر می‌ توانید انتظار درد داشته باشید. این عوامل عبارتند از:

  • اندازه پروتز

پروتزهای بزرگ‌ تر یا پروتزهایی که اندازه سینه‌ های شما را بیش از یک فنجان افزایش می‌ دهند، معمولاً با ناراحتی بیشتری در طول بهبودی همراه هستند. پروتزهای کوچک‌ تر، آنهایی که اندازه سینه را یک فنجان افزایش می‌ دهند یا برای اصلاح شکل سینه طبیعی استفاده می‌ شوند، سبک‌ تر هستند و درد زیادی ایجاد نمی‌ کنند.

پروتز سینه
  • نوع پروتز

نوع پروتز همچنین ممکن است تعیین کند که چه میزان درد در طول بهبودی تجربه خواهید کرد، زیرا نوع پروتز معمولاً با وزن مرتبط است. پروتزهای سالین وزن کم‌ تری نسبت به پروتزهای سیلیکونی دارند، به این معنی که ممکن است در طول ریکاوری نسبتاً راحت‌ تر باشند.

  • موقعیت قرارگیری پروتز

موقعیت پروتز ممکن است گویاترین نشانگر میزان ناراحتی شما باشد. دو راه برای بزرگ کردن سینه ها وجود دارد: زیر عضلانی و زیر غده ای. پروتزهای زیر عضلانی آنهایی هستند که در زیر عضله سینه قرار می‌ گیرند، به این معنی که پروتز زیر کل بافت پستان قرار می‌ گیرد و در طول بهبودی باعث ایجاد درد بیشتری می‌ شود، زیرا عضله در حال کشیده شدن است تا با پروتز سازگار شود. پروتزهای  زیر غده‌ ای آنهایی هستند که بین بافت طبیعی سینه و دیواره ماهیچه‌ ای قفسه سینه قرار می‌ گیرند و در طول دوره بهبودی درد کمتری ایجاد می‌ کنند.

  • بارداری قبلی

برخی از زنانی که دوران بارداری و شیردهی را پشت سر گذاشته‌ اند، در مجموع درد کمتری را بعد از عمل بزرگ کردن تجربه می‌ کنند. در واقع، بسیاری از مادرانی که پس از زایمان به دنبال جراحی زیبایی هستند، ناراحتی ناشی از بهبودی را با پف کردن سینه‌ ها مقایسه می‌ کنند که اغلب در دوران شیردهی اتفاق می‌ افتد.

علت درد پروتز سینه چیست؟

عمل جراحی پروتز سینه آنقدرها هم که فکر می کنید دردناک نیست. در واقع، درد بهبودی آنقدر ناچیز است که داروهای ضد درد بدون نسخه، برای مدیریت هر گونه ناراحتی پس از جراحی کافی هستند. البته دو عامل اصلی وجود دارد که میزان درد شما را در طول بهبودی جراحی بزرگ کردن سینه تعیین می کند:

اولین عامل تحمل درد شماست. برخی از افراد تحمل بیشتری برای درد دارند، به این معنی که می توانند بهتر با ناراحتی کنار بیایند، در حالی که برخی دیگر آستانه درد کمتری دارند، به این معنی که آنها به درد حساس تر هستند. تحمل درد در همه افراد ذاتی است، اما اگر آستانه درد بالاتری دارید، ممکن است به کاهش ناراحتی شما در دوران نقاهت کمک کند.

عامل دیگری که میزان دردی را که می توانید پیش بینی کنید تعیین می کند زمان است که می تواند به چهار مرحله تقسیم شود:

  • بلافاصله پس از جراحی

این بخش از بهبودی زمانی است که کمترین میزان ناراحتی را تجربه خواهید کرد. هنگامی که از بیهوشی عمومی که برای جراحی خود استفاده می شود بیدار می شوید، متوجه افزایش وزن در قفسه سینه در اثر پروتز و مقداری درد یا سفتی جزئی در سینه خواهید شد.

  • ساعت‌ ها پس از جراحی

سینه‌ های شما در طی ساعت‌ های بعد از جراحی همچنان درد یا حساسیت متوسطی خواهند داشت. برخی از زنان این احساس را با کشیدن عضله مقایسه می کنند، به خصوص اگر پروتز هایی در زیر عضله قرار داده باشند.

  • روزهای بعد از جراحی

3 تا 5 روز پس از درمان زمانی است که احتمالاً بیشترین ناراحتی را احساس خواهید کرد. این به این دلیل است که روند بهبودی به طور حقیقی آغاز شده است. بنابراین ممکن است که در اطراف برش‌ ها و پروتز های شما التهاب وجود داشته باشد، زیرا بدن شما برای پذیرش جراحی در حال سازگاری است. بیشتر زنان احساس حساسیت و درد جزئی می‌ کنند، اما معمولاً این مقدار ناراحتی در عرض یک هفته از بین می‌ رود و به راحتی با داروهای بدون نسخه کنترل می شود.

  • هفته‌ ها پس از جراحی

در هفته‌ های بعد از جراحی، درد شما به تدریج با بهبودی از عمل ناپدید می‌ شود. بسیاری از زنان در عرض 2 تا 3 هفته، به غیر از حساسیت خفیف، درد کمی احساس می کنند. تا زمانی که به 1 ماه پس از جراحی رسیده اید، بیشتر درد شما باید از بین رفته باشد. برخی از زنان این درد را با حساسیت پستان مرتبط با PMS مقایسه می کنند.

راه های جلوگیری از درد پروتز سینه

برخی از اقدامات برای کاهش درد پروتز بعد از عمل موثر خواهند بود:

  • کاهش التهاب

از سوتین های طبی استفاده کنید که برای کمک به تورم که درد را کاهش می دهد، حمایت خوبی را ایجاد می کند. همچنین برای کاهش تورم و درد به می توان از مسکن و داروهای ضد التهابی استفاده کرد.

  • ریلکس کردن

سعی نکنید زیاد کار کنید و خود را خسته کنید. این کار مقابله ذهنی با درد را سخت تر می کند و منجر به احساس درد بیشتر می شود.

  • شل کننده های عضلانی

اگر هنوز درد دارید، با پزشک خود در مورد استفاده از داروهای شل کننده عضلانی صحبت کنید. گاهی اوقات این اسپاسم عضلانی است که شما را در شب بیدار نگه می دارد.

بهترین جراح پروتز سینه چگونه انتخاب کنیم؟

تجربه جراح شما اهمیت بسیاری دارد زیرا یک جراح عالی بهترین روش های کاشت پروتز و تکنیک های تقویت را برای به حداقل رساندن درد شما در طول دوره بهبودی  می داند. اگر هدف شما داشتن نتایج طبیعی باشد، مهارت جراح پروتز سینه شما نیز اهمیت دارد.

جمع بندی

ممکن است تعجب آور باشد، اما واقعاً درد زیادی در جراحی پروتز سینه وجود ندارد، به خصوص زمانی که شما در دستان یک جراح ماهر هستید که بهترین نوع و محل پروتز را می شناسد تا ناراحتی شما و عوارض پروتز سینه را در طول بهبودی به حداقل برساند.

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
کیانا جاسم‌پور
داغ‌ترین برچسب‌ها