منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
معرفی بهترین فناوری ها و دستگاه های لیزر موهای زائد
معرفی بهترین فناوری ها و دستگاه های لیزر موهای زائد

بررسی دستگاه های لیزر موهای زائد

تاریخ انتشار:
23 آذر 1401
زمان مورد نیاز:
11 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
15 مرداد 1402
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

بهترین دستگاه های لیزر، آنهایی هستند که هنوز شهرت چندانی ندارند. شاید نام تعدادی از دستگاه های لیزر موهای زائد را شنیده باشید اما به احتمال زیاد بهترین دستگاه را نمی‌شناسید. زیرا حتی بسیاری از افراد فناوری لیزر را با دستگاه لیزر اشتباه می‌گیرند. در حالی که اینها کاملا با هم تفاوت دارند.

اگر می‌خواهید یک انتخاب درست داشته باشید، قبل از هر چیزی به اطلاعات درست نیاز دارید. در اینجا به شما بهترین فناوری ها و دستگاه های لیزر موهای زائد معرفی شده است. شما را با دستگاه های بروز و بسیار خوبی که شاید تابه حال اسم آنها را نشنیده باشید آشنا می‌کنیم. 

علاوه بر این موضوعات مهم دیگری وجود دارد که برای انتخاب دستگاه لیزر به شما گفته ایم. مثلا می‌فهمید که رنگ پوست شما چقدر در انتخاب یک دستگاه لیزر اهمیت دارد. یا اگر بخواهید انتخابی مقرون به صرفه داشته باشید، کدام دستگاه گزینه مناسبی است. با مجله پزشکی همراه باشید تا در انتخاب بهترین دستگاه لیزر موهای زائد مانند یک متخصص عمل کنید.

لیزر الکساندرایت؛ جدیدترین فناوری لیزر موهای زائد

شاید اسم فناوری لیزر الکساندرایت را شنیده باشید. این لیزر از بهترین فناوریهای رفع موهای زائد است. چیزی که باید بدانید این است که الکساندریت نام فناوری لیزر است و نام دستگاه یا برند آن نیست. فناوری الکساندرایت اشعه هایی با طول موج 755 نانومتر تولید می‌کند.  

این طول موج بیشتر به اپیدرم پوست و یا لایه سطحی پوست اثر می‌گذارد. به عبارت دیگر کمتر به عمق پوست نفوذ می‌کند. بنابراین برای افراد با پوست سفید بسیار مناسب است. اما کسانی که پوست سبزه یا تیره دارند، نمی‌توانند نتیجه رضایت بخشی از این دستگاه بگیرند.

مهمترین مزیت لیزر الکساندریت سرعت بالای آن است. در نتیجه با استفاده از این فناوری، ناحیه وسیعی از بدن به سرعت و در مدت زمان کم لیزر می‌شود. از طرفی کم بودن طول موج در این فناوری، معایبی را هم به همراه دارد و ممکن است فرد درد زیادی احساس کند. بنابراین در صورت نیاز می‌توان از پماد بی حسی استفاده کرد. همچنین ریسک تغییر رنگ پوست و سوختگی بخصوص برای افراد با پوست روشن، وجود دارد.

تعداد جلسات مورد نیاز برای رفع موهای زائد با این فناوری بطور میانگین 6 الی 8 جلسه است. این جلسات در فاصله زمانی 3 الی 6 هفته ای انجام می‌شود. هزینه انجام لیزر بسته به نوع دستگاه، مرکز درمانی و تعداد جلسات متغییر است. اما برخی دستگاه های مدرن مبتنی بر فناوری الکساندرایت، با قابلیت های خاص خود توانسته اند از طریق کاهش تعداد جلسات مورد نیاز، سبب کم شدن هزینه درمان شوند. یکی از این دستگاه ها، لیزر اسکلپیون مدیو استار پرو است که در این مقاله قابلیت های آن معرفی می‌شود.

لیزر الکساندرایت

دستگاه لیزر اسکلپیون مدیو استار پرو؛  معجزه ای در رفع موثر موهای زائد بدن

دستگاه لیزر اسکلپیون مدیو استار پرو، مبنتی بر فناوری لیزر الکساندرایت است. این دستگاه در میان دستگاه های لیزر جهان، بالاترین سرعت شات را دارد. بنابراین در رفع موهای زائد بسیار سریع و کارآمد عمل می‌کند. همچنین تعداد شات بیشتر و انرژی کمتر سبب شده است طی انجام لیزر هیچ عارضه ای بر روی پوست فرد ایجاد نشود. دستگاه لیزر اسکلپیون مدیو استار پرو به دلیل وجود سیستم خنک کننده قوی، در هنگام استفاده احساس درد را نیز به حداقل رسانده است.

دستگاه لیزر اسکلپیون مدیو استار پرو، در طول موج های مختلف 940،755 و 810 نانومتر کار می‌کند. در نتیجه می‌تواند برای انجام لیزر انواع تیپ های پوستی تنظیم شود. این دستگاه بخصوص برای افرادی که پوست تیره یا برنزه دارند نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر موهای زائد با دستگاه اسکلپیون مدیو استار پرو با توجه به وسعت ناحیه تحت درمان و واکنش بدن فرد متغییر است. اما بطور میانگین 5-4 جلسه برای رفع کامل موهای زائد کافی است. در نتیجه انجام لیزر در تعداد جلسات درمانی کم، این دستگاه با کیفیت را به دستگاهی مقرون و بصرفه تبدیل کرده است.

دستگاه لیزر اسکلپیون مدیو استار پرو

لیزر دایود؛ فناوری رفع موهای زائد برای همه

اگر پوست شما روشن تا نیمه تیره است، پس در انتخاب لیزر دایود شک نکنید. طول موج هایی که توسط این لیزر تولید می‌شود بین 800 تا 810 نانومتر است. باید بدانید که لیزر دایود اشعه هایی با طول موج های بلند و کوتاه تولید می‌کند و به این ترتیب به خوبی به پیاز مو نفوذ می‌کند و آن ها را از بین می‌برد. محبوبیت لیزر دایود در مردان بیشتر است زیرا دستگاه دایود در از بین بردن موهای تیره و ضخیم بسیار مؤثر عمل کرده است.   

از جمله مزیت های لیزر دایود این است که به دلیل وجود طول موج های بلند، ریسک سوختگی و آسیب پوست در این فناوری نسبت به لیزر الکساندرایت پایین تر است. همچنین تاثیر‌گذاری خوبی روی موهای نازک دارد. علاوه بر این وجود دستگاه خنک کننده سبب شده است هنگام انجام لیزر فرد درد کمتری را به نسبت لیزر با فناوری الکساندرایت تجربه کند. مهمترین عارضه لیزر دایود، تغییر رنگ پوست به دلیل جذب زیاد ملانین پوست در این دستگاه است.

به طور میانگین برای رفع موهای زائد با فناوری دایود به 6 تا 8 جلسه درمانی نیاز است. این جلسات معمولا در فواصل زمانی 6 الی 8 هفته برنامه ریزی می‌شود.  هزینه حذف موهای زائد با استفاده از لیزر دایود به فاکتور های مختلفی مثل برند دستگاه، تعداد جلسات و امکانات کلینیک بستگی دارد.

لیزر دایود

لیزر الکس دایود؛ دوگانه ای قدرتمند برای از بین بردن موهای زائد

قطعا از نام این فناوری متوجه شده اید که لیزر الکس دایود ، ترکیبی از دو لیزر الکساندرایت و دایود است. در نتیجه این فناوری، از طول موج‌های ۷۵۵ نانومتر و ۸۰۸ نانومتر پشتیبانی می‌کند.

دارا بودن این طیف طول موج سبب شده است لیزر الکس دایود، برای همه تیپهای پوستی قابل استفاده باشد. لیزر الکس دایود از جمله کامل‌­ترین و موثرترین دستگاه لیزر موهای زائد است که امروزه در دسترس است.

از جمله مزایای استفاده از لیزر الکس دایوی سرعت بالای آن است. در نتیجه این دستگاه امکان لیزر محدوده وسیع در زمان کوتاه را فراهم کرده است. همچنین به دلیل داشتن سیستم خنک کننده، فرد درد کمی را تجربه می کند.  عوارض جانبی در دستگاه های مبتنی بر این فناوری به ندرت مشاهده می‌شود. با این حال ممکن است پس از لیزر ، تیرگی پوست اتفاق بیوفتد. همچنین احتمال ایجاد سوختگی و تاول های خفیف نیز در استفاده از لیزر الکس دایوی وجود دارد.

 یکی از معروف ترین مدل های فناوری الکس دایود، دستگاه لیزر الکس دایود SOPRANO ICE PLATINUM  است. این دستگاه دارای سه نوع لیزر با طول موج­های مختلف است. بنابر این برای انواع پوست­‌ها قابلیت استفاده دارد.

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر با فناوری الکس دایود بین 3 تا 10 جلسه متغییر است. این تعداد به عوامل مختلفی مانند ناحیه تحت لیزر، وسعت ناحیه و واکنش بدن وابسته است. فاصله زمانی بین هر دو جلسه معمولا 4 الی 6 هفته است. همچنین هزینه لیزر با فناوری الکس دایود نیز به عوامل مختلف از جمله برند دستگاه، تعداد جلسات و و موضوعات مربوط به فضای تحت درمان بستگی دارد.

لیزر الکس دایود

لیزر ان دی یاگ؛ فناوری کارآمد لیزر موهای زائد برای افراد با پوست تیره

احتمالا نام این لیزر را کمتر شنیده باشید. زیرا فناوری لیزر ان دی یاگ، یک فناوری بسیار جدید برای حذف موهای زائد و تتو محسوب می‌شود. این لیزر طول موج های بلند  ۱۰۶۴ نانومتری تولید می‌کند. بنابر این روشی بی‌خطر و موثر در حذف موهای زائد است. لیزر ان دی یاگ برای تمامی تیپ های پوستی عملکرد قابل قبولی را دارد.

اما مهمترین مزیت آن،  کاربردی بودنش برای افراد با پوست تیره است. زیرا به دلیل بالا بودن طول موج، کمترین میزان سوختگی را در پوست‌های سبزه و تیره ایجاد می‌کند. عوارض استفاده از لیزر ان دی یاگ معمولا جزئی و موقتی است. این عوارض می‌تواند خارش، قرمزی و تاول های خفیف باشد که در بازه زمانی کوتاهی برطرف می‌شوند.

طول درمان با استفاده از لیزر ان دی یاگ بین 3 تا 5 جلسه متغییر است. همچنین هزینه درمان نیز به برند دستگاه، تعداد جلسات و کلینیک مورد مراجعه وابسته است.

لیزر ان دی یاگ

 لیزر روبی؛ فناوری قدیمی اما با تجربه در لیزر موهای زائد

روبی اولین فناوری تایید شده برای لیزر موهای زائد است. طول موج هایی که توسط این فناوری تولید می شود 694 نانومتر است. در نتیجه این لیزر برای پوست های روشن و سفید گزینه مناسبی است. اما برای افراد با پوست تیره توصیه نمی‌شود. زیرا خطر تغییر رنگ دانه ها در پوست های تیره توسط این فناوری زیاد است. همچنین لیزر روبی در رفع موهای نازک عملکرد خوبی دارد.

بین شات های لیزر روبی فاصله ای دوثانیه ای وجود دارد. این موضوع لیزر روبی را به یکی از کم درد ترین فناوریهای لیزر موهای زائد تبدیل کرده است. همین عامل سبب کاهش عوارض جانبی مثل سوزش، قرمزی و التهاب می‌شود.  اما از سوی دیگر این سرعت کم سبب شده تا برای رفع کامل موهای زائد، به جلسات درمانی بیشتری احتیاج باشد. بنابراین شاید استفاده از این فناوری چندان مقرون و به صرفه نباشد. در حال حاضر ظهور دستگاه های پیشرفته تر و پر قدرت تر، محبوبیت لیزر روبی را با رکود مواجه کرده است.

لیزر روبی

سیستم نوری IPL؛ اولین فناوری مشابه لیزر، برای رفع موهای زائد

قبل از هر چیزی باید بدانید که سیستم  IPL لیزر نیست. ای پی ال مخفف پالس نوری شدید است. این تکنولوژی در حقیقت  فلش لامپهای زنون است که نور چند طول موجی و غیرمنسجم ایجاد می‌کند. در نتیجه می‌تواند عملکردی مشابه با لیزر داشته باشد. افراد با پوست روشن و موی تیره، بهترین گزینه برای استفاده از این سیستم نوری هستند. در نتیجه تکنولوژی آی پی ال برای کسانی که پوست تیره و برنزه دارند، چندان کارآمد نیست.

پالس های نوری تولید شده این تکنولوژی در رفع موهای زائد، یک روش غیر تهاجمی و بی خطر است. در نتیجه  فرایند رفع موهای زائد توسط آن، بدون درد است. همچنین IPL هیچ عارضه خاصی هم برای فرد ایجاد نمی‌کند.

از جمله معایب تکنولوژی آی پی ال، نتیجه بخشی طولانی مدت آن است. زیرا حداقل تعداد جلسات درمانی با استفاده از این سیستم نوری، بین 4 تا 6 جلسه است.

محاسبه هزینه رفع موهای زائد با استفاده از تکنولوژی آی پی ال به دو روش انجام می‌شود.  در روش اول براساس وسعت ناحیه تحت درمان است. هرچه ناحیه وسیعتری تحت درمان قرار بگیرد، هزینه بیشتر است. در روش دوم هزینه براساس تعداد شات محاسبه می‌شود. هر شات قیمت ثابتی دارد. هرچه تعداد شات بیشتر باشد، قیمت درمان بالاتر خواهد بود.

سیستم  IPL لیزر

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

بهترین دستگاه لیزر آن است که بالاترین سازگاری را با وضعیت جسمی فرد داشته باشد. بنابراین لازم است در انتخاب دستگاه لیزر به فیزیک بدن توجه شود. یکی از عواملی که در انتخاب مؤثر است رنگ پوست است. معمولا کسانی که رنگ پوست تیره تری دارند با محدودیت بیشتری برای انتخاب دستگاه لیزر مواجه می‌شوند. زیرا این افراد در صورت انتخاب اشتباه، عوارض بیشتری را تجربه خواهند کرد.

دستگاه  لیزر ان دی یاگ و دستگاه لیزر اسکلپیون مدیو استار از بهترین انتخاب ها برای افرادی با پوست تیره هستند.  همچنین دستگاه هایی که برای همه تیپ های پوستی عملکرد خوبی داشته اند می‌توانند گزینه مناسبی برای افراد با پوست تیره باشند. دستگاه های تحت فناوری الکساندریت و دایود از جمله این دستگاه ها هستند. این دستگاه ها طول موج هایی را تولید می‌کنند که برای تمام تیپ های پوستی مناسب باشد. یک نمونه از بهترین آنها لیزر الکس دایوی است. 

بطور کلی برای انتخاب بهترین دستگاه، در درجه اول باید به رنگ پوست، ضخامت مو، طول دوره اثر بخشی و سیستم خنک کننده موثر توجه کرد. سپس با آگاهی کامل، بهترین گزینه را برای از بین بردن موهای زائد انتخاب نمود.  

از آنجایی که هر روز شاهد ظهور تکنولوژی های بروزتری هستیم. نمی‌توان گفت که پایانی برای این مقاله وجود دارد. بنابراین می‌توانید به روز ترین اطلاعات را از متخصصان مجله پزشکی بپرسید.  تجربیاتتان را از دستگاه های معرفی شده با ما به اشتراک بگذارید.

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
کیانا جاسم‌پور
Patti
2024-05-03 02:39:03
پاسخ
0
0
پاسخ
Inspiring story there. What happened after? Thanks! My web blog ... Vláknový laserový systém
داغ‌ترین برچسب‌ها