منو
مجله پزشکی
در میان بیش از هزاران مقاله پزشکی جستجو کنید
جستوجوی هوشمند مراکز درمانی و پزشکی
از میان بیش از ده هزار مرکز ثبت شده برای اولین بار در کشور
روش های موثر درمان چروک دور چشم
روش های موثر درمان چروک دور چشم

روش های موثر درمان چروک دور چشم

تاریخ انتشار:
29 خرداد 1403
زمان مورد نیاز:
4 دقیقه
آخرین بروزرسانی:
29 خرداد 1403
مقالات عمومی
در این مقاله میخوانید:

چروک دور چشم یکی از مشکلات شایعی است که برای اغلب افراد به عنوان یک دغدغه مطرح شده است و نارضایتی‌های بسیاری در رابطه با آن وجود دارد. با توجه به اینکه پوست نواحی اطراف چشم از سایر قسمت‌های صورت حساس‌تر و نازک‌تر است، بیشتر مورد آسیب قرار می‌گیرد و زودتر از قسمت‌های دیگر پوست چروک می‌شود. از آنجایی که این چروک‌ها در بیشتر نشان دادن سن افراد تأثیر چشمگیری دارند، روش‌ های موثر درمان چروک دور چشم حائز اهمیت شمرده می‌شود.

برای درمان این چروک‌ها روش‌های مختلفی وجود دارد. این روش‌ها درمان‌های کلینیکی و یا استفاده از برخی محصولات مراقبتی را شامل می‌شوند که انتخاب هر کدام از این روش‌ها، به عمق چروک‌های ایجاد شده، شرایط جسمی و ترجیحات شخصی بستگی دارد. در این مقاله تمامی این روش‌ها را مورد بررسی قرار داده و به توضیح آن‌ها پرداخته‌ایم.

روش‌های درمان چروک دور چشم

روش های موثر درمان چروک دور چشم متفاوتی وجود دارد که می‌تواند برای افراد مورد استفاده قرار گیرد. البته بدیهی است که برای انجام هریک از این روش‌ها، لازم است حتماً با یک پزشک متخصص مشورت شود. این روش‌ها در ادامه آمده است.

کرم دور چشم راهکاری برای درمان چروک زیر چشم

از مهم‌ترین علل ایجاد چروک دور چشم، کمبود آب پوست است. از این جهت باید محصولات مرطوب کننده‌ای را مورد استفاده قرار داد که به واسطه آن‌ها، گردش خون بیشتر شود و سلول‌های جدید رشد کنند. می‌توانید با استفاده از راهنمای انتخاب کرم دور چشم و بررسی انواع آن، بهترین محصول را متناسب با نیاز خود تهیه کنید.

با توجه به پژوهش‌های انجام شده، ترکیبات موثر کرم دور چشم که سبب تاثیرگذاری این کرم‌ها بر روی پوست اطراف چشم می‌شود، شامل موارد زیر است:

  • رتینول که یک نوع ماده مشتق شده از ویتامین A است؛
  • پپتیدها؛
  • هیالورانیک اسید.

ویتامین C موضعی برای درمان چروک چشم

این نوع ویتامین از خاصیت آبرسانی برخوردار است و اغلب در ساخت سرم‌ها و کرم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این جهت می‌تواند موجب آبرسانی اطراف چشم شود و به این ترتیب، چروک‌ها را از بین ببرد. بهتر است بدانید که ویتامین C در کلاژن سازی پوست نیز نقش دارد. انتخاب و استفاده از کرم دور چشمی که حاوی ویتامین c و ترکیبات موثر باشد، به‌سرعت تاثیرگذاری خود را نشان خواهد داد.

فیلرهای پوستی (پرکننده‌ها)  برای درمان چروک دور چشم

استفاده از این محصولات برای دور چشم، به صورت تزریق انجام خواهد شد. پرکننده‌ها با از بین بردن خطوط اطراف چشم، ایجاد ظاهر جوان‌تر چهره را به همراه دارند. البته کارکرد این مواد دائمی نیست و تنها 6 ماه الی 2 سال ماندگاری خواهند داشت.

درمان چروک دور چشم

میکرودرم ابریژن راه حل رفع چروک زیر چشم

مزایای این روش که به عنوان یک روش کم تهاجم و همچنین برای لایه برداری محسوب می‌شود، به صورت زیر است:

  • از بین رفتن سلول‌های مرده پوست
  • افزایش میزان گردش خون در قسمت مورد نظر
  • تقویت پوست
  • کاستن از میزان و شدت خطوط اطراف چشم

استفاده از لیرز برای درمان چروک زیر چشم

یکی از راه‌های درمان خطوط اطراف چشم و کمتر شدن آن، افزایش تولید کلاژن و الاستین است. لیزر فرکشنال موجب ایجاد منافذ میکروسکوپی در پوست می‌شود که به تولید کلاژن و الاستین می‌انجامد. این کار باید حتماً با نظر پزشک انجام شود.

میکرونیدلینگ برای درمان چروک دور چشم

میکرو نیدلینگ از روش‌هایی محسوب می‌شود که محبوبیت بالایی را برای درمان چروک دارا است. در این روش به منظور ایجاد سوراخ در پوست، سوزن‌های ریزی به کار برده می‌شود و سپس از کرم یا سرم برای تسکین پوست استفاده می‌شود. پس از روند بهبود یافتن پوست، میزان کلاژن تولید شده افزایش می‌یابد و چروک‌های دور چشم نیز به همراه بافت پوست بهتر خواهند شد.

بوتاکس برای درمان چروک چشم

بوتاکس از روش‌های پرطرفدار برای از بین رفتن چین و چروک‌های ایجاد شده در پوست ناحیه اطراف چشم به شمار می‌رود. بوتاکس از طریق تزریق انجام می‌شود که پس از تزریق و با شل شدن عضلات دور چشم، از میزان چین و چروک اطراف آن کاسته می‌شود. این روش به محو شدن کامل خطوط دور چشم منجر می‌شود و نتیجه و میزان اثربخشی آن نیز در مدت 3 الی 7 روز پس از تزریق، قابل مشاهده خواهد بود. لازم به ذکر است که بوتاکس از 3 الی 4 ماه ماندگاری برخوردار است.

درمان چروک دور چشم

لیفت دور چشم با نخ برای رفع چروک

استفاده از نخ برای لیفت پوست اطراف چشم به عنوان یکی از راه‌های از بین رفتن خطوط نواحی دور چشم به شمار می‌رود که به منظور انجام آن، لازم است حتماً بی‌حسی موضعی صورت گیرد. این روش میزان تولید کلاژن در پوست را افزایش می‌دهد و به این ترتیب چین و چروک‌ها را از بین می‌برد. بهتر است بدانید این روش نیز از تأثیر موقتی برخوردار است و لازم است تمدید شود.

حرکات ورزشی مخصوص صورت برای رفع چروک دور چشم

برخی از حرکات ورزشی برای صورت وجود دارند که به کاهش میزان چین و چروک پوست اطراف چشم کمک می‌کنند. چنین حرکاتی با عنوان یوگای صورت شناخته می‌شوند. هرچند که قابلیت درمان و از بین رفتن چین و چروک صورت با این روش به اثبات نرسیده است؛ اما اغلب توسط اکثریت افراد توصیه می‌شود.

درمان‌های خانگی برای درمان چروک دور چشم

درمان‌های خانگی همواره از طرفداران بیشتری در مقایسه با سایر روش‌ها برخوردار هستند. در صورتی که شما هم تمایل به استفاده از روش‌ های موثر درمان چین و چروک به صورت خانگی هستید، می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید و البته به جهت حصول اطمینان، قبل از انجام آن با پزشک مشورت کنید.

  • استفاده از ماسک زردچوبه و روغن نارگیل: کمی زردچوبه را با مقداری معادل یک قاشق روغن نارگیل مخلوط کنید. سپس مخلوط به دست آمده را در قسمت زیر چشم بمالید و پس از 20 دقیقه آن را بشویید. البته می‌توانید در صورت دلخواه، کمی روغن بادام نیز به این ترکیب بیفزایید.
  • استفاده از روغن زیتون: ماساژ دادن قسمت زیر چشم با روغن زیتون نیز می‌تواند در درمان چین و چروک اطراف چشم مؤثر باشد. برای استفاده از این روغن، آن را به مدت 10 دقیقه و به آرامی در زیر چشم ماساژ دهید و سپس با آب ولرم بشویید.
  • استفاده از ماسک عسل و ماست: مقدارهای مناسب و لازم از این دو ماده را با یکدیگر ترکیب نید و به مخلوط به دست آمده، کمی گلاب بیفزایید. حال آن را به صورت ماسک، اطراف چشم بمالید و پس از خشک شدن، شستشو دهید. شما می‌توانید این ماسک را برای سایر نواحی صورت نیز مورد استفاده قرار دهید.
  • استفاده از ماسک ماست و خیار: مقدار لازم از خیار را به صورت پوره شده در ماست مخلوط کنید و به اطراف چشم خود بمالید. منتظر بمانید این ترکیب در روی پوست خشک شود و پس از خشک شدن، آن را با آب بشویید.
  • استفاده از ماسک هویج و عسل: هویج را پوره کنید و آن را با عسل مخلوط نمایید تا حالت خمیری بگیرد و آن را به اطراف چشم بمالید. پس از خشک شدن نیز آن را با آب ولرم بشویید.
درمان چروک دور چشم

اهمیت درمان چروک دور چشم

به طور کلی چروک دور چشم یکی از معضلات بزرگ و شایع زیبایی است که می‌تواند چهره شما را مسن‌تر نشان دهد. درست است که چروک‌ها تاثیر منفی بسیار زیادی بر روی زیبایی صورت می‌گذارند؛ اما جای هیچ نگرانی نیست. بسیاری از آن‌ها با انتخاب یک روش مناسب، از بین خواهند رفت. انتخاب هر روش، به ترجیح افراد و نظر پزشک متخصص بستگی دارد؛ اما به شما پیشنهاد می‌کنیم ابتدا از کرم‌های دور چشم مخصوص استفاده کنید؛ اگر نتیجه دلخواه حاصل نشد، می‌توانید به سراغ درمان‌های کلینیکی تخصصی‌تر بروید و راه‌هایی از قبیل فیلر و بوتاکس را امتحان کنید.

درمان قطعی کبد چرب با داروی گیاهی

کپسول گیاهی کبد چرب موثرترین داروی گیاهی بدون عوارض برای درمان و بهبود کبد چرب و بیماری‌های کبدی است.

این مقاله را پسندیدید؟
نویسنده:
مدیر سایت

داغ‌ترین برچسب‌ها